نگاهی به برترین طراحی های داخلی

بررسی طراحی داخلی در این سال سؤالاتی در مورد اینکه آینده طراحی داخلی چگونه می‌تواند باشد را ایجاد می کند. با نگاهی به گذشته، در خصوص گذراندن وقت کاربران فضایی، تغییر زیادی نکرده است. به دنبال تغییرات مداوم در محدودیت‌های رفت‌وآمد و تداوم همه‌گیری، مردم اذعان داشتند که بیشتر وقت خود را در داخل خانه سپری می‌کنند. بنابراین مکان‌های زندگی و کار خود را متناسب با آن تطبیق دادند.

نگاهی به طراحی داخلی فضاها داشتید؟

همانطور که گفته شد در طی چند سال اخیر تغییراتی در زندگی مردم پدید آمد. این تغییرات ناگهانی در سبک زندگی افراد را وادار کرد تا به خوبی از این واقعیت آگاه شوند. که فضایی که در آن زندگی می کنند تأثیر زیادی بر سلامت جسمی و روحی آنها دارد. بنابراین آنها شروع به انتخاب ویژگی هایی کردند که حساسیت، آرامش، خوش بینی و پویایی را تقویت می کند. احساساتی که با ناسازگاری ها مقابله می کند. سرپناهی امن برای فرار از تنهایی این روزها و خانه نشینی باشد.

برخی از روندها و ویژگی‌هایی که در سال ۲۰۲۰ مورد توجه بودند. مانند طرح‌های بیوفیلیک، استفاده از مصالح بومی، و رنگ‌های آرام و خنثی، در سال ۲۰۲۱ پابرجا ماندند. برخی دیگر به تازگی معرفی شده‌اند و به‌شدت در پروژه‌هایی با مقیاس‌ها و عملکردهای متنوع مورد استفاده قرار گرفته‌اند. سال ۲۰۲۱ همچنین شاهد تنوع طراحی بیشتر در فضای داخلی تجاری و خرده فروشی در مقایسه با پروژه های مسکونی بودیم. که نشان می داد معماران، طراحان و صاحبان مشاغل چگونه روش های مختلفی برای ترجمه مفاهیم خود به روایت های بصری و فیزیکی پیدا کردند.

در این راستا سایت آرک دیلی به معرفی این فضاها پرداخته است.

فضای داخلی بیوفیلیک و ورود طبیعت

اگرچه ممکن است این اصطلاح جدیدبه نظر برسد، اما مفهوم بیوفیلی برای چندین دهه در معماری و طراحی مورد استفاده قرار گرفته است. مفهوم این اصل بسیار ساده است: افراد درون فضا را با طبیعت پیوند دهید تا رفاه و کیفیت زندگی آنها را ارتقا یابد! با تمام گرایش‌های طراحی در حال انجام که در نتیجه تثبیت شده‌اند، تقاضا بر روی مصالح آلی متمرکز شده است که محیط‌های بیرون را شبیه‌سازی می‌کنند. در میان همه گزینه ها، چوب یکی از محبوب ترین مواد برای کشاندن طبیعت به داخل خانه است! نه تنها به دلیل عملکرد، بلکه به دلیل مزایای فیزیولوژیکی و روانی متعدد آن.

طراحی بیوفیلیک
معماری بیوفیلیک
بیوفیلیک

نورپردازی به عنوان یک عنصر ویژه

نور یک هدف اساسی در معماری دارد آن هم: کمک به دیدن. چه از طریق روش های طبیعی و چه مصنوعی.اتاق ها باید مطابق با آن روشن شوند. تا ساکنان بتوانند با خیال راحت در آنها ساکن شوند و وظایف روزانه خود را انجام دهند. هنگامی که سیستم مناسب در مسیر طراحی معماری داخلی انتخاب شود. نور همچنین می تواند به بهره وری انرژی و پایداری در داخل ساختمان به عنوان یک سیستم جامع کمک کند. جدا از ارزش کارکردی نور درمحیط که بر همگان آشکار است، طراحی نور می‌تواند به دیدن بافت‌ها و تکسچرها کمک کند.

سیستم های مصنوعی نور پردازی امکان نور رنگی را نیز فراهم می‌کنند. و در میان تمام راه‌های رسیدن به رنگ، چراغ‌های نئون به عنوان گزینه‌ای کلاسیک معرفی می‌گردد. از طرفی آویزان کردن از سقف در بلندای ارتفاع فضاها، نورپردازی را می‌طلبد. که بتواند به عنوان منبع نوری عمل کرده و نور را تامین کند. آویزها که به لوستر معروفند شاید عملی ترین راه برای کنترل قرارگیری منبع نور باشند.

نور
رشته ای
نئونی

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳