طراحی مدرن کنسول های فضاهای داخلی

طراحی داخلی فضاهای مسکونی از مهمترین نکات در ساخت خانه‌است. فضاهایی مانند آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی از محیط‌هایی هستند که شاید به طور دائم در آن‌ها ماندگار نباشیم اما فضای داخلی آن‌ها در خانه تاثیر گذار است. میزهای کنسول و از جمله مبلمانی است که در این فضاها مورد استفاده خواهند بود. در ادامه به بررسی این مبلمان خاص و شیک پرداخته خواهد شد:

آیا میزهای کنسول را در طراحی فضاهای خانه می‌پسندید؟

کابینت‌ها و یا بهتر بگوییم کابینت‌های جزیره‌ای و همینطور میزها و یا کنسول‌هایی که در فضاهای حمام و سرویس‌ها قرار می‌گیرند و افراد فعالیت‌ها را روی آن‌ها انجام می‌دهند. به طور کلی کنسول‌ها از یک سطح افقی تشکیل شده‌اند. که می‌توان طراحی این میزها را بین میزهای فضاهای خشک و تر مثل آشپزخانه و یا به طور کلی در فضای مرطوب مانند حمام تقسیم کرد.

سرویس‌ها و حمام:

این کنسول‌ها و میزها مجموعه‌ای از سینک و شیرآب و یا کابینت‌ها و دیگر لوازم مربوطه است. جنس و نوع متریال به‌کار رفته در کنسول‌ها به انتخاب روکش آن بستگی دارد. نوع رنگ انتخابی و سبک کلی فضا نیز موثر است. طراحی این کنسول‌ها و کابینت‌ها ممکن است به وسیله معمار مجموعه انجام شده و یا از استانداردهای موجود در بازار می‌توان استفاده کرد.

کابینت‌ها و میزها را می‌توان به صورت کنسولی معلق قرار داد که پاها به راحتی زیر آن قرار گیرد. و یا می‌توان به صورت کابینت‌ها تا کف زمین طراحی شوند. در خصوص کنسول شدن این میزها راحتی ، سهولت ایستادن و همچنین شستن و تمیز کردن زیر آن‌ها بیشتر مورد استقبال عموم واقع شده است.

آینه‌ای که بر روی این کنسول‌ها قرار می‌گیرند می‌تواند فضاها را شیک‌تر و جذابتر کند. آینه‌های ساده و بزرگ این روزها بسیار مورد توجه است.

آشپزخانه‌ها

در مورد آشپزخانه ها، میزهای کار بزرگتر هستند و معمولاً چندین کاربرد دارند. گاهی اوقات به طور همزمان: چندین کار بر روی آن‌ها انجام می‌گیرد. شستشو و ضد عفونی کردن، نگهداری وسایل پخت و پز و … از کارهایی است که می‌توان روی کنسول‌های آشپزخانه انجام داد. بنابراین این کابینت‌ها بزرگتر و جادارتر از کسنول‌ها و کابینت‌های سرویس‌ها و حمام است.

این کابینت‌ها با توجه به نوع مصرفی آن‌ها در در کنار شیر‌های آب و یا محیط‌های خشک‌تر طراحی به خصوص تری داشته باشند. و یا از متریال‌های جداگانه‌ای در طراحی‌ آن‌ها به کار رفته باشد. سنگ‌های مصنوعی، ام دی اف‌‌ها و همینطور چوب می‌تواند از مصالحی باشد که در ساخت کابینت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی می‌توان از دو متریال در کنار هم استفاده کرد. ولی توجه به بهداشت و مقاومت در برابر رطوبت از موارد مورد توجه است.

با وجود این اطلاعات کلی، طراحی آشپزخانه و حمام با توجه به کاربری و زندگی روزمره هر خانواده، با معماری و فضای موجود برای این عناصر، با بودجه و مصالح موجود در هر مکان، متفاوت است. بنابراین مهمترین نکته در طراحی این کنسول‌ها و کابینت‌ها توجه به سبک کلی ساخت خانه و طراحی داخلی خانه است. انتخاب رنگ و متریال آن‌ها و آینه درصورت لزوم می‌تواند رنگ و جلای مناسب‌تری را به خانه دهد.

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳