نگاهی به برترین طراحی های داخلی

بررسی طراحی داخلی در این سال سؤالاتی در مورد اینکه آینده طراحی داخلی چگونه می‌تواند باشد را ایجاد می کند. با نگاهی به گذشته، در خصوص گذراندن وقت کاربران فضایی، تغییر زیادی نکرده است. به دنبال تغییرات مداوم در محدودیت‌های رفت‌وآمد و تداوم همه‌گیری، مردم اذعان داشتند که بیشتر وقت خود را در داخل خانه سپری می‌کنند. بنابراین مکان‌های زندگی و کار خود را متناسب با آن تطبیق دادند. در مقاله قبل دو مورد از ترندهای طراحی داخلی سال ۲۰۲۱ را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه به بررسی موارد دیگری پرداخته خواهد شد.

نگاهی به برترین طراحی داخلی فضاها داشتید؟

طراحی داخلی مدرن شامل فضاهایی با آرامش و سکوت است. خلوصی با سادگی و خوانایی واضح در فضاها. اتاقهایی با هندسه کامل بدون تزیینات و تجمل‌گرایی. در این سبک سعی میشود هرگونه تزیینات اضافی از فضا حذف گردد. اتاق‌ها فقط دارای فضاهای عملکردی مورد نیاز هستند. استفاده از رنگ‌های متنوعی درون این خانه ها دیده نمیشود.

همانطور که گفته شد در طی چند سال اخیر تغییراتی در زندگی مردم پدید آمد. این تغییرات ناگهانی در سبک زندگی افراد را وادار کرد تا به خوبی از این واقعیت آگاه شوند. که فضایی که در آن زندگی می کنند تأثیر زیادی بر سلامت جسمی و روحی آنها دارد. بنابراین آنها شروع به انتخاب ویژگی هایی کردند که حساسیت، آرامش، خوش بینی و پویایی را تقویت می کند. احساساتی که با ناسازگاری ها مقابله می کند. سرپناهی امن برای فرار از تنهایی این روزها و خانه نشینی باشد.

برخی از روندها و ویژگی‌هایی که در سال ۲۰۲۰ مورد توجه بودند. مانند طرح‌های بیوفیلیک، استفاده از مصالح بومی، و رنگ‌های آرام و خنثی، در سال ۲۰۲۱ پابرجا ماندند. برخی دیگر به تازگی معرفی شده‌اند و به‌شدت در پروژه‌هایی با مقیاس‌ها و عملکردهای متنوع مورد استفاده قرار گرفته‌اند. سال ۲۰۲۱ همچنین شاهد تنوع طراحی بیشتر در فضای داخلی تجاری و خرده فروشی در مقایسه با پروژه های مسکونی بودیم. که نشان می داد معماران، طراحان و صاحبان مشاغل چگونه روش های مختلفی برای ترجمه مفاهیم خود به روایت های بصری و فیزیکی پیدا کردند.

در این راستا سایت آرک دیلی به معرفی این فضاها پرداخته است.

روکش خارجی به عنوان پوشش داخلی استفاده می شود

از نمونه های قابل بررسی در این خصوص می توان به استفاده از سقف Bontempo همچنین به سقف‌های سفال‌های سنتی اشاره دارد. و در یک اتاق نشیمن به شکل ارگانیک خودنمایی می‌کند. که همچنین دارای یک قفسه کتاب کورتن و سرپرستی سرامیک توسط هنرمندان مختلف در کشور است. پانل‌های این برند، که در ساخت منحصر به فرد بودن و شخصیت هر پروژه تخصص دارند، هوای هندسی و راحت انتخاب شده برای پوشاندن قسمت بالایی اتاق را با تشکیل مربع‌هایی که در حاشیه سقف هستند، فراهم می‌کنند.

استفاده از فولاد ضد زنگ برس خورده و یا آجرهای اکسپوز نیز می تواند در این فرآیند دیده شود. قوس های آجری و بتن اکسپوز نیز در این راستا به شدت قابل توجه است. در این طظراحی های داخلی رنگ می تواند نقش موثری را ایفا کرده و در طراحی فضا تاثیر گذار باشد.  عاملی مهم در طراحی فضا می باشد. رنگ ها می توانند به شیوه های مختلف تاثیراتی بنیادین در زندگی بر جای گذارند. که از جمله مهم ترین آنها می توان به تاثیر آنها بر احساسات اشاره کرد.

جهانی که انسان در آن زندگی می کند. متشکل از هزاران رنگ و تونالیته های مختلفی است که موجودات و اشیا را برای ما جذاب تر و حتی به گونه ای معنوی، عمیق تر نشان می دهند. هر کدام به سبب ویژگی های شیمیایی و روانشناسانه ای که دارا هستند. منبع مهمی از انرژی، در جهت فزونی سلامت و نشاط روح و روان در انسان ها به شمار می روند.

رنگ

بر این اساس، موفقیت هر طرح بستگی کامل به چگونگی ترکیب عناصر و الگوهای سه‎ بعدی فضا دارد. تجربه سالیان دراز کار با رنگ ثابت کرده است. که رنگ ها نیز مثل انسان ها، از جهات مختلف با یکدیگر مرتبط اند و سلیقه ها و صفات مشترکی دارند. و یا برعکس ناهموان و متضاد یکدیگرند.رنگ بندی اتاق ها و استفاده از مصالحی که بتواند خصوصیات رنگی و بافت مورد نظر ما را برآورده سازد. بسیار مهم و در عین حال قدرت اعمال نفوذ بر تغییرات کالبدی فضا را نیز داراست؛

کارهایی که برای تعدیل و تقسیم بندی دیواره های رنگی انجام می گیرند. می تواند به عنوان ایده ای برای تعیین کالبد فیزیکی فضای نیز عمل کند و جنبه های کاربردی طراحی را با معیارهای زیباشناختی همراه سازیم. به عنوان مثال مساله روشنایی و استفاده از نور طبیعی در طراحی یک اتاق بسیار مهم است. ولی نحوه کنترل نور، انتخاب رنگ و مصالحی که نور را از خود عبور می دهند به خلاقیت و قدرت طراح در ایجاد هماهنگی که وی بین کارکرد روشنایی اتاق و مطلوبیت فضا بستگی دارد.

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳