طراحی دکوراسیون داخلی خانه با رنگهای متنوع

در علم روانشناسی ثابت شده که رنگ بندی دکوراسیون منزل بر خلق و خوی ساکنین منزل در دراز مدت تاثیر می گذارد و نتایج و بازخوردهای روحی و عاطفی آن غیر قابل کتمان است. طراحی دکوراسیون منزل بر اساس روانشناسی رنگها می تواند اهرمی کمک کننده برای داشتن لحظاتی شاد و بدون دغدغه باشد.

۱- سبز : سبزچون نمادی از طبیعت است به واقع پر است از احساس و زیبایی و بزرگترین ارمغانش برای دکوراسیون خانه طراوت و شادابی است. این رنگ را هر جای خانه که صلاح بدانید می توانید به کار ببرید.

رنگ-سبز-دکوراس-ون-داخل-
تزیین و طراحی دکوراسیون آشپزخانه با کابینت های سبز روشن

اتاق-خواب-سبز copy
طراحی و تزیین دکوراسیون داخلی اتاق خواب با کاغذ دیواری سبز راه راه

۲- بنفش : نمادی است از تجملات و طراحی های دکوراسیون در خانه های سلطنتی و اشرافی. بنابراین اگر می خواهید آشپزخانه منزل را به آشپزخانه ملکه تبدیل کنید از این رنگ غافل نشوید. حمام هم جزء بخش هایی از خانه است که بخوبی با رنگ بنفش ست و هماهنگ میشود.

دکوراس-ون-بنفش-آشپزخانه-copy
طراحی دکوراسیون آشپزخانه با رنگ بنفش و سفید

رنگ-بنفش-سرو-س-بهداشت--(۱)
طراحی دکوراسیون داخلی حمام با رنگ بنفش و سفید

۳- آبی : این رنگ باعث کاهش ضربان قلب میشود و یک آرامش دوست داشتنی به ساکنین منزل هدیه می دهد. برای استفاده از رنگ آبی چه جایی بهتر از اتاق خواب ؟ البته استفاده از آبی آسمانی و آبی روشن برای آشپزخانه هم می تواند مفید فایده واقع شود. معمولا استفاده از رنگ آبی تیره ، بخاطر یاس و ناامیدی که در آن نهفته است توصیه نمیشود.

رنگ-اتاق-خواب
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب با رنگ های آبی آسمانی و سفید

۴- زرد : زرد یک رنگ شاد است ، اما در عین حال کمی هم خطرناک است اگر در استفاده از رنگ زرد در طراحی دکوراسیون زیاده روی کنید حس خشم و تندخویی را افزایش می دهد. پس بهتر است رنگ زرد را در کنار رنگ های آرام بخشی مثل سفید در دکوراسیون ست کنید.

رنگ-زرد-دکوراس-ون
تزیین و طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن با مبلمان راحتی سفید و زرد

رنگ-زرد-اتاق-پذ-را--
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی و نشیمن با رنگ سفید و زرد

 

۵- قرمز : یک رنگ انرژی دهنده و هیجان آور است که معمولا توصیه میشود در اتاق نشیمن از آن استفاده شود. البته بخاطر حالت رمانتیک و گرمی که دارد بعضا برای دکوراسیون داخلی حمام نیز بکار گرفته میشود.
رنگ-مناسب-دکوراسیون copy
طراحی دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی با رنگ های زرشکی و سفید

 

رنگ-بندی-دکوراسیون copy copy
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن با رنگ زرشکی و کرم

۶- نارنجی : نارنجی هم همان خصوصیات رنگ قرمز را یدک می کشد البته با کمی تفاوت که چندان به چشم نمی آید. به کار بردن رنگ نارنجی در متن اتاق ناهار خوری ایده جالبی می تواند باشد.

رنگ-بند--مناسب-دکوراس-ون-copy
تزیین دکوراسیون داخلی اتاق خواب با رنگ های گگرم و شاد مثل نارنجی

۷- مشکی : این رنگ اگر به تنهایی استفاده شود دکوراسیون خانه را به عزاکده تبدیل می کند ، ولی اگر با رنگ سفید میکس شود می تواند طراحی دکوراسیونی پر زرق و برق و ایده آل را رقم بزند.

دکوراس-ون-طراح--س-اه-و-سف-د-پذ-را--
طراحی دکوراسیون داخلی خانه و منزل با رنگ های سیاه و سفید

دکوراس-ون-س-اه-و-سف-د-پذ-را--
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن و پذیرایی با رنگ های سیاه و سفید

۸- صورتی : این رنگ آفریده شده برای بانوان و خانم ها و در واقع یک رنگ کاملا رمانتیک و احساسی است. استفاده جزیی از آن در دکوراسیون اتاق خواب می تواند مفید باشد ولی اگر می خواهید همسرتان را برای همیشه از اتاق خواب فراری بدهید حتما از این رنگ بیش از اندازه استفاده کنید. به قول معروف این رنگ روی مغز آقایان قدم رو می رود.

دکوراس-ون-اتاق-خواب-صورت-
طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب عروس با رنگ صورتی

۹- اگر به دنبال یک دکوراسیون ساده و بی  سر و صدا هستید از رنگ های خنثی بیشتر استفاده کنید. این رنگ ها معمولا به عنوان رنگ زمینه استفاده می شوند و در کنار دیگر رنگ ها قرار می گیرند ولی وقتی به تنهایی به کار بروند می تواند یک سکوت محض را در دکوراسیون داخلی منزل به ارمغان بیاورند.

رنگ-خنث--طراح--دکوراس-ون
تزیین دکوراسیون اتاق نشیمن با کفپوش های چوبی کرم رنگ

 

رنگ-بند--ملا-م-دکوراس-ون-پذ-را--
طراحی دکوراسیون شیک و زیبا در اتاق خواب مدرن

رنگ-دکوراس-ون-آشپزخانه-copy
مدل های ساده و شیک کابینت ام دی اف آشپزخانه

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳