قفسه بندی فضاهای داخلی راه حل فوق‏العاده‏ای برای نظم بخشیدن به وسایل

قفسه بندی فضاهای داخلی

استفاده از قفسه‏ بندی درست، راه حل فوق‏العاده‏ای است برای نظم بخشیدن به وسایل و آراستن آنها به طرز دلخواه که در عین حال از درهم ریختگی‏ها جلوگیری می‏کند. برای دستیابی به این منظور، انواع قفسه‏ها موجود است: مدل‏های ایستاده، دیواری و توکار، این قفسه‏ها هم جایگاه مناسبی هستند برای چیدن وسایل و هم می‏توانند نقش کتابخانه را داشته باشند.در خانه‏های امروزی، وجود فضاهای کوچک بی‏استفاده اغلب می‏تواند دردسری بزرگ برای صاحب‏خانه فراهم آورد. در طراحی صحیح برای چنین فضاهایی، بسیار مهم است که از همه فضا به نحو احسن استفاده نمایید. به این معنا که به قدر کفایت از قفسه‏بندی و گنجه، به‏خصوص در فضاهای مرده مانند تو رفتگی‏هایی بر روی دیوار یا گوشه‏های اتاق استفاده درست داشته باشید.

قفسه بندی فضاهای داخلی راه حل فوق‏العاده‏ای برای نظم بخشیدن به وسایل

قفسه بندی فضاهای داخلی راه حل فوق‏العاده‏ای برای نظم بخشیدن به وسایل

 

قفسه در گوشه های دیوار

گوشه دیوارها  در مواردی  از سخت ترین و دشوارترین  فضاها  در هر خانه طراحی شده است .آنها فضای کامل برای نگه داری   برخی چیزها در قفسه ها است. تعداد کمی از سیستم قفسه سازی  در گوشه  دیوار  برای نقاطی است  که این  سیستم قفسه را می توان در آن جا  آویزان کرد که توسط “ویلیام فنی” به طور خاص و سفارشی طراحی شده است .

واژه “گوشه” آشناست و در هر خانه ای یافت می شود. آنها فضای مناسب برای تعبیه قفسه ها هستند. این  سیستم قفسه را می توان در آن جا  آویزان کرد که توسط “ویلیام فنی” به طور خاص و سفارشی طراحی شده است .

پیچش جالب این قفسه  از یک دیوار به دیوار دیگری منحصر به فرد  است ؛ و بصورت عمودی چیده شده و ادامه می یابد.

این قفسه ها به طور موثر ، به دو دیوار متقاطع متصل شده ا ند ؛ در حالی که به ایجاد فضای تابعی ذخیره می گردند. در حالی که اندازه و رنگ های خاص برای خرید خیلی ارزان نیستند ، اما امکان دارد الهام بخش برخی چیزها مانند پروژه های قفسه بندی خانه تان باشد .

corner-wood-wall-shelf-قفسه در گوشه های دیوار

contemporary-wooden-modular

Untitled-1

 

lob-(1)

lob-(6)

 

 

گروه مهندسین ایران معماری با مدیریت آرشیتکت آرتورامید آذری

در این بخش تحت عنوان مقالات در معماری بر آن شده ایم تا مجموعه ایی از مقالات ،گفتارها و نظریات موجود در جامعه معماری ایران و جهان را ارائه دهیم، تا سرآغازی نوین در عرصه بحث مبانی و مفاهیم نظری معماری باشد.


شماره تماس برای کسب اطلاعات بیشتر: ۰۲۱۲۲۹۸۳۳۸۵

فریز و خوون در ساختمان

خوون یک نقش تزئینی است که با تکه های آجر تراشیده و موزائیک آن را پدید آورده اند، آن گاه روی آن را با خاک و سریشم رنگ هائی که در آب حل کرده اند به رنگ های گوناگون رنگرزی می کنند و در پیشانی ساختمان، میانه ستون ها و «فریز در» چیده می شود. برای ورود روشنایی و هوا به اتاق ها لوله های گلچین را سوراخ کرده و نقش هایی پدید آورده و آن لوله ها را در بالای درها و پنجره ها می نشانیدند.

آجرکاری خوون چینی به صورت آمود (چیدن یک پوسته آجر بر روی اسکلت و سفت کاری ) در دوره صفویه در دزفول توسعه فراوان و گستردگی پیدا نمود و تا اواخر قاجاریه و پهلوی اول ادامه پیدا کرد.

soozangar

«خوون چینی »
کاربرد تزئین آجر است و از ضخامت آن در ایجاد انواع گره های تزئینی در پیشانی نما استفاده می نمایند . در مرحله ای که عملیات استحکامی بنا تکمیل می شود وجرزهای اصلی اتاق ها زده می شود ، قسمت های ارزشمندی از ساختمان مانند : ورودی ها و نما های داخلی حیاط و در بعضی موارد نما های بیرونی تزئین می گردد.اما اساس کار خوون چینی تقسیماتی است که انجام می گیرد و این تقسیمات دقیقاً به گونه ای است که امکان ایجاد هر طرح و نوشته ای را در چیدمان می دهد و اندازه گیری ها و فاصله ها و چینش ها دقیقاً قابل طراحی بر روی کاغذ وایجاد نقشه است ، که این خود از وجود اصول هنری و مهندسی آگاهانه حکایت دارد و نه کاری از روی تفنن و اتفاقی !
و اینجاست که به رمز تکامل ابعاد این نوع از آجر پی میبریم . جالب تر این که این چینش ها به گونه ای است که با تابش نور خورشید بدانها، ایجاد سایه روشن هایی می کند که زیبایی کار را دو چندان می نمایند .

 

 

نور پردازی در معماری منزل

 

 

اگر انتخاب صحیحی در نورپردازی داشته باشید، شاهد تغییرات شگرفی در محیط خانه خود خواهید بود. نورپردازی نه تنها با خود زیبایی به همراه دارد، بلکه امنیت خانه ها را نیز ارتقا می بخشد.

نورپردازی در  زیبایی شناسی

در حال حاضر انواع گسترده ای از تکنیک های مختلف نورپردازی در پیش روی ما قرار دارد که پاسخگوی سبک ها و سلیقه های متفاوت بوده و کارآیی هر یک نیز متمایز است. اگر انتخاب صحیحی در نورپردازی داشته باشید، شاهد تغییرات شگرفی در محیط خانه خود خواهید بود. نورپردازی نه تنها با خود زیبایی به همراه دارد، بلکه امنیت خانه ها را نیز ارتقا می بخشد.

نورپردازی  فضای داخلی

توجه داشته باشید که نورپردازی صحیح در داخل خانه احساس عمومی شما را تغییر می دهد و در عین حال در بهبود وضعیت ظاهری خانه نیز به شما کمک می کند. نور توانایی آنرا دارد که یک فضای خسته کننده را به محیطی آرامبخش و دوست داشتنی تبدیل کند. البته نورپردازی داخلی تنها در سیم کشی برق و استفاده از چند لامپ رنگارنگ خلاصه نمی شود؛ بلکه باید چند سطح نور مختلف را به کار گرفته، آنها را در ترکیب با یکدیگر قرار دهید تا در نتیجه قسمتی از فضا پر نور و قسمتی دیگر کم نور تر جلوه کند. با اتکا به این روش ویژگی های خاص هر اتاق نمایان تر شده و جلوه ی تازه ای در نظر بیننده ایجاد می شود.

نورپردازی فضای خارجی

استفاده از لامپ و سیم کشی های برق را نباید تنها به فضای داخلی خانه ها محدود کنیم. نورپردازی مناسب خارجی با روشن نمودن ورودی نه تنها امنیت را افزایش داده و اجازه نمیدهد مزاحمین از تاریکی سوء استفاده کرده و به منزلتان نزدیک شوند، بلکه زیبایی دراماتیکی را نیز به خانه شما اضافه می کند. انعکاس نور در درختان، بوته ها، سبزه ها، و محوطه ورودی زیبایی کم نظیری را خلق می کند.

 

نور پردازی در معماری منزل

افزودن ارزش مضاعف به خانه

نور پردازی باید به گونه ای انجام پذیرد که از یک سو زیبا باشد و از سوی دیگر هزینه های مالی زیادی را به دوش خانواده متحمل ننموده و انرژی زیادی را نیز مصرف نکند. طبق تحقیقاتی که در حوزه معاملات ملکی به انجام رسیده، پژوهشگران به این نتیجه دست پیدا کرده اند که خریداران اشتیاق بیشتری به خرید خانه های روشن از خود نشان می دهند. کارشناسان تا اثبات این نکته که نورپردازی حتی در تغییر حالات درونی انسانها نیز موثر است، پیش رفته اند.
برای شروع ابتدا معین کنید که از مشاهده رنگ ها می خواهید چه احساسی پیدا کنید و بعد برای رسیدن به نتیجه مورد نظر اقدامات لازم را بعمل آورید. به این منظور می بایست کارتان را از مقدمات نورپردازی شروع کنید. ابتدا با خود فکر کنید که قصد دارید از روشنایی هر اتاق چه حسی بگیرید. سپس نقطه های معینی را در نظر گرفته و آنها را روشن تر از سایر قسمت ها کنید. به عنوان مثال در اتاق کار جایی که مطالعه می کنید و یا از کامپیوتر استفاده می کنید باید روشن تر از سایر قسمت ها باشد. برای روشن تر کردن هر چه بیشتر این فضا ها می توانید از چراغ های مطالعه رومیزی کمک بگیرید.

 

آشپزخانه و دستشویی نیز جزء مکانهایی هستند که نیاز به نور بیشتر و دقیق تری دارند و برخی مکانهای داخلی آن نظیر قسمت فوقانی آینه ها و .. نیاز به نورپردازی های سقفی دارند که می توانید از هالوژن های کوچک برای بیشتر روشن کردن این مناطق استفاده کنید. زمانیکه نورپردازی کلی خانه تمام شد، ترتیبی بدهید که گوشه های اتاق ها و کنج دیوارها قدری تاریک تر از سایر نقاط به نظر برسند. این تکنیک به ویژه در اتاق خواب کاربرد دارد و به فضای شما حجم و بعد می دهد. سعی کنید برای اتاق خواب بیشتر از لامپ هایی با نور ملایم استفاده کنید و اگر قصد مطالعه دارید، بهتر است از یک چراغ رومیزی استفاده کنید که در صورت نیاز آنرا روشن کرده و در بقیه مواقع خاموش باشد. یک مسئله حیاتی در اتاق خواب این است که نباید هیچ گونه نور مستقیمی روی سقف بالای تخت خواب وجود داشته باشد.

 

اگر لامپ ها را به سمت بالا بر روی سقف نصب کنید، هم نور بطور مستقیم نمی تابد و هم ارتفاع اتاق افزایش پیدا کرده و بعد دیوارها بیشتر شده و عمق و ژرفای کلی محیط افزایش پیدا می کند. برای کمتر کردن نور در سایر مناطق نیز می توانید مقابل منبع نور یک گلدان گل بگذارید. این کار هم نور ا کم می کند و هم سایه های جالبی بر روی دیوارها ایجاد می نماید.

 

در آخر باید اشاره کنیم که همیشه مراقب استفاده بیش از اندازه از چراغ ها باشید، چرا که نورهای زیادی که با یکدیگر همخوانی نداشته باشند باعث خفه شدن فضا می شوند.

نور پردازی در معماری منزل

دفتر معماران اریک اون موس، ساختمانی برای کمپ جدیدِ دانشگاه اقتصاد و بازرگانیِ وین طراحی کرده است. این ساختمانی شامل بخش هایی همچون چندین دانشکده، اداری و یک نانوایی کوچک می شود. بنا بخوبی از گذرگاه ها و مسیرهای موجود کمپ استفاده کرده و بخوبی با دیگر بخش های کمپ متصل می شود. ساختمان، به طور کلی، حول دو ستون اصلی مستقر است. هر یک از این ستون ها، حیاطی در مرکز خود دارد. یکی از حیاط ها سرپوشیده است و در زمستان بیشتر کاربرد دارد و دیگری روباز است و مناسب تابستان ها. کلاس های درس در اطراف همین حیاط ها شکل گرفته اند. عناصر عمودی ساختمان در برخی جاها کج شده اند و حتی به هم پیچیده اند.

6476342760178836000002010281036012_400

 

6476342760161875062502010381075012_400

 

6476342760171156312502010111056312_400

 

مـنـــــــبـع : http://www.designboom.com

647634276017340787500201034107812_400

طراحی معماری آشپزخانه

هر چقدر هم که سلیقه برای دکوراسیون خانه‌تان صرف کنید و تهیه لوازم و نحوه چیدمان تک‌تک آنها را با هدف و برنامه‌ریزی قبلی و روی اصول انجام دهید، اگر در این ترکیب چیدمانی، جایی برای گل و گیاه درنظر نگرفته باشید، فضای خانه شما باوجود همه لوازم ریز و درشت کاربردی و تزئینی، سرد و بی‌روح خواهد بود.

رنگ سبز حاصل از گیاهان، صفا و نشاط خاصی را در محیط ایجاد می‌کند که به هیچ‌وجه قابل جایگزینی با چیز دیگری نیست ولی متاسفانه این روزها به دلیل مشکلات حاصل از نگهداری و پرورش گیاهان آپارتمانی طبیعی، بعضی افراد ترجیح می‌دهند که برای راحتی بیشتر و از طرفی حضور این رنگ – آن هم از طریق گیاهان – از انواع مصنوعی آنها استفاده کنند؛ درحالی که گیاهان طبیعی به عنوان موجودات زنده، منابعی از انرژی مثبت هستند.

آشپزخانه ای سبز داشته ‌باشیم

این انرژی به قدری است که اگرچه برای افرادی که به طور دائم در آن مکان حضور دارند ممکن است به طور مستقیم ملموس نباشد ولی یکی از دلایل شادابی و سرزندگی آنها، به طور قطع حضور در فضایی پر از گل و گیاه طبیعی است. علاوه بر اینها شما  همواره با تغییرات در موجود زنده‌ای مواجه هستید که وضعیت آن، حاصل مراقبت‌ها یا حتی بی‌توجهی‌های شماست.

بنابراین گیاه نیز مانند هر موجود زنده دیگری به رفتار شما پاسخ می‌دهد. درواقع این تعاملات انرژی دوطرفه است. تحقیقات نشان داده است که گیاهان موجودات بسیار حساسی هستند که به‌خصوص وقتی در فضایی بسته مانند خانه قرار می‌گیرند، تمام حالات و روحیات افراد آن محیط را به خوبی درک کرده و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند و به همین دلیل است که در بعضی مکان‌ها، باوجود شرایط خوب محیطی به لحاظ نور، نوع خاک، آب و… ، گیاه عمر طولانی نداشته و به سرعت پژمرده می‌شود ولی در بعضی محیط‌ها حتی با وجود کمبودهایی در مواد لازم، گیاه همچنان سرزنده و شاداب است.

آشپزخانه ای سبز داشته ‌باشیم

البته لازم به ذکر است طرح این موضوع به این معنا نیست که به‌طور کلی کاربرد گیاهان و گل‌های مصنوعی در دکوراسیون منتفی است بلکه برای بعضی محیط‌ها به‌خصوص مکان‌های عمومی پررفت و آمد و حتی قسمت‌هایی از خانه نیز چاره‌ای به جز استفاده از گل‌ها و گیاهان مصنوعی وجود ندارد ولی باتوجه به تنوع موجود در میان گیاهان آپارتمانی و نیازهای مختلف آنها، این موضوع در محیط‌های اصلی خانه چندان قابل توجیه نیست؛

تنها لازم است براساس شرایط مکانی موجود، مناسب‌ترین گیاهان را انتخاب کرده و برای رسیدگی و نگهداری از آ‌نها کمی زمان صرف کنید. از همه اینها گذشته، اغلب ما وقتی تصمیم می‌گیریم که برای فضای خانه‌مان تعدادی گیاه سبز تهیه کنیم، معمولا محیط‌های عمومی شامل هال و پذیرایی را درنظر گرفته و به دنبال گیاهان مناسب برای آن مکان‌ها می‌گردیم، درحالی که تک‌تک فضاهای خانه برای رسیدن به تعادل، به انرژی حاصل از گل و گیاه نیاز دارند؛ به همین دلیل قصد داریم این‌بار به ارائه پیشنهاداتی پیرامون کاربرد گیاهان طبیعی در محیط آشپزخانه بپردازیم.

خوشبختانه باتوجه به فرهنگ پخت و پز در کشورمان، در اغلب ساختمان‌ها، آشپزخانه‌ها از پنجره‌ای هرچند کوچک بهره‌مند هستند و همین امر محیط را برای پرورش گیاه در این فضا مساعد می‌کند. در ضمن بخار حاصل از پخت غذا نیز به ایجاد فضایی مرطوب برای هرچه شاداب‌ترشدن گیاهان کمک می‌کند.

دیوارکی با گیاهان سبز:
اگر سیستم آشپزخانه شما نیز مانند بسیاری از خانه‌های امروزی باز یا همان اوپن (Open) است ولی اشراف محیط مجاور آشپزخانه – شامل پذیرایی یا غذاخوری – به فضای داخل و به‌خصوص سینک ظرفشویی مقابل پیشخوان، شما را همواره می‌آزارد و اگر از سطح پیشخوان به عنوان میز غذاخوری یا سطح کار در آشپزخانه استفاده نمی‌کنید، با قراردادن چند گلدان حاوی گیاهان بلند و کوتاه، دیوارکی از گیاهان سبز درست کنید. به این ترتیب همزمان با کاربرد گیاهان سبز در محیط آشپزخانه و فضای مجاور آن، مانعی برای دید و اشراف مهمانان بر فضای داخل آشپزخانه نیز ایجاد می‌شود

 

آشپزخانه ای سبز داشته ‌باشیم

 

سطح کابینت در بعضی قسمت‌های دیگر آشپزخانه نیز به شرط اینکه کاربردی نداشته باشد، مکان مناسبی برای قراردادن چند گلدان است؛ تنها لازم است گلدان‌های انتخابی به لحاظ اندازه به هم شبیه باشند. در ضمن باتوجه به اینکه احتمال برخورد دست یا دیگر لوازم با گلدان‌ها و همچنین افتادن آنها روی زمین توسط افراد خانواده و به‌خصوص بچه‌ها وجود دارد، هنگام اختصاص سطحی از کابینت به چنین مجموعه‌ای، موارد ایمنی را نیز درنظر بگیرید. برای این منظور معمولا سطح کابینت‌های کنج یافرورفته، مناسب‌تر است.

باغچه‌ای روی کابینت:
این روزها برای استفاده بهینه از فضا، کابینت‌های دیواری معمولا ارتفاعی تا سقف دارند؛ در نتیجه یا توسط تاجی به سقف آشپزخانه چسبیده یا اینکه فاصله چندانی برای قراردادن چیزی باقی نمانده است. ولی اگر سیستم کابینت‌بندی آشپزخانه شما به صورتی است که کابینت‌های دیواری با سقف فاصله‌ای حتی ۳۰ سانتی‌متری دارند، به جای قراردادن لوازم مصرفی آشپزخانه، روی کابینت دیواری را با قراردادن گلدان کوچکی حاوی گیاهان سبز پر کنید. این گیاهان در قسمت‌های انتهایی کابینت – در جایی که مانعی مانند دیوار وجود ندارد – می‌توانند به صورت آویز به کار برده شوند

طبقاتی برای گیاهان:
در اغلب آشپزخانه‌ها، دیوارهایی خالی از کابینت‌های دیواری وجود دارند که از آنها برای نصب طبقات می‌توان استفاده کرد. یکی از کاربردهای این طبقات، قراردادن گلدان‌های حاوی گیاهان سبز است. حالا اگر بعضی گیاهان انتخابی از نوع آویز باشند که چه بهتر؛ زیبایی خاصی به محیط و به طبقات خواهند بخشید. در ضمن شما می‌توانید در کنار این گلدان‌ها، از این طبقات برای به نمایش‌گذاشتن لوازم تزئینی و حتی ظرف‌های زیبایتان نیز استفاده کنید

سکوهای پشت پنجره:
اگر پنجره آشپزخانه شما سکوی کوچکی دارد، از آن برای قراردادن گلدان‌های گل و گیاه استفاده کنید. نور حاصل از فضای بیرون، شرایط را برای پرورش اغلب گیاهان میسر می‌کند

در ضمن انتخاب گلدان‌های فانتزی برای این منظور، فضا را زیباتر خواهد کرد؛ بنابراین سری به یکی از سفال‌فروشی‌ها زده و چند گلدان سفالی با اشکال متفاوت تهیه کنید

طبقه‌بندی روی پنجره:
در بعضی آشپزخانه‌ها،‌ قاب پنجره حدود ۱۰ سانتی‌متر عقب‌تر از دیوار‌هاست. این فاصله، فضای خوبی برای نصب طبقه‌هایی شیشه‌ای، روی پنجره است. شما می‌توانید با نصب گیره‌های دیوارکوب به دیوارهای طرفین پنجره، طبقات شیشه‌ای را که به طولی برابر با عرض پنجره تهیه شده‌اند، در مقابل پنجره نصب کنید و گلدان‌های کوچک متعددی را به همراه لوازم و خرده‌ریزه‌های تزئینی روی این طبقات بچینید

توجه داشته باشید با نصب این طبقات، دیگر امکان بازکردن پنجره وجود نخواهد  داشت مگر اینکه پنجره از نوع کشویی باشد.

 

شروع مراحل طراحی  تا اجرای پروژه

۱) طرح مسئله

به عبارت دیگر:موضوع طراحی چیست که توسط کارفرما در پروژه های عمرانی و غیر عمرانی مطرح میگردد

۲) تحلیل و برسی

که شامل مواردی از قبیل

 

 

۱= اقتصادی-سیاسی

اقتصاد یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذاری در چگونگی پیشرفت روند ساخت پروژه محسوب میشود و در مواردی هم بر روی نوع طراحی پروژه تاثیر عمیقی میگذارد.

۲= اجتماعی-فرهنگی

ساختار اجتماعی و فرهنگی یک جامعه که قرار است در ان پروژه طراحی شده جانمای گردد تاثیر فراوانی در طیف طراحی ان پروژه خواهد داشت به نحوی که معمار قبل از طراحی باید به برسی فرهنگ و اداب و رسوم ان جامعه پرداخته و چکیده ای از مشخصه های اصلی فرهنگ ان جامه را در پروژه طراحی شده بگنجاند

بعنوان مثال طراحی یک پروژه مسکونی در کشور ایران با فرهنگ اسلامی با طراحی در یک کشور اروپای با فرهنگ کاملا متفاوت مطمئنا الزامات طراحی متفاوت را میطلبد

۳= عوامل محیطی

شامل ۱* اقلیم: در بحث اقلیم محمترین مورد تحلیل سایت است که با توجه به وضعیت زمین-تابش خورشید-بادهای وزیده و غیره در جهت گیری پروژه در سایت و نحوه طراحی طراح تاپیر انگار ناپذیری دارد

۲* بوم گرایی:استفاده از مصالح بومی طراحی بهینه و سبز از موارد مهم در طراحی معماری یک پروژه است

۴=فناوری و تکنولوژی

فناوری و تکنولوژی ساخت و پیشرفت صنعتی در یک جامعه تاثیر فراوانی در طراحی و اجرای یک پروژه در ان جامعه دارد به عبارت بهتر با پیشرفت تکنولوژی ساخت معمار میتوتند به ایده های طراحی فراتر از معماری سنتی که در ذهن دارد برسد.بدونه فناوری اجرای بسیاری از پروژه های مورد نیاز جامعه امروزی امکان پذیر نیست و یا در صورت اجرا بسیار زمان بر و از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهد بود

۴)ارائه طرح طراحی شده توسط معمار یا گروه معماری

در این بخش طراحان-معماران و تئورسیان های معماری نظریات متفاوتی در نحوه طراحی پروژه دارند که به مواردی از انها در این مطلب اشاره میگردد که در تمام انها توجه به موارد اشاره شده در بالا امری الزامی و حیاتی است.

۱*طراحی بر اساس یکی از سبکهای معماری

۲*استفاده از یک روند هوشمند برای تحلیل ترکیب و طراحی

۳*رسیدن تصادفی به طراحی ایده ال با استفاده از روش ازمایش و نتیجه گیری(ساخت ماکتها یا مدلهای رایانه ای بسیار برای رسیدن به طرح اصلی)

۴*استفاده از گانسپ در طراحی پروژه

۵) اجرای پروژه

در این مرحله اقتصاد و فناوری و تکنولوژی ساخت بیشترین تاثیر را در روند اجرا و پیشرفت پروژه دارد

و همچنین استفاده از نیروهای متخصص الزامی و تاثیر گذار است

 

جشنواره چراغ – نورافشانی در زمستان

جشنواره چراغ - نورافشانی در زمستان

از هم اکنون تا ۳۱ مارس ۲۰۱۳، می توان از  این جشنواره از چراغ و نورافشانی در زمستان را در Nabana هیچ ساتو، یک باغ گیاه شناسی در جزیره از Nagashima در ژاپن دیدن کرد.. یکی از مهمترین زیبایی این جشنواره ، تونل باور نکردنی از نور با ده ها هزار از چراغ LED می باشد.

 

جشنواره چراغ - نورافشانی در زمستان

جشنواره چراغ - نورافشانی در زمستان

جشنواره چراغ - نورافشانی در زمستان

جشنواره چراغ - نورافشانی در زمستان

جشنواره چراغ - نورافشانی در زمستان

جشنواره چراغ - نورافشانی در زمستان

جشنواره چراغ - نورافشانی در زمستان

جشنواره چراغ - نورافشانی در زمستان

کافه Graffiti در شهر وارنا بلغارستان قرار دارد. طراحی داخلی این کافه مدرن توسط استودیو MODE انجام شده است. از آنجا که در طبقه بالایی این کافه یک گالری هنر مدرن وجود دارد، طراحان تلاش کرده اند تا کافه Graffiti در هماهنگی کامل با این گالری باشد. از اینرو محیط داخلی کافه به دو بخش مجزا شده است؛ بخش جلویی که متناسب با نمای بیرونی ساختمان طراحی شده و بخش پشتی که بوسیله تغییرات ایجاد شده در کف و سقف، کاملاً از بخش دیگر متمایز شده است. طراحی ظریف و زیبای ستونها و سقف بخش پشتی و استفاده از میز و صندلی های مدرن، منجر به ایجاد فضایی مجلل، کاربردی و با جزئیات هنری زیاد شده است.

طراحی داخلی کافی شاپ

 

طراحی داخلی کافی شاپ

 

طراحی داخلی کافی شاپ

 

طراحی داخلی کافی شاپ

 

دفتر معماری ساندرز: استدیو برج

آخرین سازه تکمیل شده از یک مجموعه ی در حال انجام شش تایی، با نام ” استدیو برج”، طراحی شده بوسیله ی دفتر” معماری ساندرز” ، واقع در نروِژ، بر خلیج کم عمق جزیره فوگو در کانادا مشرف است. یک نیمرخ سیاه رنگ [سیلووت] در میان منظره ی صخره ای، فرم گوشه دار و همچنین پیچان را تشکیل می دهد؛ با یک نور گیر منحصر به فرد؛ که هم عملکرد پنجره را تشدید می کند و هم نور را بیشتر جذب می کند. این ساختمان سه طبقه، با مسیر ساحلی صخره ای از شهرهای مجاور، یا با پیاده روی در طول راهی چوبی با ۱۲ اینچ پهنا قابل دسترسی است؛ مسیری که از جاده شلوغ جدا شده، از روی باتلاق گذشته و به ورودی می رسد. در زمان ساخت، از این مسیر باریک به منظور حفاظت از گلسنگ ها، برای انتقال مواد با چرخ دستی استفاده می شد. یک شکل مثلثی حاصل از فرم، بالای ورودی را می پوشاند و نقش سایبان را بازی می کند. یک آتشگاه در طبقه همکف، آشپزخانه کوچک و سرویس بهداشتی در خدمت ساکنین موقت این بنا قرار می گیرد. پله ای در میان دیواری شیب دار، به طبقه اول منتهی می شود، و به هنرمندان اجازه می دهد تا بر روی سطح کناری آن تکیه کنند و از پنجره مثلثی به بیرون خیره شوند و نور شمالی را احساس کنند.

214263476008021678222520121236786_400

2142634760080492897365201229232896_400_01

214263476008089649458020129236496-1_400

21426347600808107871752012123786_400

2142634760080747558800201254237556_400

2142634760081534979105201213234976_400

214263476008145507211020125235076_400

2142634760081387049120201258237046_400

2142634760081278198665201247238196_400

طراحی مجتمع مسکونی پوتسدامر پلاتز

مجتمع مسکونی پوتسدامر پلاتز

Potsdamer  Platz

از جمله پروژه های دفتر “رنزو پیانو” در پوتسدامر پلاتز می توان به طراحی مجتمع مسکونی میدان مارلن دیتریش اشاره نمود که مساحتی در حدود ۲۱۷۰۰ متر مربع در ده طبقه با کاربری های مسکونی، خرده فروشی و رستوران دارد. در ضلع پشتی مجتمع، خیابان سرپوشیده ای قرار دارد که به تردد پیاده اختصاص داده شده است. دسترسی به این مجتمع توسط پله هایی دردو شکاف در سمت میدان اتفاق می افتد که به  حیاط مرکزی مجتمع ختم می شود.

image_file_2697_fr

نام پروژه  : پوتسدامر پلاتز

معمار : رنزو پیانو Renzo Piano

موقعیت بنا : برلین – آلمان  Berlin – Germany

زمان ساخت : ۱۹۹۲

New-Picture-(9)

جنجال در اعلام برنده مسابقه بازسازی منطقه Postdamer Platz  در سال ۱۹۹۱ سبب شد تا مسابقه دیگری در اسل ۱۹۹۲ با دعوت از چهارده معمار از جمله “رنزو پیانو” ، “نورمن فاستر” ، “ریچارد راجرز “، ” ماتیاس اونگرز” ، “ریچارد مه یر”، “آراتا ایسوزاکی” ، برگزار شود و سرانجام طرح “رنزو پیانو” با اتفاق آرا به عنوان طرح برنده اعلام شده، شرکت دایملر – بنز، شهرداری برلین و مجلس سنای آلمان نیز به عنوان سرمایه گزاران و مسئولان پروژه موظف به قبول مسئولیت اجرای پروژه تا سال ۲۰۰۰ شدند.

 

image_file_2699_fr

image_file_2698_fr

بازگرداندن کیفیت پویا و زنده محله تاریخی پوتسدامر و همچنین در نظر گرفت سطوح بزرگی از آب برای مقابله با حجم کلان ساخت و ساز از نکات شاخص طرح “پیانو” بوده است . محدوده طراحی شده ۷۵۰۰۰ متر مربع بوده که  ۸۰۰۰ مترمربع آن می بایست به فضاهای همگانی، خیابان ها و میدان ها اختصاص یابد و نزدیک به بیست درصد از متراژ نیز برای فضاهای مسکونی و اقامتی در نظر گرفته شود. در نظر گرفتن عملکردهای متفتوتی چون اقامتی ،مسکونی،رستوران، سوپرمارکت،آمفی تئاتر، سینما،سالن های موسیقی و بانک ها سبب شده است تا این محله در تمام ساعات شبانه روز خصوصاٌ پس از ساعات کار اداری نیز بسیار فعال شود، به طوری که در طول شبانه روز حدود صدهزار نفر علاوه بر هشت هزار کارمند اداری از این منطقه عبور و دیدن می کنند.

image_file_2705_fr

از جمله پروژه های دفتر “رنزو پیانو” در پوتسدامر پلاتز می توان به مجتمع مسکونی میدان مارلن دیتریش اشاره نمود که مساحتی در حدود ۲۱۷۰۰ متر مربع در ده طبقه با کاربری های مسکونی، خرده فروشی و رستوران دارد. در ضلع پشتی مجتمع، خیابان سرپوشیده ای قرار دارد که به تردد پیاده اختصاص داده شده است. دسترسی به این مجتمع توسط پله هایی دردو شکاف در سمت میدان اتفاق می افتد که به  حیاط مرکزی مجتمع ختم می شود.

daimler3

از طریق این گشودگی ها ، مجتمع با فضای شهری ارتباط پیدا می کند، بطوری که از پله های ورودی مجتمع به عنوان سکو های نشیمن در جداره میدان نیز استفاده می شود . طراحی مجتمع پیرامون حیاط مرکزی ، استفاده از نماهای سفال نارنجی و تراس هایی که رو به حیاط داخلی باز می شوند نکاتی هستند که در پروژه مجتمع مسکونی “رنزو پیانو” در پاریس نیز مشاهده می شود با این تفاوت که در برلین حیاط مرکزی بالاتر از سطح همکف قرار گرفته به شکلی که پارکینگ ها و سایر فضاهای خدماتی در زیر آن شکل گرفته اند.نحوه قرارگیری ارتباطات عمودی ، طول راهروهای طبقات و نحوه شکل گیری بالکن ها قابل توجه بوده و استفاده از سایبان ها و نرده های هماهنگ با کلیت نما یادآور دقت و ظرافت طراحی نماها در دیگر پروژه های “رنزو پیانو” است.

daimlerv1

 

daimler2

image_file_2718_fr

image_file_2711_fr

image_file_2717_fr

image_file_2726_fr

image_file_2727_fr

اتودهای اولیه رنزو پیانو

 

P_3be884ac4e

drawing_file_1150_fr

drawing_file_1151_fr

drawing_file_1152_fr

drawing_file_1153_fr

drawing_file_1154_fr

سایت پلان ، پلان طبقات، نما،مقطع و جزئیات

 

drawing_file_1155_fr

drawing_file_1157_fr

drawing_file_1159_fr

drawing_file_1169_fr

drawing_file_1170_fr

drawing_file_1261_fr

drawing_file_1262_fr

drawing_file_1265_fr

drawing_file_1267_fr

drawing_file_1162_fr

 

drawing_file_1240_fr

drawing_file_1241_fr

 

 

 

drawing_file_1161_fr

drawing_file_1258_fr

drawing_file_1252_fr

drawing_file_1260_fr

drawing_file_1264_fr

drawing_file_1278_fr

drawing_file_1275_fr

ماکت ها و مدلینگ modeling

model_file_635_fr

model_file_640_fr

model_file_641_fr

model_file_642_fr

model_file_645_fr

model_file_651_fr

model_file_654_fr

دکوراسیون جالب میز

به این طرح جالب  «به هم پیچیده» می‌گویند.این چارپایه‌های به هم پیچیده کاری از طراحان چینی Kan & Lau است. یکی از این چارپایه‌ها، پایه دیگری را محجوبانه و با شرم‌رویی در بغل گرفته است. این چهارپایه‌ها در دو رنگ سفید و مشکی/ چوبی و مشکی موجود می‌باشند.

طراحی معماری جالب میز

 

 

طراحی معماری جالب میز

طرح  برای مسابقه طراحی شهری

طرح  برای مسابقه طراحی شهری

این طرح پیشنهادی حوزه عمومی برای “مسابقه ی مداخله ی شهری”(Urban Intervention competition)،که توسط دفتر پرود(PRAUD) طراحی شده، راهی جدید در خلق گفتگو بین پارک و شهر ایجاد کرده است. هر حجم صلب و یا توخالی؛ توپوگرافی خود را ارائه می کند و بنابراین توپوگرافیِ یک [جسم] صلب؛ تجربیات متفاوتی در اختیار عابران و دوندگان در پارک قرار می دهد، در حالی که توپوگرافی [فضاهای] تهی گونه های مختلفی از عملکردها و چشم انداز را ارائه می کنند.

 

طرح  برای مسابقه طراحی شهری

به علت کاربری سابق، این سایت انفصالی در مقیاس را از بلوک های اطراف می سازد. به منظور هرچه بیشتر نزدیک کردن این مقیاس به مقیاس انسانی، شبیه شبکه ی اصلی در شهر سیاتل(Seattle)، الگویی جدید در این سایت معرفی می شود. منطق این الگو، نقاط دسترسی گوناگون در اطراف سایت را مرتبط می کند. مدل پیشنهادی برای گذرگاه عابران؛ تنها شامل کاهش مقیاس این سایت نیست، بلکه دسترسی ها را نیز به سایت ارتقا می دهد.

طرح  برای مسابقه طراحی شهری

حیاط ها تبدیل به [فضای] تهی می شوند و گذرگاه ها به عنوان [جسم] صلب باقی می مانند. برای گسترش ذات بافتِ اطراف، نه تنها نقاط دسترسی چندگانه افزایش یافته، بلکه رابطه ی چشمه ی لون(Lawn) و چشمه ی بین الملل(International Fountain)، در این پارک با کمی تغییر تکرار شده است. با چنین روشی ویژگی های موجود [در بستر]، برای پارک جذب و تقویت می شوند.

 

طرح  برای مسابقه طراحی شهری

 

 

طرح  برای مسابقه طراحی شهری

طرح  برای مسابقه طراحی شهری

دفتر اداری یاندکس

Yandex office

دفتر اداری یاندکس  Yandex office

این پروژه در سال ۲۰۰۸ جوایز متعددی دریافت کرد. چهار سال بعد معماران za bor و Yandex تصمیم گرفتند این پروژه را در مقیاس بزرگتر اجرا نموده و دفتر شماره دو را که دو برابر اولی است، افتتاح کنند.

دفتر اداری یاندکس  Yandex office

این دفتر اداری تا حدی به منشاء همکاری معماران za bor و بزرگترین شرکت روسی IT، Yandex، باز می‌گردد.

طراحی دفتر اداری یاندکس  Yandex office

اولین دفتر اداری که توسط معماران za bor برای Yandex توسعه یافت در طبقه زیرین ساختمان مرکز تجاری Benois در سن‌پترزبورگ قرار دارد.

طراحی داخلی دفتر اداری یاندکس  Yandex office

دفتر جدید یک ساختمان چهار طبقه با راهروی دویست متری بود. اما اندازه مهم نیست، مشتریان خواستاری دفتری متفاوت از دیگر دفترها بودند.

طراحی داخلی دفتر اداری یاندکس  Yandex office

معماران با حداقل دو چالش روبرو بودند. اولاً ساماندهی فضای بسیار پیچیده در امتداد محور راهروی مرکزی. و دوماً، چالش برای خوش‌نمایی و جلب توجه دفتر اداری.

طراحی داخلی دفتر اداری یاندکس  Yandex office

پس از بحث و گفتگوی طولانی، معماران این پروژه، Peter Zaytsev وArseniy Borisenko تصمیم گرفتند از ناحیه‌بندی برگزاری مضاعف استفاده کرده و فضای کاری، اتاق و اشیاء عجیب و غریب در طول راهرو بسازند.

طراحی داخلی دفتر کار یاندکس  Yandex office

با این اشیاء غیرمعمول،‌ میهمانان خود را داخل سرویس جستجوی Yandex می‌یابند. در قسمت پذیرش با دکمه معروف «جستجو» و پیکان زرد رنگ (لوگوی غیررسمی Yandex و بخش مهمی از وب‌سایت) مواجه می‌شوند.

همانطور که در راهرو پیش می‌روند، جعبه ورودی نام کاربری و رمز عبور را می‌بینند. با هر قدمی که جلوتر می‌روند علامت‌های سرویس‌های Yandex بیشتری را مشاهده می‌کنند. از آنجا که برخی از علامتها به اشیا سه بعدی تبدیل شده‌اند، تشخیص آنها در وهله اول کمی مشکل است.

504566e728ba0d7ecb0001e0_ya_400

میهمانان این دفتر پیش‌زمینه عالی و منحصر به فردی را دریافت می‌دارند، زمینه‌ای که خود  Aldous Huxley  نیز خواب آن را نمی‌دید. بازدیدکنندگان خود را در فضایی جالب و سرگرم کننده میبینندد که معماران آن را از خطی به سه‌بعدی تبدیل کرده‌اند. بنابراین، بر طبق تصورات معماران، میهمانان و کارمندان اداره وارد سرویس شبکه‌ای Yandex می‌شوند.

5045670b28ba0d7ecb0001e9_ya_400

رنگ‌های روشن و لکه‌های پراکنده در اینجا و آنجا، بازدیدکنندگان را در اداره راهنمایی کرده و روحیه کارمندان را شاد می‌نماید.

طراحی داخلی دفتر کار یاندکس  Yandex office

در مقوله عملکرد، در نگاه اول تمام این اشیاء تزئینی به نظر می‌رسند. بر فرض مثال،  شی مارپیچ، بخش ارتباطات غیررسمی را از راهرو جدا می‌سازد. پلیمر فشرده‌ای که ساعت «عروس دریایی» است در واقع جایگاه پرینترهای شبکه‌ای می‌باشد.

5045670e28ba0d7ecb0001ea_ya_400

این پروژه تا حدی پیچیده بود و اولین دلیل آن این است که چنین پروژه‌ای نه تنها در سن‌پترزبورگ بلکه در هیچ کجای روسیه تا به حال انجام نشده است.
بنابراین، بسیاری از راه حل‌ها در حین طراحی و انجام پروژه به دست آمده است. سختی کار مربوط به اشیاء سه بعدی نبود. آنها بر اساس فن‌آوری‌های طرحهای تبلیغاتی ساخته شده‌اند (قفس‌هایشان با فوم پلی‌استر با استانداردهای مقاوم در برابر آتش و امنیت محیطی پُر شده است.) از سوی دیگر، نصب سقف که از تیغه‌ها‌ی اصل تهیه شده بسیار مشکل بود.

504566fe28ba0d7ecb0001e6_ya_400

این دفتر اداری علاوه بر فضای کار، دارای سالن ورزشی ، کافه‌تریا و سرویس بهداشتی است. Herman Miller و Walter Knoll سیستم را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که با چند اتاق مذاکره رسمی و غیررسمی، دو سالن سخنرانی و اتاق‌های کاری این مجموعه را به مکان جذابی تبدیل کرده‌اند و مراجعه‌کنندگان از گذراندن زمان در آنجا لذت خواهند برد.

طراحی داخلی کافه تریا دفتر کار یاندکس  Yandex office

طراحی داخلی فضای انتظار دفتر کار یاندکس  Yandex office

پلان دفتر کار یاندکس  Yandex office

طراحی مجتمع مسکونی ۵۰ واحدی

طراحی مجتمع مسکونی ۵۰ واحدی که در حاشیه غربی شهر وین در اتریش قرار دارد، از سه ساختمان مجزا تشکیل شده است؛ که پیرامون یک فضای سبز نیمه خصوصی شکل گرفته اند.کارفرمای این پروژه یک شرکت تولید سیستم های پیش ساخته ساختمانی (mishe construction)  بوده است که در اجرای این طرح نیز از این سیستم ها استفاده شده است.

50  Housing Units مجتمع مسکونی 50 واحدی

نام پروژه : مجتمع مسکونی ۵۰ واحدی

معمار : نسرین سراجی  Nasrin Seraji ))

موقعیت بنا : وین اتریش (Vienne-Austria)

زمان ساخت : ۲۰۰۴

50  Housing Units مجتمع مسکونی 50 واحدی

نسرین سراجی بزرگزاد متولد سال ۱۹۵۷ در تهران است. وی در سال ۱۹۸۳ در مقطع کارشناسی و در سال ۱۹۹۸ در مقطع کارشناسی ارشد از دانشکده لندن فارغ التحصیل شده و از سال ۱۹۹۶ نیز به تدریس در در دانشکده معماری وین مشغول است.

وی در سال ۱۹۹۰ آتلیه خود را در پاریس تاسیس کرد و در سال ۲۰۰۱ حائز رتبه اول مسابقه طرح توسعه مدرسه معماری Lille  شد. آتلیه سراجی، که کارکنان آن با ملیت های گوناگون در آن گردهم آمده اند، با تاکید بر بسترهای اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی هر پروژه در نیمه دوم دهه نود بسیار فعال بوده و در مسابقات معماری و شهرسازی متعددی دعوت به همکاری شده است. از جمله پروژه های بسیار موفق این آتلیه، که در سال ۲۰۰۳ اجرای آن به پایان رسیده است، می توان به مجتمع مسکونی ۵۰ واحدی در وین و خوابگاه دانشجویی ۱۶۴ واحدی در پاریس اشاره نمود.

 

50  Housing Units مجتمع مسکونی 50 واحدی

50  Housing Units مجتمع مسکونی 50 واحدی

مجتمع مسکونی ۵۰ واحدی که در حاشیه غربی شهر وین در اتریش قرار دارد، از سه ساختمان مجزا تشکیل شده است؛ که پیرامون یک فضای سبز نیمه خصوصی شکل گرفته اند.کارفرمای این پروژه یک شرکت تولید سیستم های پیش ساخته ساختمانی (mishe construction)  بوده است که در اجرای این طرح نیز از این سیستم ها استفاده شده است.

50  Housing Units مجتمع مسکونی 50 واحدی نسرین سراجی  Nasrin Seraji ))

مساحت پروژه ۴۵۰۰ مترمربع و ارتفاع ساختمان ها نیز حداکثر شش طبقه است. مقررات موجود برای نمای ساختمان ها در اتریش، یکی از چالش های این طرح بود که سبب بروز تفاوتی آشکار میان طراحی نمای اصلی و نمای پشت پروژه شده است. استفاده از رنگ تند تنها در نماهای اصلی دیده می شود و نماهای پشت تماماٌ به رنگ سفید است.

رنگ های قرمز، سبز و زرد در نماهای ساختمان، ستون ها و دیوارهای داخلی کیفیتی خاص به این مجتمع بخشیده است.

دسترسی سواره به داخل سایت ممکن نیست، پارکینگ های سواره در زیرزمین بلوک ها واقع شده و دسترسی به آن توسط مسیری است که درپشت ساختمان ها و در بدو ورود به مجتمع قرار دارد.

نکته حائز اهمیت در طراحی این ساختمان که آنرا از پروژه های مشابه خود متمایز می کند، بروز حجمی تداخل فضاهای داخلی، نظیر ویدها و نیم طبقه ها، در نماهای رو به حیاط مرکزی است . این امر سبب پیچیدگی و عدم یکنواختی نماها شده و چشم را در جستجوی منطقی برای قرارگیری تراس ها به بازی می گیرد. همچنین گشودگی ها در ابعاد و تناسبات متنوع در نماها ظاهر شده و نرده های فلزی در بعضی طبقات همچون دوخت هایی افقی سعی در پیوند واحد ها به هم دارند.

50  Housing Units مجتمع مسکونی 50 واحدی نسرین سراجی  Nasrin Seraji ))

50  Housing Units مجتمع مسکونی 50 واحدی نسرین سراجی  Nasrin Seraji ))

50  Housing Units مجتمع مسکونی 50 واحدی نسرین سراجی  Nasrin Seraji ))

50  Housing Units مجتمع مسکونی 50 واحدی نسرین سراجی  Nasrin Seraji ))

50  Housing Units مجتمع مسکونی 50 واحدی نسرین سراجی  Nasrin Seraji ))

20100728232426412_400

حجم-  Housing Units50 مجتمع مسکونی 50 واحدی نسرین سراجی  Nasrin Seraji ))

3d-  Housing Units50 مجتمع مسکونی 50 واحدی نسرین سراجی  Nasrin Seraji ))

2535665596_400

552_400

دکوراسیون و طراحی داخلی

داشتن یک خانه راحت خواسته همه افراد است، اما اکثر ما دوست داریم که خانه مان در عین راحتی زیبا هم باشد. برای رسیدن به این هدف ملزم به رعایت نکاتی هستیم که در اینجا به برخی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم.   از کلیشه‌ها برای طراحی الهام نگیرید. طرح‌های بی‌زمان بهترین وسیله‌ای است تا شما را از قیدوبند خلاص کند. وقتی در جایی زندگی نمی‌کنید که نیاز به آفتابگیرهای بزرگ داشته باشد چرا باید پرده‌های سنگین آویزان کنید؟ اگر خودتان را مجبور کنید که همه این کلیشه‌ها را در خانه‌تان به کار ببرید، می‌بینید که در یک پارک موضوعی گیر افتاده‌اید؛ پارکی که ترکیبی از چیزهای به درد نخور اما کلیشه‌ای است. به جای این چیزها می‌توانید فضاهای خلوت‌تر و تمیزتری داشته باشید.

راز های زیباسازی خانه

ایجاد سبک، تم و حال و هوایی خاص

در یک فضای خوب و مناسب احساس راحتی و آرامش از اتاقی به اتاق دیگر جریان دارد. به محض ورود به چنین خانه ای احساس رضایت و لذت می کنیم و نمای آن چشممان را آزار نمی دهد. به منظور داشتن چنین منزلی، لازم است قبل از خرید و چیدن وسایل یک تم و سبک خاص در نظر بگیریم.

تم به ایده ای گفته می شود که به روش های گوناگون در جاهای مختلف منزلتان تکرار می شود.
مثلا اگر به طبیعت علاقمند هستید، می تواند از تصویر مناظر طبیعی، گلدان های گل و حتی پارچه های گلدار استفاده کنید و آنها را در قسمت های مختلف خانه قرار دهید. همچنین لازم است به حال و هوا و جوی فکر کنید که دوست دارید در منزلتان حکمفرما باشد. مثلا، اگر دوست دارید خانه تان رسمی به نظر برسد، لازم است مبل ها، لوسترها و سایر وسایل را کلاسیک و رسمی انتخاب کنید. سبک نشان دهنده سلیقه شخصی شما است و باید با سبک زندگی شما هماهنگ باشد.

فضای شلوغ ایجاد نکنید. طراح دیگری پیشنهاد می‌کند تا از شلوغ‌شدن فضاها جلوگیری کنید. هرچه فضا آرام‌تر و منظم‌تر باشد، کلاسیک‌تر و همیشه تازه‌تر است. با وجود این که مبلمان بزرگ را دوست دارم اما سعی می‌کنم رنگ‌ها آرام و ساده باشد تا با تداخل رنگ‌ها همه چیز به هم نریزد. در این حالت رنگ کف هم مهم است و هر چه رنگ کف اتاق آرام‌تر باشد فضای آرام‌تری به وجود می‌آورد. این آرامش را می‌توانید با تابلوهایی که به دیوارها می‌زنید نیز به دست آورید

از ترکیب سبک‌های مختلف طراحی نترسید. طراحی مدرن به دنبال ترکیب عناصری از سبک‌های قدیمی و جدید است. بنابراین فکر نکنید که اگر لازم است طراحی منزلتان را عوض کنید. باید همه چیزهایی را که در اختیار دارید و عمری برای جمع‌کردنشان سعی کرده‌اید، دور بریزید. گاه می‌توانید با عوض‌کردن یکی از عناصر فضایی مدرن و جدید خلق کنید. فکر کنید اگر از میز و صندلی غذاخوری‌تان خسته شده‌اید شاید فقط با تعویض صندلی‌ها یا حتی با روکش‌کردن آنها به سبکی جدید یک فضای جدید ایجاد کنید.

راز های زیباسازی خانه

توجه به رنگ ها

رنگ اولین چیزی است که پس از ورود به یک اتاق به آن واکنش نشان می دهیم. رنگ ها بر احساس ما اثر می گذارند و قدرتمندترین ابزار دکوراسیون داخلی هستند. هارمونی رنگ ها بر تم و سبک شخصی شما نیز نقش دارد. هارمونی رنگ ها شامل ترکیب رنگ، الگوها و بافت است.

ترکیب رنگ از موارد زیر تشکیل می شود:

– رنگ هایی که دوست داریم.

– رنگ مبلمان

– آثار هنری

– پارچه ها

– جوی که می خواهیم در منزلمان حاکم باشد

رنگ ها باید به صورت زیر توزیع شوند:

-رنگ اصلی که بخش بزرگی از دیوارها و کفپوش را در بر می گیرد.

– رنگ فرعی که پنجره ها، تخت ها و پارچه ها را در بر می گیرد.

– رنگ های تاکیدی که شامل صندلی ها، بالش ها، لامپ ها و غیره است.

به هنگام انتخاب رنگ به نکات زیر نیز توجه کنید:

-هرچه تعداد رنگ ها کمتر باشد کار با آنها آسان تر است.

– بهتر است در کل خانه یک رنگ کلیدی وجود داشته باشد.

– از رنگ ها برای تعریف یک نقطه کانونی استفاده کنید.

-رنگ اصلی حدود ۶۰ درصد از فضای اتاق را می پوشاند.

– رنگ ها را در پارچه ها، رو مبلی ها و کاغذدیواری تکرار کنید.

ـ در ترکیب چیزهای مختلف به مفیدبودنشان فکر کنید. اگر خیلی دوست دارید از کاغذ دیواری استفاده کنید، بدون این که این خرج را بر خودتان تحمیل کنید که تمام دیوارها را پراز رنگ کنید می‌توانید یک یا ۲ دیوار را به این کاغذ دیواری‌ها اختصاص دهید و دیوارهای روبه‌رو را با رنگ‌های مکمل آن‌ها که در تابلوها به کار رفته بپوشانید. به فکر رنگ مبل‌هایتان هم باشید تا بعد در برابر یک کار انجام شده قرار نگیرید

راز های زیباسازی خانه

لوازم تزئینی

این لوازم سلیقه شخصی شما را منعکس می کنند و نوعی یکپارچگی در تم، سبک و طرح رنگ شما به وجود می آورند.

به این نکات توجه کنید:

– طرح رنگ خود را در لوازم تزئینی نیز به کار ببرید.

– کارهای هنری، مجسمه، جعبه، ظروف تزئینی، گل ها و گلدان ها، چراغ های زینتی و غیره جزو لوازم تزئینی به شما می روند.

– وسائل بزرگتر را اول قرار دهید. همیشه نقطه کانونی خانه خود را مدنظر قرار دهید و اجازه ندهید وسادی جانبی بیشتر از آن به چشم بیایند.

– هرگز استفاده از رنگ سبز را فراموش نکنید. گل ها و گیاهان حیات را به خانه شما می آورند. اما اگر به نگهداری از گل علاقمند نیستید، از گل های مصنوعی زیبا استفاده کنید.

ـ به فکر استفاده جدید از وسایل همیشگی باشید. یکی از طراح‌های دکوراسیون پیشنهاد تازه‌ای داده است. او می‌گوید تختخواب دلیلی ندارد که همیشه تختخواب باشد. اگر شما تختخوابتان را با چند کوسن تزیین کنید و آن را در جایی قرار بدهید که بتواند به عنوان یک کاناپه هم مورد استفاده قرار بگیرد، می‌توانید هر ساعت از روز بدون این‌که احساس کنید که دارید به خواب می‌روید استراحت کوچکی بکنید و لم بدهید و کتاب بخوانید یا کاموا ببافید.

از آویزان کردن مجموعه‌ای از تابلوها در کنار هم نگران نباشید. لازم نیست حتما تابلوهای گران‌قیمت داشته باشید و با آویزان‌کردن یکی از آن‌ها احساس کنید که درست‌ترین کار را انجام داده‌اید. گاه با قراردادن چند قاب ساده با نقاشی‌های ساده می‌توانید مجموعه‌ای دلنشین فراهم کنید. اگر از ترکیب رنگ سر دربیاورید و هماهنگی لازم را در کنار هم قرار دادن آن‌ها رعایت کنید، نباید از چیزی نگران شوید.

چگونگی استفاده از پارچه

پارچه ها نقش بزرگی در تم و سبک خانه شما ایفا می کنند. مراقب باشید جنس پارچه با تم و وسائل تزئینی هماهنگی داشته باشد. مثلا در خانه ای که دکوراسیون غیررسمی و به قول معروف اسپرت دارد، نباید از پارچه ای مثل ابریشم استفاده کرد.

چگونه از پارچه ها به طور موثر استفاده کنیم؟

-اتاق نشیمن: بهتر است دو صندلی، ۳ کوسن و والان پردها به یک رنگ باشند.

– اتاق غذاخوری: بهتر است رویه صندلی ها، رومیزی و والان ها به یک رنگ باشند.

– آشپزخانه: بهتر است رویه صندلی، زیر بشقابی ها و والان پرده ها به یک رنگ باشند.

ـ کارهای هنری را در کنار هم آویزان کنید.

تا آنجا که می‌توانید خست به خرج ندهید. منظور از خست به خرج ندادن این نیست که پول خرج کنید بلکه منظور این است که در طراحی دست و دلباز باشید. خودتان را محدود نکنید و به خودتان اجازه بدهید که فرم پرده‌ها را عوض کنید و با استفاده از پارچه‌های مقرون به صرفه در اتاق خواب از پرده‌های پف‌دار کوتاه یا پرده‌های کم‌چین اما بلند و ریخته استفاده کنید تا یک فضای متفاوت ایجاد شود. با عوض‌کردن مدل پرده به جای استفاده از ۱۰ متر می‌توانید با ۳ متر پارچه آن هم از نوع ارزان‌تر فضایی متفاوت برای اتاق خواب خود و بچه‌هایتان ایجاد کنید.

راز های زیباسازی خانه

دیوارهای زیبا

دیوارها نسبت به عناصر دیگر یک خانه فضای بیشتری را اشغال می کنند بنابراین در دکور خانه نقش مهمی دارند. برای داشتن دیوارهای زیبا اولین، ارزان ترین و سریع ترین راه حل رنگ آنها است.

-از رنگ دیوار به عنوان پس زمینه ای برای تخت یا نقطه کانونی یک اتاق استفاده کنید.

– شجاع باشید و رنگ بزنید. اگر رنگ را دوست نداشتید به راحتی می توانید دیوار را دوباره رنگ بزنید.

– از رنگ و روغن مصنوعی استفاده کنید چون گران و حرفه ای به نظر می رسد.

ـ هوای گوشه‌های دنج را داشته باشید. گوشه‌های دنج خانه با قرار گرفتن یک صندلی یا نیمکت کوچک با یک میز کنار آن و یکی دو تابلو در بالای آن‌ها ایجاد می‌شود. به این ترتیب کنار یک پنجره که تا به حال بدون استفاده رها شده بود می‌تواند به همان گوشه دنج خانه‌تان بدل شود. حتی یک قسمت بدون آفتاب که به دلیل تاریکی از آن دست کشیده بودید هم می‌تواند جای دنج شما باشد. در این حالت با گذاشتن یک آباژور ساده روی میز کنار مبلتان می‌توانید یک جای دنج برای مطالعه یا ولو کردن مجله‌ها پیدا کنید.

ـ به فکر خودتان هم باشید. هر کاری که می‌کنید درست‌کردن یک جای خاص برای کارکردن خودتان را هم از قلم نیندازید. به عنوان خانم خانه و کسی که بیشتر ساعت‌هایش را در خانه می‌گذراند نیاز دارید تا جایی برای نشستن و فکرکردن، نوشتن، دوخت و دوز یا مطالعه داشته باشید. اینجا می‌تواند حتی در آشپزخانه هم تعبیه شده باشد. اما فراموش نکنید که مال شماست.

 

اضافه کردن رنگ به سرویسهای

به عقیده من بازی با رنگ ها جذاب ترین قسمت هر طراحی چیدمان است چرا که هر رنگی با خود تاثیرات روانی خاصی به همراه داشته و زیبایی و فریبندگی ترکیب آنها با هم پروسه ای با تنوع بسیار بسیار بالاست؛ در عین حال نباید این نکته را دور از نظر داشت که همین رنگ های زیبا اگر بدون هدف و با انباشتگی و بی حوصلگی مهمان خانه مان شوند جز سردرگمی و دلزدگی خاصیتی ندارند.

 

 

اضافه کردن رنگ به سرویسهای

سرویس های بهداشتی بر خلاف آنکه در نگاه نخست به نظر، کم اهمیت ترین مکان های خانه به لحاظ طراحی چیدمان محسوب می شوند، اهمیتی بسیار دارند چرا که لاجرم به لحاظ کارکردی مکانی پر تردد بوده و  از سوی دیگر ارتباط ویژه ای با بهداشت ساکنین خانه دارد.

در این پست سعی شده است با ساده ترین و کم هزینه ترین ایده ها، شرایطی برای داشتن سرویس هایی رنگی و زیبا فراهم شود.

 

اضافه کردن رنگ به سرویسهای

انتخاب یک نقطه کانونی مناسب برای برجسته سازی رنگی کاری است که به خوبی در این سرویس بهداشتی صورت گرفته است. در نگاه نخست تمام توجهات به سمت سینک روشویی است که رنگ متضادش تمام فضای اطراف را تحت تاثیر خود قرار داده است. این ایده برای هر سرویس بهداشتی ساده ای بسیار کارآمد است به شرط آنکه تنها از یک رنگ در جهت برجسته سازی استفاده شود.

 

اضافه کردن رنگ به سرویسهای

کافی است یک پرده چین دار رنگی که بی شباهت به دامن های الوان با لایه های رنگین کمانی نیست به حمامتان اضافه کنید تا لذت  بازی با رنگ را تجربه کنید. این پرده دست دوز از پارچه های ضد آب تهیه شده و ذوق و سلیقه خانم خانه را نشان می دهد.

 

 

 

 

اضافه کردن رنگ به سرویسهای

 

 

اضافه کردن رنگ به سرویسهای

نقش پرده در دکوراسیون داخلی

پرده از جایگاه مهمى در دکوراسیون هر فضایى برخوردار است و بخش چشمگیرى از سطوح دیوارها را اشغال مى کند. برخى پرده را لباس خانه مى دانند از این رو دانستن نکته هاى ظریف اما مهم درباره انتخاب پرده مى تواند شما را در تهیه پرده مناسب براى منزلتان یارى دهد.
در هر خانه پنجره هاى متعددى در ابعاد و به اشکال مختلفى وجود دارند که هر یک باید با پرده اى متناسب با ویژگى هاى خاص خود پوشانده شوند.
هنگامى که قصد دارید پرده اى براى یک پنجره انتخاب کنید باید مدلى را برگزینید که هم به لحاظ زیبایى و هم از نظر کاربردى براى آن پنجره و دکوراسیون اطرافش مناسب باشد.

 پرده هایی زیباتر داشته باشیم

 

مدل پنجره خود یکى از عوامل متعددى است که در انتخاب پرده باید در نظر داشته باشیم. بلندى یا کوتاهى، عریض بودن یا باریکى پنجره، نحوه بازوبسته شدن آن و چگونگى و محل قرار گرفتن آن در دیوار برخى از اطلاعاتى هستند که تصمیم گیرى ما درباره مدل پرده را تحت تاثیر قرار مى دهند.مدل انتخابى شما براى پرده باید امکان بازوبسته شدن راحت پنجره ها و درهاى شیشه اى را فراهم کند و مدل پرده نباید موجب ایجاد اشکال و مزاحمت در این امر شود. به عنوان مثال براى پنجره هایى که روبه داخل باز مى شوند، باید چوب پرده اى بلندتر از عرض پنجره در نظر گرفت تا بتوان هنگام نیاز به بازکردن پنجره، پرده ها را کاملاً به دو طرف پنجره هدایت کرده و جمع کرد. به این ترتیب پنجره آزادانه بازوبسته مى شود.

 

 پرده هایی زیباتر داشته باشیم

زمانى که پنجره در فرورفتگى دیوار قرار گرفته است مى توان پرده را درون این فرورفتگى و یا بیرون از آن نصب کرد. اما نصب پرده در داخل فرورفتگى و در نتیجه فاصله بسیار کم آن با پنجره اگرچه به زیبایى پرده و پنجره مى افزاید اما مانع عبور بخش اعظم نور شده و فضا را تاریک مى کند. همچنین در این صورت پرده باید از ابعاد قاب پنجره پیروى کند. در مقابل نصب پرده در بیرون از قاب فرورفتگى دیوار این امکان را به ما مى دهد که پرده را به طور کامل به دوطرف پنجره کشیده و جمع کنیم و در مواقع لازم از نور بیشترى بهره مند شویم و همچنین مى توانیم بنا به سلیقه خود و متناسب با دکوراسیون اتاق از پرده هاى بلند براى پنجره هاى کوتاه نیز استفاده کنیم.

 

 پرده هایی زیباتر داشته باشیم

اگر در زیر پنجره رادیاتور شوفاژ نصب شده است بهتر است آن را با پرده به خصوص اگر پرده ضخیم باشد بپوشانیم. زیرا در زمستان مانع انتشار گرما در محیط اتاق خواهد شد.
در چنین مواردى مى توان از یک پرده بلند دوتکه و در صورت تمایل والان از جنس آن استفاده کرد که در دو طرف پنجره جمع مى شوند و در قسمت وسط از یک سایبان که در مواقع لازم بسته شده و پنجره را مى پوشاند بهره گرفت.
چنانچه بودجه محدودى در اختیار دارید انتخاب مقدار بیشترى پارچه ارزان قیمت بهتر از مقدار کمترى پارچه گران قیمت است. زیرا از پارچه بیشتر مى توان پرده اى پرچین تر دوخت و پرده پرچین تر همواره نمایى زیباتر خواهد داشت.

 پرده هایی زیباتر داشته باشیم

دوخت پرده هاى دولایه از پارچه هاى رنگین به اتاق هایى که طراحى و دکوراسیون رنگینى دارند زیبایى بیشترى مى بخشد. این پرده ها را به صورتى جمع کنید که لایه زیرین نیز دیده شود.
در اتاق هایى که از نور شدید آفتاب برخوردارند در زیر پرده از سایبان استفاده کنید و چنانچه از پرده هاى رنگین استفاده مى کنید یک آسترى در زیر پرده نصب کنید تا از رنگ پریده شدن پارچه اصلى پرده بر اثر شدت نور آفتاب جلوگیرى کند.

این آسترى ممکن است به پشت پرده دوخته شود و یا از چوب پرده دیگرى در زیر آن آویزان باشد، دوخت آسترى به پشت پرده اصلى همچنین موجب سنگین تر شدن پرده و زیباتر شدن نماى ظاهرى آن مى شود. اما آسترى هاى جدا موجب دیرتر کثیف شدن پرده اصلى مى شوند زیرا دوده اى که از شکاف پنجره به داخل راه مى یابد جذب کرده و مانع رسیدن آن به پرده اصلى مى شوند.
اگر به خانه دیگرى نقل مکان مى کنید و پرده هاى قبلى شما براى پنجره هاى خانه جدید کوتاه هستند مى توانید با افزودن نوارهایى از پارچه اى به رنگ متناسب به پائین پرده و دوخت والانى از این پارچه ارتفاع آن را به میزان دلخواه برسانید.

 پرده هایی زیباتر داشته باشیم

 

بارنز،ادوارد لارابه     Barnes,Edward larrabee

barnes-edward-larrabee

تولد در شیکاگو به سال۱۹۲۲٫در دانشگاه هاروارد زیر نظر گروپیوس بروئر تحصیل کرد.

از۱۹۴۹در نیویورک دفتر شخصی داشت.با تاثیر پذیری شدی از مدرسان مدرسه ی باوهاوس،به طرفداری از ترکیب بندی های انتزاعی فرم های ساده ی هندسی وسازه های بدون تزئین برآمد،که به نحوی بسیارحسی در موفعیت های خاص به کار می گرفت.

ساختمان مرکز دانشجویان کالج پنسیلوانا در مونتری کالیفرنیا(۱۹۷۳)،ساختمان مرکز هنری واکر در مینیاپولیس(۱۹۷۴)و ساختمان ارتباطات جهانیIBMدر امریکا،ساختمان مرکز همکاری های خاور دور در مونت پلیزنت در نیویورک(۱۹۷۷)،وساختمان مرکز هنرهای تجسمی کالج بادوین در برونشویک،مین(۱۹۷۸)از بهترین کارهای او به شمار میروند.

Edward-Larrabee-Barnes

Edward-Larrabee-Barnes

EdwardLarrabeeBarnes1

 

 

 

 

 

 

 

گـزارش تـوصیفـی خـانـه تـاریخـی بـروجـردیهـا

گـزارش تـوصیفـی خـانـه تـاریخـی بـروجـردیهـا

خانه تاریخی بروجردیها در خیابان علوی و در محله سلطان امیراحمد واقع شده و توسط بازرگانی به نام حاج سید حسن نطنزی در حدود سال ۱۲۷۵ هـ . ق. در دوران قاجاری ساخته شده است . چون صاحبخانه مال التجاره از بروجرد وارد می کرده و با تجار این شهر نیز در ارتباط بوده است ، لذا به آقای حاج حسن بروجردی مشهور شده و خانه ای هم که به وی تعلق دارد ، به خانه بروجردی موسوم گردیده است . معمار این خانه یکی از نوابغ معماری کاشان و از طراحان معروف ساختمان به نام استاد علی مریم بوده است که در ایجاد دو بنای تاریخی دیگر کاشان ، یکی خانه تاریخی طباطبائی ( در محله سلطان امیراحمد و در نزدیکی خانه بروجردی ) و دیگری تیمچه امین الدوله ( واقع در بازار ) نقش داشته است .

نمای جبهه جنوبی

نمای جبهه جنوبی

 

این خانه شامل دو قسمت بیرونی و اندرونی است و محلی که فعلاً در معرض دید عموم است ، قسمت بیرونی این خانه است . در بدو ورود به این خانه وارد هشتی ورودی خانه می شویم که درب ورود به قسمت اندرونی خانه هم در این هشتی قرار گرفته است . پس از آن از راهرو نسبتاً طولانی و شیبدار گذشته و وارد حیاط می شویم . در کنار این راهرو ایوان شمالی خانه قرار دارد ، در قسمت شمالی ایوان یک پنج دری واقع است که محل پذیرائی مهمانان بوده و در دو طرف آن دو اتاق بهار خواب قرار دارد که به علت نور مناسب و گرمای زیاد ، بیشتر در زمستان مورد استفاده قرار می گرفته ، دیوار بیرونی اتاقهای این ایوان ونیز داخل اتاق پنج دری با گچبریهای بسیار ظریف با طرح گل و مرغ زینت یافته است . در داخل حیاط یک حوض بزرگ با باغچه های وسیع در اطراف آن ، قرار دارد . مطبخ ( آشپزخانه ) در قسمت شمال شرقی قرار گرفته و در قسمت شرقی بنا اتاقها و ایوان سرپوشیده ای به چشم می خورد که در جلو ایوانها پله هایی جهت رفتن به سردابها ( زیر زمینها ) ساخته شده که در جبهه های مختلف بنا واقعند که بوسیله بادگیرهایی بلند هوای آنها تهویه و خنک شده و قابل استفلده در هوای گرم تابستان می شود .

تالار و یکی از فضاهای سرپ وشیده جبهه جنوبی

تالار و یکی از فضاهای سرپ وشیده جبهه جنوبی

در قسمت جنوبی بنا تالار سرپوشیده ای به چشم می خورد که بر پیشانی آن می توان هنرنمایی استادکار ایرانی را نظاره گر بود بطوریکه منافذ مشبکی که جهت تهویه هوای تالار در این قسمت تعبیه گردیده با گچبری جالب و دیدنی درآمیخته و فوق العاده جالب و نحصر بفرد خود نمائی می نماید که از نظر طرح و اجراء در زمره آثار بدیع معماری سنتی است . تالار بزرگ سرپوشیده که محل برگزاری اعیاد و مراسم سوگواری بوده است ، شامل یک ایوان که دارای سقف بلندی است ، در جلو و یک قسمت شاه نشین در انتهای تالار که از قسمتهای دیگر مرتفع تر بوده و دارای تزئینات خاصی است و نیز تالارهایی در دو طبقه در جنبین آن دیده می شود . سقف تالار با طرح بسیار زیبایی گچبری و مقرنس کاری و رنگ آمیزی گردیده است . سقفها وبدنه های داخلی سرپوشیده و تالارهای جنبی آن با نقوش گل ومرغ و شکارگاه و حیوانات گچبری و یا نقاشی و یا با خط خوش تابلوهائی زیبا آفرینش شده است ، بخصوص روی دیوارهای شاه نشین تصاویری از پادشاهان قاجار در تابلوهایی دیواری خودنمایی می کند . نقاشیهای این بنا در شیوه های متنوع و با رنگ و روغن و آبرنگ و زیر نظر هنر مند نامدار نقاشی ایران در دوره قاجاریه مرحوم میرزا محمد خان غفاری کاشانی ملقب به « کمال الملک » ترسیم گردیده است و طرحهای گچبری این خانه نیز با نظارت این استاد بزرگ تهیه و به انجام رسیده است . با توجه به گچبریهای قسمتهای مختلف این خانه ، بخصوص پنجره های مشبک گچی داخل اتاق بزرگ که از کمال ظرافت به پارچه توری شباهت دارد به مرتبه ذوق و هنر این هنرمند ایرانی و دیگر استادکاران و معمار این خانه واقف می گردیم . جالب است که بدانیم که مرحوم حاج آقا حسن بروجردی برای فرزندش سید مهدی از دختر مرحوم حاج سید جعفر طباطبائی خواستگاری می نماید و خانواده طباطبائی شرایط موافقت با ازدواج را ساخت خانه ای آبرومند و درخور شأن عروس خانم قرار میدهند و به همین خاطر حاج آقا حسن بروجردی از همان معماری که خانه طباطبائی را ساخته است ، دعوت می کند که این خانه را نیز بسازد . خانه تاریخی بروجردیها در تاریخ ۱۳/۰۳/۱۳۵۴ به شماره ۱۰۸۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است .

گوشه جنوب غربی حیاط

گوشه جنوب غربی حیاط

نورگیرهای سقف جبهه جنوبی

نورگیرهای سقف جبهه جنوبی

نمای یکی از سه دریها

نمای یکی از سه دریها

نمای جبهه جنوبی

نمای جبهه جنوبی

منظر عمومی حیاط از ایوان  جبهه جنوبی

منظر عمومی حیاط از ایوان  جبهه جنوبی

شاه نشین جبهه جنوبی

شاه نشین جبهه جنوبی

حیاط و گوشه شمال غربی

حیاط و گوشه شمال غربی

حیاط و جبهه غربی4

حیاط و جبهه غربی

تزئینات سقف جبهه جنوبی

تزئینات سقف جبهه جنوبی

برش افقی (پلان) طبقه دوم

برش افقی (پلان) طبقه دوم

برش افقی (پلان)طبقه اول

برش افقی (پلان)طبقه اول

1-برش عمودی الف-الف

۱-برش عمودی الف-الف

-برش عمودی الف-الف

۲-برش عمودی الف-الف

پرسپکتیو

 

پرسپکتیو

برش عمودی ب-ب

برش عمودی ب-ب

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳