بهترین آثار معماری کاندید شده در آرک دیلی

در این مقاله به بررسی بهترین آثار معرفی شده در سایت آرک دیلی پرداخته خواهد شد. این آثار به عنوان آثار برتر سال ۲۰۲۱ معرفی شده‌اند. در ادامه به بررسی اجمالی این ساختمان‌ها می‌پردازیم:

بیش از ۵۰۰۰ پروژه جدید منتشر شده در طول سال ۲۰۲۱، ArchDaily را به بزرگترین کتابخانه معماری آنلاین در جهان تبدیل کرده است. تیم سرپرستی ArchDaily با هدف ارائه الهام، دانش و ابزار به کاربرانی که در ایجاد محیط‌های ساخته شده بهتر مشارکت می‌کنند. با دفاتر تماس می‌گیرد، پروژه‌های ساخته‌شده را در جهان تهیه و ارائه می‌کند.

Little Island Park

معمار: Heatherwick Studio

این پارک در منهتن طراحی شده است. طراان برآن بودند تا برخلاف سطح صاف خیابان‌های اطراف محل پارک. توپوگرافی جدیدی را ایجاد کنند. ایده اولیه مانند برگی بود که به سمت نورخورشید در حرکت است. ایده بعدی از چوب‌های باقی مانده اسکله الهام گرفته شد و به صورت پایه‌هایی در طرح در نظر گرفته شدند. در پایین پایه‌ها نیز پرورش ماهی را در نظر گرفته‌اند. این پارک خرد اقلیمی جذاب را با ایده سازه‌ای خاص به نمایش می‌گذارد که به گفته طراحان از گلدان‌هایی در قاهره ایده گرفته شده است. در این خرد اقلیم بیش از ۱۰۰ گونه گیاهی مورد استفاده بوده که با آب و هوای منطقه کاملا سازگارند.

نقشه هوایی
کانسپت
نورگیری

۵۰% Cloud Artists Lounge Restaurant

معمار: Luoxu + CCD

رستورانی در چین که با معماری خاص خود مشهور است. طراحی داخلی این رستوران توسط تیم طراحی ccd و luoxu انجام گرفته است. این طراحی با ایده گرفتن از فرم اصلی ساختمان انجام گرفته است. فرم‌های منحنی و صلب و خطوط آن‌ها در تمامی طراحی داخلی ادیده می‌شود. استفاده از آجر‌های قرمز و سنتی در کار نیر از ویژگی‌های بارز این بناست. در گوشه گوشه این ساختمان هنر به چشم میخورد. مجسمه‌های زیبا و هنری با نورگیری طبیعی جلوه‌گری دو چندانی ایجاد می‌کند.

طراحی داخلی
مجسمه‌ها
ورودی

Plaza of Kanagawa Institute of Technology

معمار: junya ishigami + associates

این فضا محیطی جذاب است در تکمیل میدانی در ژاپن. مهمترین نکته در طراحی این پلازا توجه به فضای نیمه باز و تطبیق‌پذیری با محیط است. پلازای طراحی شده شبیه به یک پل معقر است. با قاب کردن آسمان با ۵۹ حفره در سقف. طبیعتی جذاب و آسمانی زیبا را برای کاربران فراهم می‌آورد. با متریال آسفالت جاذب می‌توان حتی باران را به راحتی دفع کرد و فضا را دلنشین نمود.

طراحی پل وار
نورگیری سقفی
فضای نشیمن

Ncaved House

معمار: MOLD Architects

خانه ای در دل طبیعت حفر شده در زمین. با منظره‌ای جذاب به سمت طبیعت. این حفر شدن ویلا به دلیل بادهای شمالی است که میتواند آزار دهنده باشد. به همین دلیل طراحان برآن شدند تا خانه‌ای همساز با اقلیم بسازند که از مناظر نیز استفاده کند. از طرفی برای جلوگیری از نور زننده خورشید از شیدهایی کمک گرفته است که می‌تواند علاوه بر سایه‌اندازی محلی برای نشستن را نیز فراهم کند. این ویلا در سه بخش نشیمن اتاق‌های خواب و اتاق مهمان تقسیم‌بندی شده است. اتصال این طبقات با پلکانی فراهم می‌شود که با چرخش‌هایی مناظر را برای نشیمن و فضاها فراهم می‌کند.

نمای بیرونی
نمای هوایی
فضای داخلی

در مقاله بعد به ادامه چندی از آثار پرداخته خواهد شد.

شما دوستان می‌توانید در خصوص مشاوره با ویلاهای خود و ساخت ساختمان‌های رویایی‌تان با دفتر آرتور و همکاران مراجعه فرمایید.

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳