بازسازی و طراحی  دکوراسیون داخلی رستوران و کافی شاپ

رستوران ها از دو جنبه برای مردم حائز اهمیت هستند. جنبه ی اول غذایی که در رستوران وجود دارد و جنبه ی دوم اتمسفر و حسی که از طریق فضای رستوران به انسان ها منتقل می شود مهم می باشد.

سبک طراحی داخلی رستوران بستگی به مکانی که رستوران در آن قرار دارد، متفاوت می باشد. رستورانی که طراحی داخلی مناسب و نورپردازی درست و به جا داشته باشد حس امنیت و آرامش را به مشتری القا می کند و هم چنین با طراحی داخلی هدفمند رستوران می توان به فضایی جهت تشکیل خاطرات جمعی تبدیل گردد.

با کمترین هزینه و پیش پا افتاده ترین وسایل می توان تنوع و خلاقیت را در دکوراسیون داخلی رستوران و کافی شاپ نشان داد.

در تصاویر زیر با استفده از طناب فضاها در رستوران تفکیک شده است و تنوع و خلاقیت را در به اوج خود رسانده است.

 

۸۲ef28229621b06f573378937c507c93

d30180fd6b98362ca5f669f75a03daaf

e5b2894ba817fa4da9ea0dd7d7c6a38d

بازسازی رستوران و کافی شاپ می تواند به صورت های مختلفی صورت گیرد.

پروژه بازسازی رستوران و کافی شاپ می تواند به صورت تغییر کاربری باشد به عنوان مثال کلیسایی در بلژیک به رستوران تبدیل شده است و با حداقل دخل و تصرف در ساختمان کلیسا این بازسازی صورت گرفته است.

amazing-restaurant-bar-interior-design-20

 

amazing-restaurant-bar-interior-design-67

از ایده های مختلف و متفاوتی می توان برای طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ بهره برد. در پروژه ی زیر دوچرخه و اجزا مختلف آن ایده ی طراحی این رستوران در بخارست پایتخت رومانی می باشد و این اجزا پیش پا افتاده به خلق ایده ای جذاب و متفاوت گردیده است.

 

amazing-restaurant-bar-interior-design-1

amazing-restaurant-bar-interior-design-2

 

رستوران ها و کافی شاپ های سیار ایده ای جدید در این دوره می باشد. کانکس ها ماشین ها با قابلیت جابه جایی و باز و بسته شدن در حالت های مختلف برای مشتریان بسیار جذاب و جدید می باشد.

 

fa6abbdf4fcfdab923a2125d1480d573

c9a9ac232d29480dce3360185b1ca869

 

نمونه هایی دیگر از باز سازی کافی شاپ های مدرن :
۰۱ ۰۲


۰۶ ۰۷



Aurora-restaurant-and-bar-by-Barmade-Interior-Design-Zurich-Switzerland

۰۳

 

 

نمونه کار بازسازی فست فود کفش دوزک از دفتر معماری AOA :

طراحی رستوران باید همچون عاملی نیرومند، تصمیم به بازگشت مجدد به رستوران را در مشتریان تقویت کند. چنانچه طراحی ظاهر ساختمان و تجهیزات مناسب نباشد مردم با تردید غذا انتخاب می کنند که آیا غذا سالم است یا خیر .طراحی مناسب خارجی، غالباً مانع از بروز چنین پیش داوری ها می شود. امروزه بسیاری از رستورا ن ها محلهای ورودی خود را ارتقا بخشیده اند تا بتوانند با جلب نظر مشتریان آنان را به ورود به رستوران تشویق کنند. بخش خارجی رستوران مانند ساختمانی لوکس می نماید که این چنین نمایی می تواند نشان دهنده فضای بسیار مجلل و باشکوه در داخل رستوران باشد.

اگر مکان رستوران که نقش تعیین کننده در سبک معماری رستوران دارد درست طراحی شده باشد و از طراحی های یکنواخت و تقلیدی استفاده نشده باشد در چنین مواردی مشتری جذب محیط رستوران می شود.

پس یکی از رموزکلید موفقیت در طراحی منحصر به فرد بودن آن است. در مورد رستورانهای زنجیره ای, عامل معماری و طراحی خاص است که به سرعت با مشتری ارتباط برقرارمی کند و به سرعت باعث شناسایی آن از طرف مشتری می شود. همچنین چشم انداز ساختمان باید به گونه ای طراحی شود، که به راحتی قابل تقلید برای دیگران نباشد و هرگز از قرینه سازی استفاده نکنند و اشخاص و رانندگان که از جلوی رستوران می گذرند, نه تنها متوجه خود ساختمان، بلکه متوجه مناظر طبیعی اطراف آن نیز شوند درواقع چشم انداز نیز همانند سردروتابلو نشانگر فضای درون رستوران است

مشخص بودن سردر رستوران را می توان با رنگی کردن یا متمایزکردن از ساختمان های اطراف طراحی کرد و نباید تابلو را با خط های که خواندن آن به راحتی امکان پذیر نیست نوشت یا تابلورا با رنگهای زمینه و نوشته یک رنگ طراحی و آویزان کرد، طراحی برای سردرساختمان رستوران، خود به تنهایی باعث تمایز آن رستوران از سایر رستورانهای رقیب است و تصویری به یادماندنی در ذهن ایجاد می نماید البته باید به نامی که برای رستوران انتخاب می شود توجه کرد که نام مناسب انتخاب شود و دفتر معماری AOA با کادری مجرب سعی در رضایت مشتریان عزیز شما دارد.

در حال بازسازی:

 

02

03

04

05

06

07

08

01

بعد از بازسازی:


0102

03 04 05 06 07 08

دفتر معماری AOA  با مدیریت آرتور امیدآذری کلیه خدمات مربوط به بازسازی منازل ویلا رستوران و …. همراه با کادری مجرب را به صورت حرفه ای ارائه می دهد.

برای اطلاع از چگونگی انجام پروژه ها با دفتر معماری تماس بگیرید.

سایت : http://iranmemari.com/

تلفن:۲۲۹۸۳۳۸۸۵

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، خیابان نگارستان پنجم، پلاک ۵۳، واحد۴

تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن

یکی از بهترین راه ها جهت تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن و تنوع در اتاق نشیمن استفاده از ساده ترین و پیش پا افتاده ترین وسایل به همراه خلاقیت در جاگذاری آن در اتاق نشیمن می باشد.

تغییر در فضای بالای مبلمان نشیمن تاثیر بسیاری در روح فضای اتاق نشیمن دارد. آویزان کردن قاب، نقاشی و حتی وسایلی که دارای بافت خاص می باشند مانند گلیم در قسمت بالای فضای مبلمان اتاق نشیمن می تواند باعث تنوع و تغییر در دکوراسیون اتاق نشیمن شود.

03

 

نمونه ای از تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک :

0708

 

 

نورپردازی مناسب اتاق نشیمن :

در اتاق نشیمن اگر اهل مطالعه و خواندن کتاب هستید بهتر است از نور مهتابی و نور طبیعی (آفتابی ) باهم استفاده شود که کمترین آسیب را به چشم می زند و استفاده از لامپ های سقفی و رشته ای بهترین گزینه می باشد. برای قسمت مبلمان اتاق نشیمن نور مناسب در عکس نشان داده شده است.

۰۲

۰۳

 

۰۴

با کوچکترین و خلاقانه ترین کار میتوان دکوراسیون اتاق نشیمن را تغییر داد در انتها ایده های خلاقانه برای قرار دادن تلویزیون در اتاق نشیمن نشان داده شده است.

 

 

 

02

 

 

 


tvsolutions_106

 

۰۱

تغییر دکوراسیون اتاق خواب :

اتاق خواب ها به گونه ای باید طراحی و چیدمان شوند که فضایی آرام و بدون دغدغه جهت استراحت اعضای خانواده را فراهم کند. تغییر دکوراسیون اتاق خواب باید به گونه ای باشد که از شلوغی اتاق خواب کاسته و فضاهای مناسب جهت گذاشتن وسایل را داشته باشد.

یکی از راههای جذابیت و تغییر دکوراسیون در اتاق خواب ها آویزان کردن تابلو بالای تخت خواب می باشد.

تغییر رنگ اتاق و استفاده از رنگ های آرامش بخش برای اتاق کودکان می تواد تاثیر بسزایی در تنوع و تغییر دکوراسیون اتاق خواب ها داشته باشد.

 

 

09  10

13 14 15 16 17

 

دفتر معماری AOA  با مدیریت آرتور امیدآذری کلیه خدمات مربوط به بازسازی منازل ویلا رستوران و …. همراه با کادری مجرب را به صورت حرفه ای ارائه می دهد.

برای اطلاع از چگونگی انجام پروژه ها با دفتر معماری تماس بگیرید.

سایت : http://iranmemari.com/

تلفن:۲۲۹۸۳۳۸۸۵

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، خیابان نگارستان پنجم، پلاک ۵۳، واحد۴

 

خانه های هالیوودی

طراحی خانه ها در هالیوود توسط یک نواریست که فضاهای باز و بسته را بوجود آورده و ترکیب می کند..

با توجه به حرفه ای بودن افراد و سایت خانه های هالیوود،مکانی که بسیاری از افسانه های هالیوودی در آن زندگی می کنند،طراحی خانه ها از کاوش پتانسیل های فضاهای مسکونی سرچشمه می گیرد،که این فضاها توسط نوارهای بی پایان و از یک جنس متریال ساخته می شوند ، همانطور که اتاق ها پیچیده  طراحی شده اند و در آغوش یک نوار دائمی  فیلم قرار گرفته اند .

پیچیدگی موج دار یک نوار  موجب شکل گیری فضاهای مختلف ، اشکال متفاوت پنجره ها  ، فرم خط آسمان و شکافی برای نور طبیعی و به جریان افتادن هوا در داخل فضاها می شود.

این طراحی ها با هدف رسیدن به یک دید و منظر مناسب و خاص از شهر صورت گرفته اند .

 

 

07

01

09

08

02 03 04 05

06

Hollywood House / wHY Architecture

wHY Architecture shared with us an interesting project for a house in Hollywood, a series of spaces contained by a single stripe, alternating between open and closed.

Read more about it:

Recognizing the profession of the clients and the site of the house where so many Hollywood legends have lived, the design originated by exploring the potentials of residential space created within an unending band of a single material; as if the rooms are wrapped and embraced within a continual strip of film. The undulated wrapping of the strip overlaps and departs to differentiate spaces, shape windows, skylights and gaps for natural light and air to flow through the entire house. The design uses strategic borrowed sceneries aimed for specific views from this Hollywood Hills location down towards the city

web site:http://iranmemari.com/

 

بازسازی خانه – ویلا – آپارتمان

نکاتی در باب بازسازی:

اگر شما در خانه یا آپارتمان قدیمی زندگی می کنید، نیاز به ارتقا و بازسازی آن ممکن است برایتان پیش آید. کارهایی در اولویت بازسازی منزل قرار دارند تا این رویا را به واقعیت تبدیل کند.

  • محاسبه هزینه ی بازسازی : این امر بستگی به نیروی کار، مدت زمان کار و مصالح و مواد به کار رفته در بازسازی دارد.
  • اولویت بندی برای بازسازی، اما این کار چگونه باید انجام گیرد؟

اولویت اول: آشپزخانه

از آنجایی که آشپزخانه بخش مهمی از خانه است و افراد خانواده وقت زیادی را در طول روز در آن سپری می کنند، دکوراسیون آن نقش مهمی دارد و برای بازسازی آشپزخانه نکاتی را در نظر میگیریم.

تغییر جلوه ی کابینت ها: برای بازسازی آشپزخانه حتما لازم نیست هزینه ی زیادی صرف شود و کابینت ها لزوما تعویض شوند بلکه می توان با استفاده از روکش این تغییر نیز ایجاد گردد.

قدم بعد برای بازسازی آشپزخانه تعویض کانتر می باشد که تغییر و تنوعی به آشپزخانه محل زندگی می دهد.

کاشی های جدید همراه با رنگ هماهنگ با کابینت ها تغییر و تنوع را در آشپزخانه به همراه می آورد.

 

نمونه ی بازسازی یک آشپزخانه با کمترین هزینه :

060403

 

اولویت دوم: سرویس بهداشتی و حمام

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام بسیار آسان تر از دیگر قسمت های منزل می باشد. استفاده از کاشی های جدید و چسباندن آن روی کاشی های قبلی آسان ترین راه برای تغییر و بازسازی سرویس بهداشتی و حمام می باشد.

علاوه بر کاشی می توان شیرآلات را نیز تعویض نمود.

 

 

02  07  08

اولویت سوم: فضاهای خارجی خانه و حیاط

یکی از تاثیرگذارترین فضاهای موجود در منزل حیاط و فضاهای خارجی است. برای بازسازی حیاط و فضاهای خارجی می توان با کمترین هزینه بهترین نتیجه را گرفت.

 

 

05

کارهایی که در بازسازی منزل-ویلا- آپارتمان می توان انجام داد:

جابجایی تیغه ها ودیوارهای جدا کننده

تغییر سقف

تغییر و بازسازی تاسیسات و لوله کشی

تغییر وبازسازی سیستم برق و نورپردازی

تغییر در متریال کفپوش

تغییر ویا اجرای شومینه

تغییر در آشپزخانه و کابینت ها

تغییر در سرویسهای بهداشتی و حمام

تغییر و تعویض درب ها و پنجره ها

تعویض دستگیره ها

تعویض شیرآلات

تعویض کلید و پریز ها

نقاشی اجرای کاغذ دیواری واستفاده از متریال های دکوراتیو

تجهیز مکان به کابل شبکه

تجهیز فضا به سیستم مداربسته و دزدگیرو سیستم های هوشمند

 

دفتر معماری AOA   با مدیریت آرتور امیدآذری کلیه خدمات مربوط به بازسازی منازل – ویلا – رستوران و …. همراه با کادری مجرب را به صورت حرفه ای ارائه می دهد.

برای اطلاع از چگونگی انجام پروژه ها با دفتر معماری تماس بگیرید.

سایت : http://iranmemari.com/

تلفن:۲۲۹۸۳۳۸۸۵

آدرس: تهران، خیابان پاسداران، خیابان نگارستان پنجم، پلاک ۵۳، واحد۴

 

 

 

 

 

موزه سالوادور دالی

گروه معماری HOKموزه ای برای آثار سالوادور دالی در فلوریدا طراحی کرده است.

کانسپت معماری این بنا توسط (یان وی موس) تا حد زیادی از آثار سوئالیسم ،ترکیبی از عناصر کلاسیک و خارق العاده برگرفته شده است .

از آنحا که فلوریدا مستعد ابتال قدرتمند است ، ویژگی شاخص این بنا تطبیق با آب و هوای سخت منطقه می باشد. وجود دیوار های بتنی با ضخامت ۱۸ اینچ می توند بنا را در مقابل طوفان ها و باد هایی با سرعت ۱۶۵mph محافظت کند

این موزه با وسعت ۶۸۰۰۰ مترمربع ، دارای فضاهایی است که با ۲۱۴۰ قطعه های رنگی و شیشه ای پوشیده شده است .

راه پله مارپیچ این موزه برگرفته از DNA است  و در آن تناسبات مستطیل طلایی و دنباله ی فیوناچی به چشم می خورند استفاده از قطه های شیشه ای باعث ایجاد کنتراست بین این فضا و فضای بتنی می شود و از دیگر ویژگی های آن  ارتباط با طبیعت و بازتاب نور به داخل موزه می باشد .

 

01

02

 

03

 

04

 

05

 

06

 

استفاده ی موثر از طبیعت در طراحی فضاهای آموزشی

 

۵
فضاهای آموزشی نقش پر رنگی در زندگی کودکان که بیشتر وقتشان را آنجا سپری می کنند، دارند.
محیط زیست در فضای آموزشی باید سه دسته از نیاز کودکان را فراهم کند: ۱٫ نیاز تحصیلی ۲٫معاشرت های اجتماعی و فعالیت های فیزیکی ۳٫نیازهای احساسی که برای تامین این نیازها فضاهای خاصی در طراحی بایددر نظر گرفته شوند تا به محیط آموزشی کارآمدی برسیم زیرا طراحی محیط زیست و پیرامون فضای آموزشی تاثیر زیادی بر بخش داخلی ساختمان دارد.

Capture.JPG02
پیشرفت تکنولوژی نقش پررنگی در سبک زندگی کودکان،به خصوص در شهرهای بزرگ دارند و ارتباط کودکان با طبیعت اطرافشان بسیار محدود شده و مشکلی است که باید به کارگیری و محافظت از طبیعت در مدارس و دیگر مکان های عمومی که ممکن است قابل استفاده کودکان نباشد، حل شود .
در دو قرن اخیر مشاهده شده که مدارس، به کارخانه ای برای یادگیری تبدیل شده اند که این نحوه ی آموزش و تحصیل توسط بسیاری از معماران و معلمان زیر سوال رفته است. به همین دلیل تحقیقاتی راجع به جنبه های مختلف فضاهای آموزشی و تاثیری که بر یادگیری کودکان می گذارند، انجام داده اند و به این نتیجه رسیدند که دانش آموزانی که در محیط استاندارد تحصیل کردند بازتاب بیشتری از تحصیلات خود دارند تا دانش آموزانی که در محیط های غیر استاندارد نا مناسب تحصیل کرده اند و در این مطالعه اهمیت طبیعت در طراحی محیط آموزشی در پیشرفت دانش آموزان مورد بحث قرار می گیرد.
مطالعات زیادی ثابت کرده اند که حضور طبیعت در محیط آموزشی تاثیر چشمگیری بر پیشرفت بازده دانش آموزان در ریاضیات و علوم دارد و برای کسانی که در تمرکز مشکل دارند یا دچار اختلال کمبود توجه می باشند مفید است.

 

۰۳ copy
طبیعت به دانش آموزان این اجازه را می دهد که محیط اطراف خود را لمس کنند و یا آنرا تغییر دهند، برای مثال در باغچه ی شنی می توانند زمین را حفر کنند یا فرم های جالب شنی درست کنند، حیاط مدرسه ای که طبیعت در آن وجود داشته باشد، تجربه ی کارهای دستی لازم برای آموزش های محیط زیستی را تشویق کند.

 

۰۱
ارزش تحصیل در محیط طبیعی و سبز این هست که تحصیل به قوانین مدرسه محدود نیست و تحصیل اینگونه اطلاعات پیوسته ای که نه تنها از زندگی جدا نیست، بلکه باعث کمال می شود را پرورش می دهد.
وقتی بچه ها در محیط طبیعی بازی می کنند، تنوع بازی هایشان بسیار متنوع می باشد و همین باعث رشد قوه ی تخیل و بازی خلاقانه باعث رشد مهارت هایشان می شود.
هدف از تحصیلات در محیط طبیعی و باز این است که یادگیری بعضی مسائل در محیط باز موثرتر است و باعث می شود دانش آموزان در کلاس های درسی رایج(درون ساختمان مدرسه) بازده و کارایی بیشتری داشته باشند.

 

۰۴ copy
دانش درباره ی محیط زیست در ذهن و سر، به دست آوردن مهارت با حضور در محیط زیست با دست امکان پذیر است و در نهایت باعث ایجاد حس اهمیت نسبت به طبیعت توسط قلب می شود. جنبه های مختلف برنامه آموزشی در محیط باز به خصوص در درس علوم، جغرافیا، هنر و ورزش می توتند نقش موثری داشته باشد و طبیعتا حیاط مدرسه می تواند قدم خوبی برای شروع باشد. تحصیل در فضای باز ارتباط مستقیمی با یادگیری تجربی دارد و یادگیری تجربی عموما یادگیری ای تلقی می شود که تجربه ی کار با دست باعث یادگیری شود و غالبا به عنوان تحصیل غیررسمی شناخته می شود که فرآیندی طولانی است که باعث رشد در تحصیل و کار می شود.

خانه روی آب

دفتر معماری آرتور و همکاران،  AOA

آرشیتکت: آرتور امید آذری

کارفرما: آقای یزدی

موقعیت: تهران_دماوند

 

 

فضاهای مسکونی: داشتن ویلایی رویایی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته شاید برای بسیاری از ما شبیه یک رویا باشد. خانه ای روی آب در دل طبیعت کوهستان و طراوت و تازگی طبیعت، رویایی لذت بخش برای همه ما! آرتور امید آذری این رویا را به حقیقت تبدیل کرده و در کوهپایه دماوند خانه ای روی آب را طراحی و اجرا کرده است.

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری۱

ایده های طراحی خانه ای روی آب

در طراحی از زمینه گرایی (توجه به محیط پیرامون و نیروهای سایت) استفاده شده است. ایده اصلی طرح خطوط توپوگرافی موجود در سایت است که اندیشه های ما را به سمت طراحی فرم بنا با انعطاف پذیری خاصی از لایه های افقی زمین سوق داد که بنا یک کل واحد را تشکیل داده و خود کاملا با طبیعت پیرامون خود هماهنگ ساخت. تعریف الگویی جدید به منظور زندگی روی آب و پیوند مطلوب با آن از اهداف اصلی این پروژه بوده که موجب شده تا دیدگاه اصلی گروه طراحی در شناوری و معلق بودن در آب قرار گیرد.

 

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری۲

نوآوری ها و مزایای پروژه خانه ای روی آب

  • استفاده از آب موجب شده که علاوه بر انعکاس فرم های نمادین در روز و شب تفاوت خاصی ایجاد شود و فضای ورودی جذاب و دعوت کننده جلوه کند.
  • جهت حفظ محرمیت، ساختمان در جبهه ای که دید به همسایه دارد دارای باز شو و پنجره نمی باشد و در جبهه ی دیگر حد اکثر استفاده از نور و مناظر طبیعی لحاظ  شده است.
  • استفاده از سیستم گرمایش از کف باعث بهینه سازی در مصرف انرژی شده است.
  • طراحی به گونه ای صورت گرفته که گویی یک پیکره منسجم از دل طبیعت آبی بیرون آمده و با آرامش برروی آن جای گرفته است.
  • انطباق فرم معماری با شرایط طبیعی زمین
  • سرمایش ساختمان بوسیله تهویه طبیعی صورت میگیرد. (برگرفته از معماری کوشک باغ ایرانی)

 

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری۴

کاربری بنا با ذکر جزئیات

این ویلا طبق خواسته کارفرما برای اقامت غیردائمی جهت تعطیلات آخر هفته طراحی شده است. اولین خواسته کارفرما محرمیت و امنیت بود. در این زمینه شروع به آنالیز سایت نمودیم و پس از بررسی های لازم سعی بر آن شد جهت حفظ محرمیت و امنیت، جبهه ساختمان در سمت همسایگی بدون باز شو باشد.

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری۵

طبق خواسته کارفرما بنا در سه طبقه طراحی شده است و عرصه های عمومی وخصوصی از یکدیگر جدا شده است. طبقه همکف شامل آشپزخانه، سالن نشیمن و ۲ اتاق خواب مهمان است و طبقه اول آن شامل ۳ اتاق خواب و سرویس های بهداشتی است و در طبقه زیرزمین نیز استخر و امکانات ورزشی تعبیه شده است. دسترسی اصلی به طبقه ی دوم از طریق پلکانی که از طبقه اول آغاز می شود و در نهایت به فضای خصوصی طبقه دوم ختم می شود صورت می گیرد.

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری۷

اختلاف سطحی که در سایت وجود دارد این امکان را به ما داد تا  یک دسترسی فرعی و مجزا برای ورود به فضای خصوصی (خواب ها) طبقه دوم در پشت بنا در نظر بگیریم.

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری۹

ورود به ساختمان از طریق پلی معلق بر روی آب صورت می گیرد. بطور کلی طراحی ساختمان به گونه ای صورت گرفته است که حداکثر استفاده از نور طبیعی و مناظر اطراف را داریم.

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری۷

استفاده از تکنولوژی سیستم گرمایش از کف باعث بهینه سازی در مصرف انرژی شده است و سرمایش ساختمان بوسیله تهویه طبیعی صورت می گیرد.

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری۸

طراحی معماری به گونه ای صورت گرفته که گویی یک پیکره ی منسجم از دل طبیعت آبی بیرون آمده و با آرامش بر روی آن جا گرفته است. انطباق فرم معماری با شرایط طبیعی زمین و احترام به محیط شکل گرفته است.

 

 

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری۱۰

سازه و تاسیسات ساختمان خانه ای روی آب

اساس طراحی سازه ویلای دماوند استفاده از دال تخت می باشد. دراین سیستم دال بتنی مستقیما بر روی ستون ها و اعضای باربر قائم قرار می گیرد و در این حالت با افزایش دهانه، ضخامت دال ها نیز افزایش می یابد. استفاده از این سازه امکان ایجاد دهانه های بزرگ تر، امکان ستون گذاری نامنظم و همچنین ایجاد باز شوهای بزرگ را برای ما فراهم کرد.

 

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری۱۱

سازه و تاسیسات ساختمان خانه ای روی آب

اساس طراحی سازه ویلای دماوند استفاده از دال تخت می باشد. دراین سیستم دال بتنی مستقیما بر روی ستون ها و اعضای باربر قائم قرار می گیرد و در این حالت با افزایش دهانه، ضخامت دال ها نیز افزایش می یابد. استفاده از این سازه امکان ایجاد دهانه های بزرگ تر، امکان ستون گذاری نامنظم و همچنین ایجاد باز شوهای بزرگ را برای ما فراهم کرد.

 

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری۱۲

  • تاسیسات گرمایشی مورد استفاده در پروژه سوپر پایپ ( گرمایش از کف ) می باشد.
  • سرمایش ساختمان از طریق تهویه طبیعی صورت می گیرد. به علت اینکه بنا بر روی آب طراحی شده باد مطلوب که به سمت باز شوها می وزد با گذر از روی آب خنک شده و وارد ساختمان می شود.

نوآوری ها و مزایای پروژه خانه ای روی آب

  • استفاده از آب موجب شده که علاوه بر انعکاس فرم های نمادین در روز و شب تفاوت خاصی ایجاد شود و فضای ورودی جذاب و دعوت کننده جلوه کند.
  • جهت حفظ محرمیت، ساختمان در جبهه ای که دید به همسایه دارد دارای باز شو و پنجره نمی باشد و در جبهه ی دیگر حد اکثر استفاده از نور و مناظر طبیعی لحاظ  شده است.
  • استفاده از سیستم گرمایش از کف باعث بهینه سازی در مصرف انرژی شده است.
  • طراحی به گونه ای صورت گرفته که گویی یک پیکره منسجم از دل طبیعت آبی بیرون آمده و با آرامش برروی آن جای گرفته است.
  • انطباق فرم معماری با شرایط طبیعی زمین
  • سرمایش ساختمان بوسیله تهویه طبیعی صورت میگیرد. (برگرفته از معماری کوشک باغ ایرانی)

 

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری۱۳

 

 

 

 

 

تحلیل معماری موزه هنرهای معاصر تهران

موزه هنرهای معاصر در ضلع شمالی بلوار کشاورز و غرب پارک لاله واقع شده است و درسال ۱۳۵۶، فعالیت فرهنگی و هنری خود را آغاز کرد.arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری

موزه هنرهای معاصر در ضلع شمالی بلوار کشاورز و غرب پارک لاله واقع شده است و درسال ۱۳۵۶، فعالیت فرهنگی و هنری خود را آغاز کرد.این موزه در زمینی به وسعت ۲۰۰۰ مترمربع و پیرامون آن فضایی سبز و زیبا موسوم به پارک مجسمه با تندیس‌هایی ارزشمند از هنرمندان پر آوازه معاصر ایران و جهان قرار گرفته‌است‌.

ساختمان موزه ،که یکی از نمونه‌های با ارزش و کم همتای معماری نوین ایران است‌، با الهام از معماری سنتی ایران و مفاهیم فلسفی آن بنا شده است‌.

طراحی و معماری این بنا به دست کامران دیبا انجام گرفته است‌. هشتی‌، چهارسو، معبر و گذرگاه از جمله عناصر چشم‌نوازی هستند که بازدیدکنندگان هنر دوست را به تأمل در هنر و فرهنگ ایران زمین وا می‌دارند. موزه هنرهای معاصر مرکز فعالیت‌ها و رویدادهای مهم هنری ایران در زمینه هنرهای تجسمی به شمار می آید.

گالری موزه مکان برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری است‌. به هنگام برپایی هر نمایشگاه‌، یک یا دو گالری نیز به نمایش گنجینه‌هایی از هنرمندان بزرگ جهان اختصاص می‌یابد.

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری

ساختمان موزه تلفیقی ازمعماری مدرن و سنتی است که با الهام از بادگیرهای مناطق حاشیه کویر ایران ساخته شده است‌. تندیس‌هایی زیبا و با ارزش از هنرمندان معاصر همچون هنری مور، آلبرتو جیاکومتی و پرویز تناولی فضای سبز اطراف را به پارک مجسمه بدل ساخته است‌. بیننده مسیری چرخشی را در پیرامون فضای اصلی موزه می‌پیماید و پس از تماشای نگارخانه‌ها به هشتی می‌رسد در دل هشتی‌ اثر زیبا و نوین ماده و فکر، که آن را هنرمند ژاپنی‌ نوریوکی هاراگوچی‌، از روغن و پولاد ساخته است‌ خود نمایی می‌کند.
arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری
arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری
ساختمان موزه هنرهای معاصر تهران به مثابه اثر ی هنری است که هنر معاصر ایران وبخشی از تاریخ هنر مدرن جهان را نمایندگی می کند.

معماری منحصر به فرد مدرن این موزه ، الهام گرفته شده ازمعماری سنتی ایرا ن است که مفهومی فلسفی با خود به همراه دارد و با استفاده ازطاقهای مرسوم روستایی ونورگیرهای برگرفته ازبادگیرهای کویری طراحی شده است. وطرح مارپیچ داخلی آن از الگویی کاملاً مدرن پیروی می کند.

این شیوه طراحی هم ادای دینی به معماری سنتی است و هم مبین این نکته که تلفیق این دو معماری (الهام از اصول معماری سنتی ومدرن )امکان پذیر است.

در طراحی موزه هنرهای معاصر دو دیدگاه مورد بررسی قرارگرفته که هر دو آنها به درستی انتخاب و مورد بازبینی قرار گرفتند: یکی در محوطه اطراف موزه است یعنی بوستان لاله که فضایی نسبتا بزرگ است و دیگری مسیر دسترسی به موزه که در کنار یکی از محورهای حرکتی پارک لاله قرار دارد.طراح موزه حیاط مرکزی را انتخاب کرد که علاوه بر اینکه یکی از نشانه های معماری ایرانی باشد بتواند به کمک آن فضایی مجزا از بوستان را ایجاد کند.

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری

علاوه بر آن با طراحی دید مناسب از حیاط مرکزی به بوستان ، سعی بر برقراری رابطه با بوستان نیز دارد. این رابطه در طراحی داخلی نیز با پنجره های دیواری و سقفی حفظ شده است.در دل این بوستان بزرگ محوطه ی وسیعی وجود دارد که به دلیل نصب مجسمه هایی از هنرمندان نامدار ایرانی وخارجی به ” به باغ مجسمه ” معروف است .ودقیقاً یادآور باغ های ایرانی است که از دل تاریخ واندیشه باصلابت وشکوهند ایران بیرون آمده است .آنهایی که با جغرافیای ایران آشنایی دارند به درستی درک می کنند که درپهنا وحاشیه کویر ، باغ هایی با درختان سربه فلک کشیده قد علم کرده اند ودرون هریک از باغ ها ،عمارتی یا بناهایی ساخته شده که کام ودل ساکنانش را با پیچش نسیم به بار نشسته درون بادگیرها، هشتی ، چهارسو ومعبر همراه می کند .

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری

بنابراین اقلیم ومختصات کویر ،بهترین وبیشترین موضع معماری درجهت همراهی با طبیعت را انتخاب می کند.ساختما ن موزه درزمان حال بیشتر وواضح تر تاریخ گذشته ایران را درذهن ها جا می اندازد. ساختمان موزه از سنگ وبتون ساخته شده و روی هم رفته۸۵۰۰مترمربع مساحت دارد.

سطح کلی دیوارهای موزه نیز مساحتی بالغ بر۲۵۰۰ مترمربع را تشکیل می دهد. که شامل ۹ گالری کوچک وبزرگ ودارای تجهیزات کامل جهت نمایش آثار هنری است .این موز ه یکی از فعال ترین وپرثمرترین مراکز فرهنگی وهنری در تهران است که دربافت شهری نمودی بسیار زیبا وخوشایند دارد . این مرکز دربیست ویکم مهرماه سال ۱۳۵۶درمساحتی حدود ۸۵۰۰متر افتتاح شد و از تاریخ سی ام همان ماه درمعرض بازدید کنندگان قرا گرفت .این ساختمان درحاشیه غربی پارک لاله درخیابان کارگرشمالی قرار دارد که از نقطه نظر جغرافیای شهری در مرکز شهر تهران قرار دارد.شایدهم ازاین منظر بتوان  گفت موزه هنرهای معاصر تهران ساختمانی پست مدرنیستی است که با بهره گیری از عناصر معماری کهن ایرانی به صورتی مینی مالیستی خود نمایی می کند.

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری
بادگیرها به وضوح در کالبد و فرم بنا خود نمایی می کنند .بادگیرهایی که سابقا نقش تهویه و جریان باد را در ساختمان داشتند اکنون وظیفه انتقال نور به داخل بنا را دارند.

باد از دل بادگیرها عبور کرده و در دل فضا بخش می شود. سایه ها – نیم سایه ها و نورها به طوری کنار یکدیگر قرار گرفته اند که هر گالری را به بخشی مجزا برای نمایش آثار تبدیل می کند.مسیر آغازین بازدید کنندگان یک رمپ است که با حرکت دورانی مخاطب خودرا به زیر زمین هدایت می کند. مخاطب مجبور است درادامه حرکتی آرام و مارپیچ را دنبال کند. ودرآخر هم مخاطب بدون این که احساسی ناخوشایندی از حرکت در مسیر پیچ درپیچ داشته باشد به جای نخست خود باز می گردد یعنی سردرموزه هنرهای معاصر تهران.
arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری

 

 

مجتمع تجاری، اداری سینا

دفتر معماری آرتور و همکاران،  AOA

آرشیتکت: آرتور امید آذری (طراحی داخلی)

کارفرما: شرکت خانه

موقعیت: تهران، میدان صنعت

 

 

 

 

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری02

تجاری:

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری03 arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری04 arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری05 arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری07 arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری08 arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری09 arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری10

راهرو:

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری11arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری12

اداری:

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری14arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری15arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری16arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری17arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری19 arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری20 arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری21

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری22

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری18

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری23

فودکرت:

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری24

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری13

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری25arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری26 arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری27 arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری28

طراحی نما ساختمان اداری، تجاری نکته دان

دفتر معماری آرتور و همکاران،  AOA

آرشیتکت: آرتور امید آذری

کارفرما: نکته دان

موقعیت: اصفهان

همکاران طراحی: مولود حسینی امیر

نقشه های فاز دو: سعید جعفری

مدلینگ: مولود حسینی امیر

پرزانته: محسن قناد پور

 

عکس اجرایی:


 

رندر های نهایی:



ساخت مجتمع مسکونی شبیه قله های یخی!

این قله های بر افراشته به گونه ای ساخته شده اند که هم به ساختمان ها و خانه های همسایه اجازه ی حفظ ویژگی های خود را داده اند و هم خود را با تمام شگفتی های زیباییشان به آرامی زیر نور خورشید در بین تمامی این شلوغی ها قرار گرفته و از تماشای اقیانوس لذت می برند.

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری

خانه های یخی دانمارک، تبدیل به بهترین بخش بندر آرهوس شده اند!
جایی که در عکس مشاهده می کنید شاید شبیه به قصر برفی در یک مکان آرام  به نظر بیاید اما در کمال تعجب باید بدانید که این ساختمان های رویایی در میان انبوه رفت و آمد کشتی ها و ازدحام معمول بندر آرهوس دانمارک جای گرفته اند!

جایی که پیشرفت قابل توجه آن به کمک بازسازی و استفاده مفید از  قسمت های بلا استفاده و قدیمی، آن را به دومین شهر بزرگ و پیشرفته ی دانمارک تبدیل کرده است.

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری
پروژه ی عظیم خانه های یخی به دنبال ساخت خود پیشرفت بسزایی را برای آرهوس به ارمغان آورده است. حال این سوال را پیش می آورد که آیا بندر آرهوس به سکوی پرتابی برای توسعه اقتصادی و پیشرفت های دیگر دانمارک تبدیل خواد شد؟

انتخاب این قسمت از شهر بعنوان محل استقرار این کوهستان یخی که قراراست مسکن خیلی ها باشد ، به جهت نزدیک بودن به فضای مناسب کار و اشتغال وفعالیت های اجتماعی گسترده، داشتن مردمانی با فرهنگ های گوناگون و خانه هایی از انواع مختلف در حوالی خود بوده است.

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری
از برنامه های این پروژه کنار گذاشتن حدود ۲۰۰ واحد آپارتمانی برای اجاره دادن با قیمتی بسیار پائین  است. هدف از این کار این است که برای افراد مختلف از هر فرهنگ و مشخصه ی اجتماعی مناسب باشد تا به نوعی ارتباط وهماهنگی با محیط اطراف برسند.

طبق این گزارش روند ساخت و اتمام پروژه نیز به نوبه ی خود با موانعی روبه رو بوده است .برای مثال تضاد میان مساحت مورد نظر سازندگان و محدودیت فضایی که در دست داشتند و نیز محدودیتی که برای ارتفاع ساختمان در نظر گرفته شده بود مانع ازداشتن منظره ی فوق العاده ی اقیانوس برای تمامی واحد ها می شد، اما سازندگان آن نهایت سعی خود را کرده اند که از حداکثر ارتفاع مجاز بهره ببرند.

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری
در نهایت این قله های بر افراشته به گونه ای ساخته شده اند که هم به ساختمان ها و خانه های همسایه اجازه ی حفظ ویژگی های خود را داده اند و هم خود را با تمام شگفتی های زیباییشان  به آرامی زیر نور خورشید در بین تمامی این شلوغی ها قرار گرفته  و از تماشای اقیانوس لذت می برند.

 

 

arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری arturazeri,artorazeri,ارتور اذری,آرتور آذری,معمار,معماری,طراحی,دفتر معماری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مجتمع تجاری و اداری دماوند

دفتر معماری آرتور و همکاران،  AOA

آرشیتکت: آرتور امید آذری

کارفرما: آقای عباسپور

موقعیت: تهران_دماوند

 

طرح نهایی :

عکس-اول

آلترناتیو پیشین :