طراحی حمام‌های مدرن

این روز‌ها توجه به فضاها خانه و طراحی آن‌ها مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. بعد از روزمرگی‌های زیاد و خسته کننده شاید دوش آب گرم و یا وان پر آب لذت بخش بتواند خستگی روز را از تن به در کند. در همین خصوص مردم امروزه به این فضاها اهمیت بیشتری می‌دهند.

آیا طراحی حمام مورد توجه شما قرار گرفته است؟

این روزها زندگی در مشغله‌های متنوع غوطه‌ور است. و از طرفی متراکم شدن شهرها و درگیری روزانه مردم به شکل‌گیری الگوهای زندگی و کار ادامه آن منجر می‌شود. انسان‌ها به خوبی متوجه تاثیر چیدمان فضایی و طراحی محیطی که در آن زندگی می‌کنند، شده‌اند. از طرفی به اهمیت زیاد این موضوع بر رفاه جسمی و روانی آنها شده‌اند. در نتیجه، طراحی داخلی خانه ها بر ارتقای تامین آرامش، راحتی و آسایش به عنوان راهی برای فرار از دنیای گذرا و شلوغ بیرون تمرکز کرده است.

حمام‌های مدرن به عنوان فضایی جذاب که می‌توان آنرا محلی برای شروع و پایان روز کاری دانست، با زنذگی روزمره ما سازگار شده است. این فضا نقش کلیدی را به عنوان محیطی اختصاص داده شده به آرامش و مراقبت از خود ایفا می‌کند. از این رو، آنچه قبلاً یک منطقه کاملاً کاربردی بود. اکنون به عنوان یک خلوتگاه شخصی پرانرژی و فضای نشیمنی مدرن و منعطف تلقی می‌شود. که حتی می‌تواند عملکردهای دیگری – از سالن بدنسازی گرفته تا یک آبگرم خصوصی را نیز شامل شود.

طراحی فضای حمام

با این حال در طراحی این فضای مرطوب، انتخاب ترکیب مواد مناسب برای دستیابی به این فضای آرام و در عین حال پویا بسیار مهم است. چه از طریق رنگ، بافت یا سایر ویژگی های منحصر به فرد. مواد مختلف در نهایت می توانند معماری را زنده کنند. با داشتن قدرت انعکاس یا گرفتن نور، تأثیر بر ادراک کاربر و تعریف سبک اتاق – که تداعی هایی با طبیعت، شهری یا حتی ایجاد می کند.

وقتی صحبت از حمام های مدرن می شود، انتخاب متریال ماندگار که حس زیبایی شناسی را نیز بهبود می بخشد ضروری است. با در نظر گرفتن این موضوع، Dornbracht (با همکاری Sieger Design) در می ۲۰۲۱ یک سری جدید لوازم حمام CYO را در طیف گسترده‌ای از پرداخت‌ها راه‌اندازی کرد که امکان طراحی چندگانه را فراهم می‌کرد.

بررسی نمونه‌ ها

متروپولیتن: دوری از شهر بزرگ (Metropolitan: Retreat from the big city  )

در حمام‌های متروپولیتن، همه چیز در مورد ایجاد تعادل است. این فضا در حالی که مستعد فضایی پر جنب و جوش شهرهای بزرگ را به تصویر می کشد. و به عنوان یک خلوتگاه انرژی بخش از دنیای پر هیجان بیرون عمل می کند.

Oasis: آوردن طبیعت به داخل خانه (Oasis: Bringing nature indoors)

از سوی دیگر، حمام Oasis اساساً در مورد طبیعت است. و به دنبال از بین بردن مرزها با آوردن بیرون به یک فضای باز و انعطاف پذیر است. بنابراین، فضا از مواد خام و مصنوعی مانند سنگ مرمر سیاه، بتن، پارچه سبز، سنگریزه، کورین سیاه و شیشه بازیافتی سبز استفاده می کند.

عرفانی: مرموز و ظریف

به غیر از Metropolitan و Oasis، Dornbracht دو مفهوم معماری دیگر را به الهامات حمام CYO خود اضافه کرد. در ابتدا همانطور که از نامش پیداست. مفهوم عرفانی با محیطی مرموز مشخص می شود. این موضوع به ویژه به دلیل انتخاب منحصر به فرد خود از متریال( از جمله سنگ تیره، فلزات مات و چرم ظریف ) که ترکیبی منحصر به فرد و رازآمیز از گرما را همراه با طبیعت سرد و خشن ایجاد می کند، به گونه‌ای جذاب متمایز است.

شما دوستان می‌توانید برای طراحی فضاهای داخلی خود با مشاوران دفتر آرتور و همکاران مشورت‌های لازم را انجام دهید.

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳