یکی از فعالیت هایی که در کلینیک تخصصی  طراحی و اجرا ی ویلا، در گروه مهندسی ایران معماری صورت می پذیرد، مطالعه وشناخت روش ها وتکنیک های نوین طراحی و ساخت  است .لذا یکی از رویکرد های اصلی این گروه تلفیق نظریه های علمی با روشهای عملی است.برای بسط موضوع در ادامه به بررسی نمونه های ساخته شده پرداخته می شود.

این خانه ی کوهستانی که توسط معمارانی از گروه معماری yuusuke karasawa طراحی شده است، بر روی کوههایی در ژاپن واقع شده است و از یک شکل ساده ی مکعب مانند یک فضای منحصر به فرد و همچنین پیشرفته ایجاد می کند. بر خلاف کلبه های کوهستانی معمول که دارای تزئینات و عناصر تکراری مثل شومینه ها و تاکسیدرمی ها هستند، این خانه بسیار آراسته تر و همچنین خلوتگاهی بیعیب برای ایجاد خلاقیت هاست. 

شکل کلی یک مکعب ساده است، پنجره های مربعی شکل روی هر دیوار طوری چرخیده اند که هر زاویه ای از داخل ساختمان را به نمایش بگزارد.

غیر طبیعی نیست که در حمام این خانه نیز از فرم مکعب استفاده شده است، اما این مورد خاص کاملا از شیشه پوشانیده شده است. تکه های برداشته شده از خانه این اجازه را به هر کسی می دهد تا بتوانند وارد خانه شوند و راه خروج را ببینند، در حالی که همچنان حریم خصوصی حفظ می شود، چیزی که نهایت تجمل می باشد.

کابینت های داخل این آشپزخانه کوچک جزئی از تنها مبلمان این کلبه هستند. البته طراحی ژاپنی هم  با خلوت بودن فضا ها بیگانه نیست بنابراین یک کابینت کوتاه و یک سینک کوچک برای آشپزخانه کافی است.

در پلکان مارپیچی از تخته چوب های باریک و کشیده به عنوان پله ها و نرده های سفید ساده استفاده شده است.

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳