بازسازی غیرمعمول یک خانه

ترجمه: فرزانه جهانمردی

گاهی اوقات بازسازی یک خانه به حدی نامعمول و به دور از واقعیت صورت می گیرد که به نظر می رسد کار بازسازی امری کاملا سطحی و کاذب است، در حالیکه در واقع این گونه نیست.

اما همواره این سوال مطرح است هنگامی که خواسته شود خانه ای تاریخی ولی فرسوده بازسازی شود، به چه طریق می توان عناصر و ریشه های تاریخی آن را حفظ کرد؟ و به چه صورت می توان ضمن حفظ این روحیه تاریخی، خانه ای مدرن و رویایی بنا نهاد؟

این خانه که در شیکاگو قرار دارد، خانه ای قدیمی در بافتی کاملا تاریخی است که مدتی از محتوای اصلی و هنری تاریخی خود منحرف شده بود.

در اولین نگاه، اصلا به نظر نمی رسد که هسته اولیه این خانه متعلق به سال ۱۸۸۰میلادی باشد. این خانه نیز مانند اغلب خانه ها در گذر زمان دچار تغییرات متعدد شده و در هر برهه ای از زمان هر یک از مالکان به سلیقه خود تغییری در آن ایجاد کرده اند. هرچند که این تغییرات علی رغم اینکه در پاره ای موارد، اساسی و قابل توجه بود، اما باعث شده بود تا گاهی ریشه های تاریخی خانه به سختی قابل تشخیص باشد.

تا اینکه مالکان وقت خانه، تصمیم به بازگرداندن قسمتی از هویت خانه گرفتند. که در عین حفظ هویت تاریخی خانه، نمایی مدرن و به روز نیز داشته باشد.

برای این منظور آنان دفتر معماری گنگ (Studio Gang Architects)، را مامور کردند تا با قراردادن پوسته ای جذاب و گیرا آز آجر خاکستری، در پیرامون خانه، نمایی متفاوت به ظاهر خانه دهند، در عین حال که این پوسته در بردارنده تعدادی از اتاقهای قدیمی و المانهای ساختاری خانه باشد. به این ترتیب آنچه می توان در هسته خانه به عنوان ریشه هویتی آن باشد، در پوسته ای کاملا مدرن حفظ شده است.

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳