ساخت ساختمان‌های با دوام با آجر

در نظر گرفتن تأثیرات زیست محیطی آینده در ایجاد و یا تولید محصول بسیار مهم است. تغییر اقلیم همچنان در دستور کار جهانی قرار دارد و هر صنعتی باید در هدف رسیدن به خالص صفر مشارکت کند. یکی از چالش برانگیزترین صنایع مربوط به ساخت و ساز است .که نقش حیاتی در فرآیند کربن زدایی ایفا می کند . این صنعت دائماً با چالش هایی برای سبزتر شدن مواجه است. بنابراین، برای یافتن فرآیندهای جدید و پایدار نیازمند تکنیک‌های نوآورانه و جدید است.

در خصوص مصالح سبز در معماری چه میدانید؟

یک راه حل، معرفی و طراحی مواد تمیزتر و کارآمدتر است. آجرها مثال خوبی هستند، زیرا می توان از آنها در ساخت و سازهای ساختمانی برای اطمینان از فرآیندهای سبز و به حداقل رساندن انتشار کربن استفاده کرد. زیرا یک ماده بسیار بادوام است که می تواند با تکنیک های پایدارتر تولید شود.

کلید ساختمان هایی که برای نسل ها دوام می آورند:

تولید مواد چوبی CO2 کمتری نسبت به آجر منتشر می کند. این مسُله کاملا غیر قابل انکار است. با این حال، آنچه اغلب در این موضوع در نظر گرفته نمی شود موضوع نگهداری مداوم از چوب است. مانند نگهداری از سطوح و رنگ آمیزی. در حالی که آجرها طول عمر بسیار بالایی دارند. و در صورتی که به دقت از هم جدا شوند، به راحتی قابل استفاده مجدد و بازیافت هستند.

به این معنا که آجرها می توانند توسعه‌ای پایدار ایجاد کنند. که به مرور زمان ارزش بیشتری ایجاد می کند. آنها از خاک رس شکل گرفته و پخته شده تشکیل شده اند که یک ماده خام طبیعی است که از رسوبات روی سطح زمین ناشی از هوازدگی سنگ به دست می آید.

New corporate headquarters for Danish Crown

(دفتر مرکزی جدید شرکت دانمارک)

آجرهای سبزتر برای قاب‌بندی نمای دفتر مرکزی جدید Danish Crown انتخاب شدند. شرکتی که همچنین به دنبال اجرای معماری و پایداری، مطابق با فلسفه خود بوده است. این پروژه توسط دفتر معماری دانمارکی CEBRA با چشم‌اندازی شفاف در حال توسعه است: «ما برای طراحی ساختمان دوام و پایداری را مد نظر قرار دادیم. بنابراین، دوام یک عنصر کلیدی در طراحی دفتر مرکزی Danish Crown بوده است.

جایی که ما بر استفاده از مواد جامد تأکید می کنیم. که برای چندین دهه دوام خواهد داشت و حداقل نیاز به نگهداری دارد. علاوه بر این، ما یک ساختمان انعطاف‌پذیر طراحی کردیم که می‌تواند در طول زمان با نیازهای در حال تغییر کاربران خود سازگار شود – که باعث افزایش طول عمر ساختمان نیز می‌شود. » میکل فراست، معمار و شریک موسس، معماران CEBRA

معماری با اجر
نمای آجری
دفتر دانمارک آجری

۲۵۰۰۰۰ آجر گرینر ساخته شده توسط Randers Tegl تضمین می کند که مصرف انرژی، آب و هوای داخلی و اهداف مصالح ساختمانی برآورده می شود. انتخاب سبزتر به جای آجرهای معمولی باعث صرفه جویی در انتشار بیش از ۶۶ تن کربن در ساختمان شد. این محاسبه توسط مهندسان مشاور سورن جنسن انجام شد. که نشان داد GWP (پتانسیل گرمایش جهانی) تنها با جایگزینی آجرها ۱.۴۲٪ تغییر می کند.

علاوه بر این، دفتر مرکزی جدید دارای گواهی DGNB Gold و Heart خواهد بود. این بررسی ها بیان می کند که ساختمان با تمرکز ویژه بر کیفیت هوا، آسایش حرارتی، آکوستیک و کیفیت معماری، سالم و راحت برای کارکنان است.

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳