شرکت Powerhouse تصمیم گرفت خانه ای را برای خانواده های جوان در شمال دانمارک طراحی کند. در طراحی این خانه ی ویلایی از کلبه های سنتی دانمارک الهام گرفته شده.

این ویلا از کنار هم قرار گرفتن پنج کلبه ی کوچک مستقل ولی مرتبط باهم تشکیل می شود.

طراحی ویلا کلبه

پلان ویلا مانند دستی است که انگشتانش را بر روی سایت گسترانیده، طرح پلان یک ترکیب متنوع از ویلاها، جلوه های نوری، فضای سبز و چشم اندازهای زیبا به وجود آورده که در تمام طول سال خانه همچنان جذاب به نظر می رسد. به عنوان مثال، تعبیه پنجره ای بزرگ در اتاق نشینمن، امکان ورود نور طبیعی روز را به داخل خانه می دهد و فضای دنجی را برای استراحت به وجود می آورد.

طراحی باغ ویلا

ویلا ها از قدیم محلی برای تجمع افراد خانواده در کنار هم محسوب می شدند، اما زمانی که کودکان بزرگتر می شوند، نیاز به داشتن فضای خصوصی پیدا می کنند. بنابراین این ویلاها در عین حال که یک هال تقسیم مشترک در مرکز بنا دارند، هر کدام به صورت مستقل عمل می کنند و یک فضای خصوصی دارند.

پلان ویلا

این روش طراحی به گونه ای است که می تواند نیاز های متفاوت اعضای خانواده را برآورده کند، به عنوان مثال یکی از اعضای خانواده ممکن است ویلایی دنج و قدیمی را بپسندد و دیگری طرفدار سبک معاصر باشد. در اینجا هر دو سلیقه در یک بنا گنجانیده می شود.

شرکت Powerhouse با قرار دادن این ویلا در منطقه ای کلاسیک و افزودن ایده های مدرن توانست تناسب و هماهنگی جدیدی را ایجاد کند. چوب ساده ی مشکی رنگ که در سقف به کار رفته، تضاد کاملی را با رنگهای موجود در طبیعت ایجاد کرده است. بر خلاف نمای خارجی ساختمان، فضای داخلی به رنگ سفید انتخاب شده، به همین دلیل ساختمان را روشن تر نشان می دهد.

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳