جعبه ای به جای اتاق ؛ همه اتاق در یک جعبه

صرفه جویی در فضای داخلی از طریق مکعب های اتاق خواب

Room in a Box: Saving Interior Space via Bedroom Cubes

ترجمه: فرزانه جهانمردی

 

room-box-interior-exterior

درحالیکه برخی افراد به دنبال آپارتمانهایی ارزان و جادار هستند، و یافتن آن را تقریبا غیرممکن می دانند؛ دان هیسل(Dan Hisel)، جعبه هایی خلاقانه را طراحی کرده است، که باعث صرفه جویی در فضای داخلی خانه و افزودن فضای کاربردی مناسب در خانه می شود.

این طرح شامل ۱۲ قطعه پیش ساخته z شکل است. این قطعات تا اندازه ای کوچک هستند که بتوان آنها را به راحتی از پله ها بالا برد و از درهای معمولی خانه ها عبور داد و آنقدر بزرگ هستند که چند نفر را به راحتی در خود جای دهند .

 

room-box-interior-exterior

 

مونتاژ و برپایی اتاق جعبه ای، بسیار آسان، ساده و دارای اتصالات کم است. می توان آن را در هر جای خانه و به هر نحو که تمایل داشت، قرار داد. و نه تنها چیدمان داخلی آن را به شکل مطلوب و مورد پسند انجام داد، بلکه فضای بیرون آن را نیز تحت تاثیر حضور آن شکل داد . اتاق جعبه ای، علاوه بر رنگ و طرح مشخص، دارای ساختاری است که همانند یک عنصر شناور در خانه به نظر می آید و نه یک جسم ثابت و دائم.

 

room-box-layout-plan

 

با کنار زدن پرده ها، اتاق خواب چوبی زیبای آن نمایان می شود که البته می تواند کاربری های دیگری نیز داشته باشد، از قبیل اتاق مطالعه، کتابخانه و یا حتی اتاق تمرکز! در حالیکه وقتی از بیرون به آن نگاه می شود، قالب بندی سیمی مدرن و زیبا، آن را فضایی کاملا مستقل و امن نشان می دهد.

 

room-box

 

طراحی اجزای این مکعب ها تا آنجا انجام شده، که حتی در داخل و خارج آن، مکانی برای نگهداری حیوانات خانگی در نظر گرفته شده است. همچنین قفسه هایی برای جای کفش، چراغ مطالعه و سایر ملزومات، طراحی شده، و می توان گفت که از هر اینچ مربع این فضا بهترین استفاده شده است.

 

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳