نرم افزار AutoCAD Architecture دارای همان ظاهر نرم افزار اتوکد است اما با امکانات بسیاری برای راحتی بیشتر طراحان نقشه های ساختمانی و معماران ویژه طراحی سریعتر، نقشه های معماری تهیه شده است، هر چند این نرم افزار ابزارها و امکانات جدیدی برای ترسیم نقشه های ساختمانی دارد، اما افرادی که حتی کمی با نرم افزار اتوکد کار کرده باشند می توانند به راحتی با این نرم افزار به طراحی و نقشه کشی بپردازند.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Autodesk AutoCAD Architecture:
– امکان استفاده از جزئیات بیشتر در نقشه ها
– وجود برخی از نمادهای رایج برای ترسیم سریعتر همچون در، دیوار، پنجره و غیره
– طراحی سریعتر طبقه ها و بخش ها
– امکان طراحی یک برنامه زمان بندی برای ساخت، ساختمان
– امکان دادن بعد به نقشه ها
– قابلیت ترسیم پلان کف شما همراه با دادن متریال ها و مشخص کردن دیتل کف
– وجود انواع دیوارهای اماده با متریال ها از پیش تعریف شده که شما با ترسیم دوبعدی و مشخص کردن ارتفاع دیوار پرسپکتیو های سه بعدی را خواهید داشت
– انواع style های در و پنجره و مبلمان های برای معماری
– قابلیت ترسیم انواع سقف ها شیروانی و مسطح همراه با دیتایل ها و متریال ها
– بانک کامل متریال که در ورژن ۲۰۱۱ محصولات Autodesk گنجانده شده است
– قابلیت export کردن به مکس همراه با پشتیبانی کامل از متریال ها
– امکان تعریف فضاهای مختلف(آشپزخانه،نشمین،….)با رنگ مشخص در پلان و راهنمای آنها در کنار پلان تنها با چند کلیک
– امکان شیت بندی سریع و حرفه ای برای پرزانته کردن کارها
– و …

نرم افزار Revit Architecture ، یک نرم افزار ترسیم و طراحی نقشه های معماری و ساختمانی است . که سیستم ترسیم در آن به صورت مدلسازی همزمان ۲ بعدی و ۳ بعدی به صورت هوشمند است (Building Information Modeling).
این نرم افزار توسط شرکت Autodesk تولید کننده نرم افزار Autocad طراحی شده است.در ۳ سال گذشته بسیاری از شرکتهای ساختمانی در کشورهای توسعه یافته (آمریکا ، کانادا ، کشورهای اروپایی و استرالیا) به استفاده از این نرم افزار روی آورده اند و ترسیم نقشه های ساختمانی در نرم افزار Autocad را کنار گذاشته اند.

آموزش خصوصی revit

دلایل استفاده زیاد از این نرم افزار :

۱- سادگی و سرعت یادگیری آن
۲- افزایش سرعت و دقت ترسیم و همچنین تغییر نقشه ها
۳- ترسیم همزمان ۳بعدی و ۲ بعدی نقشه های ساختمان
۴- تبدیل سریع نقشه های فاز ۱ به نقشه های فاز ۲
۵- ارتباط همزمان نقشه های معماری با نقشه های سازه و تاسیسات و اعمال همزمان تغییرات بین این نقشه ها
۶- حذف خطاهای انطباق نماها و پلانها و مقاطع
۷- امکان انجام مطالعات اقلیمی(نور و سایه) بر روی ساختمان
۸- امکان تعریف استانداردهای ساخت در تجهیزات ساختمان
۹- محاسبه متره ساختمان و تغیییر سریع آن در صورت تغییر نقشه ها
۱۰- قابلیت ارتباطی با نرم افزار Autocad , 3Dmax (ورودی و خروجی)
۱۱- امکان طراحی حجمی و تبدیل آن به نقشه های اجرایی و بسیاری امکانات دیگر که مسلما در زمان استفاده از نرم افزار شما را ترغیب می کند که دیگر از نرم افزار Autocad برای ترسیم استفاده نکنید .

مشهور ترین و قدرتمند ترین نرم افزارهای تخصصی معماری می توان به  Revit Architecture اشاره کرد . این برنامه جزو دسته برنامه های BIM می باشد به معنای Building Information Modeling یعنی مدلسازی بر اساس اطلاعات واقعی ساختمان و بوجود آوردن یک ساختمان مجازی با استفاده از عناصر اصلی یک بنا مانند ، دیوار ، درب ، پنجره ، سقف مسطح و شیبدار ، پله و ….

مدل سازی ساختمان با این روش مزایای بسیاری دارد بطور مثال در پلان خط ترسیم نمی کنیم بلکه دیوار می کشیم که مصالح ، ضخامت ، ارتفاع و هاشور آن مشخص است و جالب اینکه پس از ترسیم دیوار نیازی به باز کردن جای در و پنجره ، در دیوار نیست و با یک کلیک می توان در و پنجره ای را که اندازه ، مصالح و OKB آن را تعریف کرده ایم در دیوار قرار دهیم . برای جا به جایی یا تغییرات فرم درب و پنجره فقط کافی است در پالت مربوط به مشخصات ، پارامترهای آن را تغییر دهیم که تغییرات بلافاصله در مدل ما اعمال شود و نیازی به اصلاح هاشور و Stretch و… ندارد ، این قاعده در مورد تمام عناصر ساختمان صادق است ، جالب و جذاب اینکه با ترسیم پلان ، مدل سه بعدی نیز ، همزمان در حال شکل گیری است و می توانیم view های مختلف از ساختمان داشته باشیم جالب تر آنکه صرفاً با ترسیم خط برش در قسمت های مختلف پلان می توان مقاطع را از Rrvit دریافت کنیم . با فرمان های دیگر می توان نماهای پروژه را نیز در جهت های مختلف داشته باشیم . نتیجه اینکه با تغییر در پلان همزمان تمام برش ها ، نماها ، مدل ۳D و… هم اصلاح می شود که این باعث می شود خطای ما را پس از اصلاحات به صفر برساند به این معنی که ویرایشی در یکی از نقشه ها از قلم نیافتد و این ویژگی مهمی در ویرایش آلبوم های فاز ۲ می باشد ، که گاهی تا هفته ها نسبت به روش های ترسیم سنتی ما را جلو می اندازد . از امکانات منحصر به فرد این برنامه تشخیص طبقات و تخصیص دادن فضاهای مرتبط به هر طبقه می باشد ، بدین معنی که می توان پس از ترسیم پلان هر طبقه در فضای مختص به خود از Revit بخواهیم که بطور فرض سه بعدی طبقات دوم و سوم را به ما نشان دهد یا برش منحصراً از طبقات دوم تا چهارم باشد .

امکانات ترسیم پله های متنوع از شاهکارهای این برنامه است که قابل مقایسه با هیچ برنامه ای نیست .
پله سازی در رویت هیچگونه محدودیتی ندارد ضمن اینکه در پله Revit می توان مشخصات سنگ کف پله ، پیشانی پله ، نرده ها و سازه پله و آبچکان پله و محاسبات ارتفاع پله و کف پله را تنظیم کرد و یک پله کامل داشت با ترسیم پلان پله و تنظیم پارامترهای آن ، برش و سه بعدی آن را نیز خواهیم داشت ، ضمن اینکه در هر زمان می توان عناصر  سازنده پله مانند کف پله ، نرده ها ، سازه و حتی فرم آن را به راحتی ویرایش کرد .

در بحث سازه ای ، این برنامه امکانات ترسیم عناصر ساز ه ای را بطور کامل دارد بطوریکه در ابتدا می توان آکس ها را ترسیم کرد و Revit ستون ها را در تیپ های مختلف و مقاطع مختلف بتنی و فلزی بطور اتوماتیک با تنظیم ما در محل تقاطع آکس ، قرار می دهد و سپس مشخصات فونداسیون و شناژها را تنظیم کنیم تا برنامه در زیر ستونها فونداسیون  را قرار داده و با شناژ اتصال را برقرار کند و سپس در مرحله بعد تیرهای اصلی و فرعی و تیرچه ها را نیز با تنظیمات خاص خود به راحتی ترسیم کرد ، ضمن اینکه وجود ابزارهایی جهت ترسیم خرپاهای مختلف و انواع باد بندها ، ترسیمات سازه ای این برنامه را تکمیل می کند که همانطور که بیان شد پس از اتمام هر مرحله ، پلان ،نماها ، مقاطع و سه بعدی همزمان آماده هستند بطور کلی این برنامه نیاز معماران را می داند و جهت تسریع و سهولت کار آنها ، امکانات ویژه ای دارد. قابل ذکر است که تمام ترسیمات Revit بصورت فازدو یعنی نقشه های اجرایی و در نظر گرفتن دیتیل های اجرایی است .

آموزش رویت در مدرسه اسکیس ایران

سایر امکانات این برنامه :

هوشمند بودن این برنامه و نیز ارتباط نقشه های مختلف پروژه باعث می شود به طور مثال ، با جابجایی هر خط آکس محل ستون ها ، تیرها ، فونداسیون های آن آکس اتوماتیک در تمام نقشه ها اصلاح می شود .
-ترسیم انواع سقف های کاذب و امکان قراردادن نورهای مخفی ، هالوژن ها و …در سقف کاذب

-امکان طراحی انواع نرده های فلزی ، سنگی ، پنلی ، کابلی و …

ترسیم انواع سقف های تو در توی شیبدار و منحنی های نرم و پیچیده .

ترسیم دیتیل ،  بزرگ نمایی از قسمت های مختلف پلان ، نما و برش و …دریافت هر تعداد wall section از ساختمان مدل شده ، جدول نازک کاری ، تیپ بندی و بزرگ نمایی درب و پنجره و شمارش تعداد آنها به تفکیک تیپ ، در هر طبقه و در کل پروژه .

-این برنامه در زمینه متره بسیار پرقدرت است بطور مثال می توان متر طول دیوار ها ، حجم دیوارها و سقف ها ، مساحت لازم جهت رنگ آمیزی و نقاشی ، حجم هر یک از مصالح بکار رفته در پروژه ، وزن پروفیل های استفاده شده در درب و پنجره و نرده و … را محاسبه کند و در جدولی ارائه کند .

شیت بندی هوشمند برنامه از نکات مثبت آن است که ارجاعات نقشه ها را بصورت اتوماتیک انجام می دهد که بطور مثال پلان ، نما و برش و… در کدام شیت قرار گرفته و به کجا ارجاع پیدا کرده است .
-رنگ بندی فضاها بر اساس نام فضا ، مساحت و … جهت پرزانته پلان و مشخص کردن مساحت فضاها

-ترسیم توپوگرافی و طراحی سایت پلان و land scape

ترسیم دیوارهای کرتین وال (curtain wall) یا همان دیوار مشبک ، جهت ترسیم ساختمان های مدرن با نماهای تمام شیشه ای .

قابلیت کار گروهی و ترسیم تحت شبکه ، جهت کار کردن چند نفر بطور همزمان بر روی یک پروژه .
-از امکانات منحصر به فرد Revit  ، انجام مطالعات و تحلیل های اقلیمی و انرژی خورشید بر روی ساختمان است .

از آنجا که Revit  برنامه تخصصی است و با پارامترها کار می کند ، این برنامه جهت تکمیل امکانات مدل سازی خود می تواند با mass پیچیده ترین مدل ها را با فرم های آزاد با فرمان های مدل سازی مانند Revolve ,loft , extrude …, غیره حجم سازی کند و از آن پلان و نما و برش و … تهیه کند .
-پوسته سازی و ترسیم سازه های چادری و انداختن نقش های برجسته و طرح های مختلف بر روی آن .
نورپردازی روز و شب با متریال دهی متنوع ، انیمیشن و موتور رندرگیری Mental-Ray جهت خروجی های بسیار واقعی .

-در این برنامه می توان از نقشه های ترسیم شده در اتوکد استفاده کرد یعنی نقشه های اتوکد را وارد Revit کرده و همچنین پلان ها و نماها و برش های Revit   را با فرمت dwg ، ذخیره کرده و در اتوکد باز کرد .

-حجم های ساخته شده در ۳D max ، Autocad 3D ، Rhino Sketchup , و… را نیز می توان وارد Revit کرده و به سرعت از آنها پلان ، مقطع ، نما و … گرفت .

-سه بعدی این برنامه قابلیت انتقال به نرم افزارهایی چون Rhino , Autocad , 3d max و … برنامه ها را نیز دارد .

-در نهایت اینکه این برنامه که محصول غول شرکت های نرم افزاری Autodesk می باشد ، جای خود را به صورت فزاینده ای در دفاتر مهندسین مشاور و معماری سراسر دنیا و از جمله کشور خودمان باز کرده است .

آموزش رویت در مدرسه اسکیس ایران

برخی از سرفصل ها:

ترسیم پلان با انواع دیوارهای داخلی و خارجی با نازک کاری ، عایق و مصالح مختلف

انواع مختلف پلان و ۳d و برش و نما بصورت همزمان

قرار دادن در و پنجره در پلان هر یک از طبقات  ( نما سازی ) بطور هوشمند

مدلسازی سقف های شیبدار ، منحنی ، چند طرفه با جزئیات و اتصالات

روش های ترسیم پله های مختلف مانند فلزی ، چوبی ، expose (بدون سازه) همزمان با ایجاد ارتباط با طبقات در فضای ۳d و همچنین رمپ ماشین رو و معلول و بیان ضوابط آنها

مدل های مختلف curtain wall دیوارهای مشبک و نمای شیشه ای دوجداره frame lessو اسپایدری
طراحی شهری ، توپوگرافی ، landscape و قرار دادن رمپ و پله و مبلمان و نحوه محاسبه حجم خاکبرداری و خاکریزی

تکنیک های مدلسازی در model inplace در قالب انجام چند پروژه مانند ، پارکینگ طبقاتی مجموعه سینمایی ، ورزشگاه،…

آماده سازی شیت های لازم جهت پروژه های فاز ۲ :

سایت پلان ، پلانها ، مقاطع ، نماها ، wall section ، بزرگنمایی ها ، تیپ بندی در و پنجره ، دیتیل ها

، zoneبندی آتش ، جدول نازک کاری و شیت بندی

تعریف ضخامت قلم ها ، scale های مختلف جهت print شیت ها

آشنایی با family ها در Revit برای تغییر پیش فرض های تمام ابزارها

مطالعات اقلیمی و انرژی گردش خورشید،طول سایه ها (solar sudy)

متره کامل و حرفه ای و همچنین انیمیشن سازی

نحوه کار کردن گروهی (تحت شبکه) بر روی یک پروژه

نحوه وارد کردن پروژه از cad , max , rhino و خروجی دادن به هر یک از آنها

طراحی کامل سازه ساختمان شامل فونداسیون ، ستونها ، تیرها ، اتصالات آنها

خرپاها ، بادبند ، کرسی چینی

دریافت هر تعداد section ، نما ، wall section از پروژه بدون نیاز به ترسیم جداگانه آنها

رنگ بندی ، مساحت گیری و نام گذاری اتوماتیک فضاهای پروژه

طراحی پوسترهای طرح داربا mass

نورپردازی و مصالح دهی حرفه ای و رندرینگ با mentalray

مبلمان فضاها جهت طراحی داخلی و محوطه سازی

در Autodesk Revit Architecture روند انجام پروژه براساس مدل اطلاعاتی ساختمان BIM (Building Information Model) است و شما ضمن تکامل و مدیریت این مدل ، مراتب را به منظور استخراج و ارائه مستندات مورد نیاز پروژه فراهم می آورد. در زیر به معرفی مختصر برخی از این امکانات و توانمندی های این نرم افزار پرداخته ایم

روند طراحی : برای طراحی در این برنامه ، شما ابتدا حجم کلی ساختمان را می سازید و سپس به آسانی با جانمایی و بهینه سازی اجزا و عناصر ساختمان ( دیوار ها ، ستون ها ، درب ها ، پنجره ها و … ) و همچنین ترکیب معمارانه آنها طرح مورد نظر خود را خلق می کنید.

ترسیمات : کار ترسیم شما بسیار راحت است چرا که با انتخاب تراز هر طبقه ، نقشه ای دو بعدی از عناصر موجود بر مبنای مقیاسی که تعریف کرده اید در اختیارتان قرار می گیرد و شما ضمن ویرایش اجسام با اضافه کردن توضیحاتی مانند نام فضا ها و یادداشت ها و سایر ضروریات نقشه آنرا برای چاپ آماده می سازید ، برای تهیه یک نما و یا برش از پیچیده ترین قسمت های ساختمان کافیست خط برش یا نشانگر نما را در آن قسمت مستقر کنید . با این توانایی ها تهیه نقشه های دو بعدی پلان های کاربردی فضا ها ، پلان مبلمان ، پلان های اندازه گذاری ، پلان های سقف کاذب و … به سادگی امکانپذیر است.

جزییات : کافیست شما موقعیت و مقیاس مورد نظر دیتایل را انتخاب کنید و مولفه های آنرا از همخانواده های موجود در نرم افزار برای تکمیل دیتایل بار گزاری کنید.

جداول مقادیر و برآورد ها : برای تهیه جداول فهرستی از تمام جداول مورد نیاز پروژه در پیش فرض نرم افزار وجود دارد و لازم است شما با انتخاب عنوان جدول و مشخصات مورد نیاز تدوین مقادیر و محاسبات آنرا به این برنامه واگذار نمایید.

مستند سازی : برای انضباط در آلبوم نقشه ها می توانید استاندارد شرکت خود را برای چیدمان شیت ها و ضخامت خطوط و مقیاس های نقشه ها لحاظ کنید و آنرا برای تمام پروژه ها توسعه دهید.

اصلاحات : با اصلاح هر قسمت از مدل پروژه سایر قسمت های مرتبط به آن هم تغییر می کند و این تغییرات سریعا در تمام نقشه ها و جداول پروژه اعمال می شود.

تبادلات : ارسال و وارد کردن فایل های اکثر نرم افزارهای کاربردی مهندسی معماری به این برنامه از قابلیت های منحصر به فرد این محصول شرکت Autodesk است.

تحلیل انرژی : در این نرم افزار می توانید مدل ساختمان خود را از نظر دریافت و ذخیره انرژی برای رسیدن به شرایط ایده آل مورد تجزیه و تحلیل و اصلاحات قرار دهید.

تصاویر سه بعدی : برای تهیه تصاویر سه بعدی داخلی و خارجی لازم است شما ابتدا دوربین را در موقعیتی جاگذاری کنید و با تعیین و تنظیم نور های طبیعی و مصنوعی رندر مورد نظر خود را ایجاد کنید. از آنجا که این برنامه مختص پروژه های معماری است بر خلاف سایر نرم افزار ها دارای تنظیمات پیچیده برای رندرینگ نیست و کیفیت رندر حاصل آن بسیار بالا و بسیار شبیه به واقعیت صورت می پذیرد.

گردش مجازی : شاید باور کردنی نباشد ، برای تهیه یک انیمیشن فقط مسیری برای گردش در طرح ترسیم می کنید و با بهینه سازی دوربین و سرعت حرکت آن یک انیمیشن حرفه ای از پروژه خود تهیه می نمایید.
این نرم افزار دارای توانمندی های بسیاری در زمینه طراحی و ترسیم ، کاربرد تکنولوژی ها و متریال های نوین در ارائه پروژه های معماری می باشد و در حال حاضر Architecture Revit به عنوان حرفه ای ترین و قدرتمند ترین نرم افزار در شرکت های معتبر طراحی معماری دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که ساختار این نرم افزار بر اساس روند طراحی پروژه های معماری است ، یادگیری آن بسیار ساده می باشد.

آموزش رویت در مدرسه اسکیس ایران


مباحث ارائه در دوره متوسطه و پیشرفته

  • مباحث ارائه در مقدماتی

آشنایی نرم افزار

آشنایی با پانل Datum جهت ایجاد طبقه و آکس در ساختمان

آشنایی با  ابزارهای پانل Build جهت ترسیم عناصر ابتدایی ساختمان

آشنایی با  ابزارهای پانل Build جهت ترسیم عناصر ابتدایی ساختمان

آشنایی با ایجاد صفحه کاری با ابزارهای پانل Work Plane

آشنایی مقدماتی با ابزارهایRibbon ،  Modifyجهت ویرایش مقدماتی عناصر

آشنایی با پانل Model

آشنایی با ابزارهای پانل Circulation

آشنایی با ابزارهای پانل Opening

آشنایی با ابزارهای پانل Room & Area  برای تقسیم فضاها در مدل

آشنایی با پانل Dimemssion  جهت اندازه گذاری عناصر ایجاد شده

آشنایی با پانل Detail جهت نمایش  جزئیات عناصر ترسیم شده

آشنایی با Ribbon  ، Structure جهت ترسیم عناصر سازه ای برای مدل

آشنایی با پانلModel Site  و Modify Siteجهت ترسیم و ویرایش توپوگرافی

آشنایی مقدماتی با ابزارهای Ribbon ، View

آشنایی با Ribbon،Manage ابزارهای مقدماتی

 

آموزش خصوصی revit


 

  • مباحث ارائه در پیشرفته

آشنایی با محیط فامیلی و تعریف پارامتریک روی عناصر

ساخت دیوارهای پیشرفته و خاص

توانایی ساخت انواع پروفیل و پانل وبرای دیوارهای شیشه ای

توانایی ساخت انواع درب و پنجره در محیط فامیلی

توانایی شناخت و ساخت Componnetهای شخصی

توانایی ساخت انواع سقف در فامیلی

توانایی ساخت انواع نرده ای پیشرفته

توانایی ساخت پله های پیشرفته به صورت حرفه ای

توانایی با درج کردن انواع فایل های خارجی  و استفاده از آنها

توانایی شناخت و استفاده از Tage بروی عناصر ایجاد شده

توانایی استفاده از Keynot در پروژه

توانایی ساخت عناصر سازه ای پیشرفته

توانایی استفاده از ribbon، View به صورت پیشرفته برای ساخت انیمیشن و یا فیلترینگ های پیشرفته روی عناصر

توانایی صادر کردن فایل Revit به نرم افزارهای کاربردی و شناخت آنها

امکان استفاده از متره و برآورد به صورت حرفه ای و انتقال به Excel

توانایی استفاده از فاز بندی در پروژه

توانایی استفاده از Design Option  و تنظیم و تسلط آن در پروژه

آشنایی با محیط حجم سازی

توانایی ایجاد حجم های پیشرفته و تنظیم پارامتریک روی حجم ها

توانایی ساخت و تنظیم متریال به صورت کلی

آشنایی کامل با تنظیم های نور و رندرینگ

توانایی استفاده درست از آن   فرمت FBX

۱-
آشنایی با محیط نرم افزار Revit Architecture
نحوه تنظیم واحد ترسیم
آشنایی با ترازهای طبقات
ترسیم محور ستونها و ترسیم ستونها
۲-
ترسیم دیوارهای خارجی و داخلی
آشنایی با تغییر ضخامت دیوار
آشنایی با دیدن پلان طبقات روی یکدیگر
۳-
آشنایی با ترسیم در و تعریف ابعاد مختلف آن
آشنایی با ترسیم پنجره تعریف ابعاد مختلف آن
آشنایی با ترسیم بازشوها
آشنایی با هم تراز کردن لبه ها
آشنایی با اندازه گذاری هوشمند برای فاصله ها
۴-
آشنایی با ترسیم پله و تنظیمات آن
آشنایی با تصویر ۳ بعدی
آشنایی با مخفی کردن اجسام
آشنایی با ترسیم کف طبقات
آشنای با ترسیم توپوگرافی و گود برداری
۵-
آشنایی با ترسیم سقف شیبدار با شیبهای مختلف
آشنایی با تغییر مقیاس شیب بین زاویه و درصد
آشنایی با ترسیم نرده ها و انواع آن
۶-
آشنایی با ترسیم curtain wall (دیوار شیشه ای) و تنظیمات آن
آشنایی با ترسیم مقطع
آشنایی با مقطع شکسته و ممتد
آشنایی با ایزار zoom
۷-
آشنایی با مبلمان نقشه
آشنایی با پرسپکتیو داخلی
آشنایی با انواع مبلمان از لحاظ نوع
آشنایی با انواع مبلمان ۳بعدی و ۲ بعدی
آشنایی با ابزار Group
۸-
آشنایی با محدوده ترسیم
آشنایی با کادر بندی نقشه و انواع کادر
آشنایی با اطلاعات نقشه
آشنایی با تغییر مقیاس نقشه
۹-
آشنایی با شماره گذاری فضاها
آشنایی با مساحت فضاهای مختلف
آشنایی با جداسازی فضاها
آشنایی با رنگ بندی فضاها
آشنایی با جدول مساحت
۱۰-
آشنایی با سایه ها و نور در پلان و نما و مقطع و پرسپکتیو
آشنایی با Solar Study
آشنایی با پلان پرسپکتیو و مقطع پرسپکتو
آشنایی با تصاویر ایزومتریک

آموزش خصوصی revit

 


نمونه کارها

نمونه ۱ | نمونه ۲ | نمونه ۳  | نمونه ۴


بانک ملی

رویت ۱ | رویت ۲ | رویت ۳


مجموعه فرهنگی

رویت ۱| رویت۲| رویت۳| رویت۴| رویت۵|رویت۶|رویت۷|رویت۸|رویت۹|رویت۱۰


مسکونی اداری

 رویت۱| رویت ۲|روبت ۳| رویت۴|رویت۵

فیگورها در طراحی معماری

فیگورها عناصر بسیار مهم تناسبات انسانی را در طرح ایجاد می کنند. آنها با نمایش  خود اظهار می کنند که هدف از طراحی معماری و فضای اطراف استفاده و لذت بردن از آنهاست .چون ترسیم افراد مشکل است بسیاری از طراحان آنها را در ترسیم نمی آورند. این مهارت با مشاهده و تمرین مکرر آسان می شود. فیگور ها را از روی کتاب، روزنامه، عکس و اسلاید ها ترسیم کنید. فایلی از فیگورها با مقیاس ها،فعالیت ها و حالات مختلف جمع آوری کنید تا زمانی که به نوع مشخصی ازفیگور ها برای فضایی نیاز پیدا کردید ،آمادگی ترسیم آن را داشته باشید.
فیگور ها باید با فضا هماهنگی داشته باشند ؛برای مثال ،بچه ها در زمین بازی و اطراف استخر دیده می شوند؛همچنین فیگور ها به گروه ها یا دسته های مختلف تعلق دارند.فیگور ها زیادی برای جلوگیری از ناهماهنگی فضا با یکدیگر راه می روند تا فضا را واقعی جلوه دهند. همچنین می توان حالاتی مانند نشستن، دویدن، پریدن و دوچرخه سواری را افزود تا جذابیت را دو چندان کند.

sketch٬ آموزش ۳Dmax٬ آموزش اسکیس٬ آموزش کروکی٬ آموزشگاه معماری٬ اصول سایه زدن٬ انواع ماژیک راندو٬ پرزانته و راندو٬ پرسپکتیو داخلى٬ پرسپکتیو دید پرنده٬ پرسپکتیو دید ناظر٬ پرسپکتیوو راندو٬ ترسیم فیگور٬ تکنیک های راندو٬ دانلود پلان معماری٬ دانلود پلان ویلا٬ دیاگرام نما و مقطع راندو با آب مرکب٬ راندو با آبرنگ٬ راندو با مداد رنگی٬ راندو با وایتکس٬ راندو چیست٬ راندو در معماری٬ راندو و اسکیس٬ رواشناسی رنگ٬ روش حل مسئله اسکیس٬ ساخت ماکت اتود حجمی٬ سازه در معماری٬ شیت بندی٬ طراحى اقلیمى مقطع٬ طراحی با دست آزاد٬ طراحی منظر٬ فرم معمارانه٬ کاربرد خط در اسکیس٬ کلاسهای اسکیس٬ مدل سازی سه بعدی٬ مقالات آموزشی اسکیس٬ مقالات معماری٬ نکات کلیدی برای اسکیس ارشد٬ هندسه

کتاب معمارانه آرتور جلد 1

 

معمارانه آرتور ۱  مرجع کامل اسکیس و راندو در معماری

هدف از تالیف مجموعه چهار جلدی”کتاب معمارانه آرتور”،راهگشایی هدفمند در راستای آموزش طراحی است، از دروس پایه (بیان معماری ، درک معمارانه از محیط،طراحی مقدماتی و…)تادروس تخصصی(طراحی حرفه ای ).مسلم است که اگر نظم واحدی در این روند آموزشی،وتدریس موضوعات به دانشجویان وجود نداشته باشد،هنرجو به ناچار در مسیری نادرست قرار می گیرد و سوالات بسیاری در زمینه طراحی و ارائه ی صحیح،برایش مطرح می شود. لذا برآن شدم که با یک فرآیند آموزشی منظم ،از        مبانی ترین مباحث طراحی (نحوه ی کشیدن خط و….)واز ساده ترین تمرین های دستی ،شروع کرده و به طراحی حرفه ای موضوعات معماری همراه با شیوه ی ارائه، برسم.هر چند که رواج رایانه و نرم افزارهای متفاوت معماری توجه برخی از دانشجویان رابه تمرین اسکیس و طراحی بادست،کاهش داده،اما هنرمعماری همیشه هنر طراحی با دست عجین بوده است،وهرگز نمی توان رایانه را جایگزین آن کرد،چراکه احساس و روحیه ی یک معمارموفق توسط ذهن ،دست و قلم اوست که بر روی کاغذ نقش می بندد و این مقوله از دیرباز هم در پروسه ی آموزش فن طراحی معمارانه دردانشگاه های معتبر دنیا،مورد توجه وحائز اهمیت بوده است.تا آنجا که در مدرسه ی بوزار فرانسه گزینش دانشجویان فقط از طریق ارزیابی اسکیس هایشان انجام می گرفته است و همین روند آموزشی رانیز بزرگان معماری ایران همچون استاد سیحون وارد دستگاه آموزشی دانشگاه تهران کردند،واین شیوه،تا حال نیز ادامه داشته وبه قوت خود باقی است.

معمارانه آرتور ۲

مرجع کامل آموزش طراحی پلان نما مقطع

امروزه برای آموزش طراحی معماری در مقاطع مختلف،چه در مدارس وچه در دانشگاه های معتبر ایران وجهان ،موضوعات متنوعی کار می شود.از آنجا که این پروسه (آموزش طراحی معماری)به کارهای حرفه ای و اجرایی درجامعه نزدیک می باشد و دانشجویان بعد از تحصیلات آکادمیک وارد بازار کار می شوند،لذا برای موفقیت در این زمینه ،باید در فرآیند یادگیری طراحی بسیار ساعی و کوشا باشند،تا در حیطه ی کارها و پروژه های فنی و مهندسی که امروزه متاسفانه بسیاری ازهنر آموختگان در جامعه در آن ضعف دارندبه مشکل بر نخورند.چنین مشکلاتی از آنجا نشات می گیرد که اغلب هنرجویان در دوره ی تحصیل خود،موضوعات فنی ومهندسی را کمرنگ تر فرض کرده و کم اهمیت تلقی می کنند،بنابراین بیشتر به طراحی سلیقه ای و دلخواه می پردازند.البته در این که دامنه ی طراحی معماری، بسیار گسترده ووسیع است شکی نیست،ولی در نهایت ، طرحی که مورد پذیرش واقبال مردم و جامعه مهندسین قرار می گیرد طرحی است که برای اجرا معقول باشد،واز نظر فنی و مهندسی مشکل نداشته باشد.لذا برای رسیدن به این مرحله باید در تحصیلات مقدماتی ،به مباحث طراحی از جمله :مطابقت فرم و موضوع،فرم و پلان و همچنین عملکرد طرح،توجه ویژه داشت،تا هنرجو با تمرین در این زمینه ، به قواعد و قوانین کلی در معماری مسلط شود.

معمارانه آرتور ۳

راهنمای جامع فرایند طراحی موضوعات پایه

فرآیند “ایده پردازی”در طراحی معماری به شیوه های گوناگون انجام می شود.برخی از معماران در پروسه ی طراحی و ایده پردازی از ترسیم دیاگرام های فضایی و عملکردی و تبدیل آن ها به پلان شروع می کنند،وبرخی دیگر از طراحی فرم وکانسپت های حجمی.یکی از اهداف مهم مولف تقویت دیدو تفکرمعمارانه در دانشجویان وتطبیق تخیلات و تصورات آن ها با اصول فنی واجرایی معماری است.به طور کلی مساله ی طراحی یک پروسه ی رفت وبرگشتی است و در مواجهه با موضوعات مختلف باتوجه به این که موضوع مطرح شده عملکردی ،مفهومی،یانمادین است،می توان طراحی رابا اتود زدن یکی از عناصر موضوع،مانند:پلان،نما،مقطع و فرم شروع کرد و با پرداخت بیش تر آن، طرح را بسط و گسترش دادو به طراحی و تطبیق آن عنصربا عناصر دیگردر  پرداخت.در کتاب معمارانه آرتور(۱) به نحوه ی ارائه ی معمارانه باتکنیک های مختلف پرداخته شده،و شیوه ی اتود زدن و ترسیم خطوط معمارانه آموزش داده شده است.در راستای این اهداف با تالیف کتاب دوم سعی بر آن داشتیم که نحوه ی طراحی و ارائه ی عناصر معماری مانند:پلان،نما،مقطع وفرم از پایه و به صورت کاملافنی آموزش داده شود،وبه موضوعات طرح معماری که در مدارس و دانشگاه های معماری مطرح می شود،پرداخته ونیز مورد نقدوبررسی قرار گیرد، به طوری که دانشجویان عزیز با مطالب و مباحث فنی ومهندسی طراحی آشنا شوند.

معمارانه آرتور ۴

معمارانه آرتور ۴ مرجع کامل آموزش فرم در معماری

اگر هنر معماری را هنر خلق فضا بدانیم،لازم است تا بیش ازهرچیز فرم را در رابطه با فضا بشناسیم،یعنی آنچه را که درون مایه  شناخت هر هنری ،به ویژه معماری است.کلمهءفرم از واژه ی  یونانی فرمو به معنی <آنچه در ظاهر دیده میشود>گرفته شده است.همواره،باتوجه به شکل مکاتب و نظریه های ارائه شده درطول تاریخ معماری،تعاریف گوناگونی نیز از فرم مطرح شده است.افلاطون فرم رایک <ماهیت>می دانسته وکانت معتقد بوده که فرم را توان ادراکی بشر بیان می کند،بر این اساس،مقولات ذهنی بشر بستر شکل گیری فرم وماهیت فضایی است.

 

 

آموزش گام به گام کروکی استاد آرتور امید آذری

این کتاب به ارائه ی ابتدایی ترین و اساسی ترین روند آموزش کروکی پرداخته است که نتیجه ی سال ها تجربه،تدریس  بیش از۵۰۰۰ کروکی مولف از فضاهای معماری ایران زمین است.کتاب حاضر از بالاترین کیفیت فرآیند آموزش معماری و ترسیم ،در جهت شناخت استعدادها و توانایی های دانشجویان نگارش وتدوین یافته است.

در بخش اول این کتاب درمورد آشنایی با عناصر اولیه طراحی همچون جزئیات در کروکی،انواع خط،حجم،بافت و هاشور و…در بخش دوم عناصر طبیعی همچون آسمان ،درخت،آب و…برای نشان دادن اقلیم معماری آموزش داده شده است.بخش سوم این کتاب به آموزش طراحی وکروکی از بنا های معماری پرداخته شدهو در بخش آخر برای جمع بندی تمامی مباحث نگاهی به طبیعت وبناهای ایران پرداخته شده است.

کتاب آموزش اسکیس در معماری و معماری منظر (آرتور امید آذری)

کتاب حاضر سعی بر آن دارد تا کلیدی راه گشا برای اسکیس زدن با اعتماد به نفس بالا با دیدی نافذ باشد.شما با روند آموزشی گام به گام این کتاب از خطوط ساده ی ابتدایی تا بحث های کلیدی مهم ذیل خواهید رسید.

_طراحی دست آزاد                        _طراحی منظر و باغ های ایرانی

_پرسپکتیو                                 _اسکیس کنکور کارشناسی ارشد

_کروکی

مسابقه اسکیس و راندو دانشگاه ورامین

با حضور اساتید این دانشگاه و مدرسه اسکیس مسابقاتی در زمینه  اسکیس و راندو برگزار کرد که در این مسابقه

به نفرات برتر امتیازات طلایی ٬ نقره و برنزی این مدرسه اعطا گردید…(بهار۹۳)

01 02 03

۱۰ اشتباه بزرگ در طراحی منزل

یادتان باشد چندین سال است که طراحی داخلی و معماری به عنوان یک عنوان درسی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. بنا بر این سلیقه را کنار بگذارید و به قوانین اطمینان کنید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در اغلب طراحی‌های داخلی و دکوراسیون منازل، اشتباهات رایجی رخ می‌دهد که آنچنان مورد توجه قرار نمی‌گیرند ولی از نقطه نظر یک طراحی بی‌اندازه غیر قابل قبول هستند.

در این گزارش به بررسی ۱۰ خطای اساسی در طراحی داخلی پرداخته‌ایم.

back-to-school-organization-bathroom-ideas-950x713

۱ – انتخاب رنگ زمینه بدون در نظر گرفتن رنگ مبلمان

1

رنگ دیوار روشن باشد یا نه؟ گرم باشد یا سرد؟ اصلاً کاغذ دیواری باشد یا استیکر؟ راستش اصلاً اینها مهم نیستند وقتی شما هنوز رنگ اصلی مبلمان را انتخاب نکرد‌ه‌اید. مبلمان با رنگ چوب یا ونگه واقعاً به هر رنگ زمینه‌ای نمی‌آید.

۲ – نورپردازی بد (هیجان‌ زده)

 2

امروز برای نورپردازی داخل ساختمان نمایشگاه های بین‌المللی برگزار می‌شود. بنا بر این می‌شود خوب حس که چه اهمیت بالایی دارد. نورپردازی داخل خانه تابع الگوی خاصی نیست. تنها کار این است که بیش از یک نوع نور را تعبیه کنید. رنگ‌های آرام با نور زرد در وقت آرامش. رنگ‌های روشن با نور مهتابی در وقت عادی. اگر روی تابلوها و قسمت‌های مخصوص هم توانستید، یک هالوژن کوچک قرار دهید عالی می‌شود.

۳ – هماهنگی رنگ‌‌ها

3

قرار نیست همه فضای خانه‌اتان یک دست باشد. تضاد رنگ‌ها بین یک یا چند اتاق و یا حتی یک یا چند دیوار بسیار هم قابل توجه است. اما نکته مهم هماهنگی رنگ‌‌آمیزی است. کاری نکنید که چشم در گوشه‌ای از خانه روی دیوار قفل شود و در گوشه‌ای دیگر سریعاً حرکت کند. رنگ‌ آشپزخانه نباید تافته جدا بافته باشد. اتاق خواب‌ها جزئی از فضای کل خانه محسوب می‌شوند.

۴ – چیدن مبلمان بیش از حد

 4

یک دست ناهارخوری در حال، یک دست میز غذا در آشپزخانه، یک دست مبل استیل برای مهمان، یک دست مبل راحتی برای استراحت، چند میز وسط، چند میز عسلی و غیره. مهم نیست چقدر خانه‌اتان بزرگ است. این طرز تفکر فضای زندگی‌اتان را کوچک‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهد. یادتان باشد این شما هستید که قرار است یک عمر درون آن خانه زندگی کنید.

۵ – خرید مبلمان بدون در نظر گرفتن ابعاد اتاق

5 

بسیار دیده شده که افراد پول خوبی برای یک تختخواب یا مبلمان می‌پردازند ولی حین قرار دادن آن داخل اتاق با مشکل بدقوارگی روبه‌رو می‌شوند. اینکه وسایل بزرگ‌تر باشد بهتر است،‌ تز قابل قبولی نیست. با خرید وسایل کوچک، فضایی بیهوده را به اتاق اضافه نکنید. از آن سو با خرید وسایل بزرگ راه تنفس خانه را نگیرید.

۶ – بی‌توجهی به آکوستیک

 6

شاید ندانید ولی تابلوهای روی دیوار به شدت صداگیری منزل شما کمک می‌کند. فرش، موکت و حتی مبل نیز چنین توانمندی‌هایی دارند. پرده‌های چند لایه نیز صداهای اطراف را به خوبی جذب می‌کنند. تلویزیون خود را در محلی از خانه قرار دهید که بهترین صداگیری در آن صورت گرفته است.

۷ – لحاظ نکردن طبیعت

7

اهمیت این نکته چیزی بیش از حد تصورتان زیاد است. حتی شده یک شاخه گل طبیعی را نیز در گوشه‌ای از خانه که دیده می‌شود، ‌قرار دهید. از تاثیر چشم‌گیر دسته‌ گل‌های بزرگ، گیاهان آپارتمانی و سبزینه‌ها غافل نشوید.

۸ – وقت نگذاشتن برای جزئیات

 8

معمولاً افراد ۷۰ درصد زمان خود برای دکوراسیون را به بحث انتخاب رنگ و ۳۰ درصد بقیه را به چیدمان وسایل اختصاص می‌دهند. در حالی که این جزئیات است که تا مدت‌ها ذهن شما و مهمان شما را به خود درگیر می‌کند. جلوه‌های کوچک از المان‌های بصری خاطره خوبی از خانه‌اتان در ذهن باقی می‌گذارد.

۹ – نصب قاب عکس در اتفاع بالا

 9

این طرز فکر درستی نیست که عکس‌ها را تا جایی نصب کنید که دستتان می‌رسد. عکس‌ها‌، تصاویر، نماها، چهره‌ها و نوشته‌ها باید به خوبی دیده شوند. در ادامه آنها را آنقدر پایین نصب نکنید که فضای خانه خنده‌دار شود.

۱۰ – استفاده نکردن از آینه

 10

این را بگذارید به حساب یک رمز. خانه‌ای که آینه ندارد، عمق ندارد.


شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳