طراحی صندلی‌های مدرن

معماران در طول سال های دانشگاهی خود، به غیر از یادگیری طراحی ساختمان، مهارت های گسترده ای را کسب می کنند. در معرفی به برخی از این مهارت‌ها می‌توان به طراحی مبلمان داخلی اشاره نمود. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

آیا به طراحی مبلمان توجه کرده‌اید؟

همانطور که بیان شد معماران در طول تحصیل و کارهای حرفه‌ای خود مهارت‌های دیگری را نیز می‌آموزند. برخی از این موارد عبارتند از: حل خلاقانه مسئله، مدیریت پروژه، توجه زیاد به جزئیات، هماهنگی تیم ها و پاسخگویی دقیق به نیازهای مصرف کننده. بنابراین، تحصیل در این رشته اغلب زمینه ‌های لازم را برای طراحی‌های مختلف در هر مقیاسی – از طراحی شهری تا طراحی محصول و یا دیتیل‌ها را فراهم می‌کند.

از طرفی با کشف سایر زمینه‌های ایجاد خلاقیت مانند هنر، عکاسی، نقاشی و مجسمه‌سازی می‌تواند به سایر رشته‌ها نیز آشنا و مسلط شود . از میان بسیاری زمینه‌های ایجاد شده، به ویژه برای بسیاری از معماران مشهور. علاقه‌مندند در عوض انجام طراحی و مسائل از مسیر سنتی و همیشگی، به سمت طراحی مبلمان، به ویژه طراحی صندلی، پیشروی کنند.

طراحی صندلی توسط معماران

اگر به معماران مشهور دوران گذشته مانند فرانک گری، میس ون در روهه، لوکوربوزیه و ایرو سارینن نگاه کنیم، همه آنها صندلی هایی را طراحی کرده اند. با نگاهی به قرن بیست و یکم، این الگو همچنان قوی باقی می ماند. در حالی که برخی از معماران معاصر نیز ساختمان ها را به طور موازی طراحی می کنند. بسیاری از آنها صرفاً به طراحی مبلمان و صندلی پرداخته‌اند. برخی از آنها پس از فارغ التحصیلی مسیر خود را تغییر داده اند، برخی دیگر پس از سال ها مشاغل معماری مرسوم را ادامه داده‌اند.

طراحی صندلی
صندلی با طراحی معمار

چرا معماران صندلی طراحی می کنند؟

یک صندلی با طراحی موفق بیش از هرچیز دارای فرمی یکپارچه و عملکرد را نشان می دهد. در حالی که معماری طراحی داخلی فضاها را انجام داده و چارچوب را تعیین می کند. یک صندلی می تواند تأثیر زیادی بر شخصیت فضایی اتاق داشته باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، دلایل مختلفی وجود دارد که چرا معماران طراحی صندلی را انتخاب می کنند؟

آنها ممکن است آن را فرصتی برای تقویت خلاقیت خود بدانند. و یا به‌کارگیری تکنیک های جذاب خود در یک فضای جدید. برخی از آن‌ها ترجیح می‌دهند طراحی کوچکترین جزئیات ساختمان های خود را نیز برعهده داشته باشند. و البته هستند کسانی که با یک شغل سنتی راضی نمی شوند. و در نتیجه موفقیت بیشتری در طراحی جزییات به خصوص در طراحی صندلی پیدا می کنند. دلیل هر چه که باشد، به وضوح یک جایگزین محبوب و مرسوم است.

بنابراین، علاوه بر طرح‌های قبلی که مجدداً به‌کارگرفته می‌شوند. امروزه تعداد بی‌پایانی از صندلی‌های قابل توجه با طراحی معماران بازار را در دست گرفته‌اند. با تغییر روند فناوری‌های نوآورانه و افزایش توجه محیطی. بسیاری از این طرح‌های جدید تکنیک‌های پیشرفته و مواد سازگار با محیط زیست را بررسی می‌کنند. و در عین حال زیبایی مدرن و جذابی را ارائه می‌دهند.

صندلی مدرن
جلو صندلی
طرح صندلی

در مقاله بعد مجموعه‌ای از معماران معاصر را ارائه می‌دهیم. که صرف‌نظر از مسیر شغلی خود، صندلی‌های زیبا، مبتکرانه و منحصربه‌فردی را طراحی کرده‌اند .(یا به طراحی ادامه می‌دهند) که بسیار کاربردی – و در برخی موارد پایدار هستند.

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳