طراحی صندلی‌های مدرن

معماران در طول سال های دانشگاهی خود، به غیر از یادگیری طراحی ساختمان، مهارت های گسترده ای را کسب می کنند. در معرفی به برخی از این مهارت‌ها می‌توان به طراحی مبلمان داخلی اشاره نمود. در مقاله قبل به بررسی موضوع و طراحی صندلی توسط معماران پرداخته شد. در ادامه به بررسی مثالهایی در خصوص این موضوع می‌پردازیم.

نمونه‌های طراحی صندلی توسط معماران را دیده‌اید؟

همانطور که بیان شد معماران در طول تحصیل و کارهای حرفه‌ای خود مهارت‌های دیگری را نیز می‌آموزند. برخی از این موارد عبارتند از: حل خلاقانه مسئله، مدیریت پروژه، توجه زیاد به جزئیات، هماهنگی تیم ها و پاسخگویی دقیق به نیازهای مصرف کننده. بنابراین، تحصیل در این رشته اغلب زمینه ‌های لازم را برای طراحی‌های مختلف در هر مقیاسی – از طراحی شهری تا طراحی محصول و یا دیتیل‌ها را فراهم می‌کند.

از طرفی با کشف سایر زمینه‌های ایجاد خلاقیت مانند هنر، عکاسی، نقاشی و مجسمه‌سازی می‌تواند به سایر رشته‌ها نیز آشنا و مسلط شود . از میان بسیاری زمینه‌های ایجاد شده، به ویژه برای بسیاری از معماران مشهور. علاقه‌مندند در عوض انجام طراحی و مسائل از مسیر سنتی و همیشگی، به سمت طراحی مبلمان، به ویژه طراحی صندلی، پیشروی کنند.

Paula Navone: Nepal Little Armchair (2011)

باکستر

پائولا ناوونه پس از دریافت مدرک معماری در تورین ایتالیا، به دلیل طراحی مبلمان آوانگارد و الهام گرفته از فرهنگ خود، شهرت بین المللی به دست آورده است. با ساختاری ساده، صندلی راحتی کوچک نپال به دلیل روکش‌های خاص خود متمایز است. که در عین لمس نرم و راحت، ظاهری باشکوه را ارائه می‌دهد.

David Adjaye: Washington Skeleton Aluminum Side Chair (2013)

کنول

این شرکت و طراحی‌هایش برای بسیاری از ساختمان‌های برجسته در سراسر جهان شناخته شده است. کارهای دیوید ادجی از خانه‌های خصوصی تا مجموعه‌های مبلمان سفارشی را شامل می‌شود. درست مانند ساختمان‌های او که متریال و بافت‌ها را به چالش می‌کشند. صندلی نمادین اسکلت طراحی خود را به یک شبکه آلومینیومی ریخته‌گری شده هندسی ظریف تبدیل می‌کند. و یک الگوی یکپارچه و پیچیده ایجاد می‌کند.

Patricia Urquiola: Dudet Chair (2021) by Cassina & Nuez BIO Lounge Chair (2020)

Andreu World

پاتریشیا اورکیولا پس از تحصیل در رشته معماری، یک شرکت طراحی با تمرکز بر طراحی داخلی و طراحی محصولات دیگری افتتاح کرد. در میان مدل‌های متعدد او، صندلی Dudet شکلی نرم و پویا الهام گرفته از زیبایی‌شناسی دهه ۱۹۷۰ را با طراحی پایدار ترکیب می‌کند. با شروع از هسته فلزی، تمام عناصر آن را می توان به راحتی برای دفع و بازیافت مواد آلی آن به راحتی جدا کرد.

به طور مشابه، صندلی Nuez Lounge BIO راحتی، ظرافت و پایداری را ارائه می دهد. در حالی که پوسته با پشت بالا از یک ترمپلیمر تولید شده توسط موجودات زنده و بدون سوخت های فسیلی ساخته شده است. پارچه از بطری های پلاستیکی قابل بازیافت و بسته بندی ساخته شده است. بنابراین، صندلی نشیمن مدرن قابل بازیافت است.

Ludovica & Roberto Palomba: Lama Chair (2006)

Zanotta

آنها مدرک معماری خود را در رم به دست آوردند.پالومباها عمدتاً قطعات مبلمان، مجموعه ها و پروژه های طراحی داخلی را ایجاد می کنند. صندلی لاما با پیروی از سبک تاریخ‌محور خود با مواجهه معاصر، نمادی داخلی جاودانه است. که هم به‌عنوان یک عنصر مجسمه‌سازی ظریف و هم به‌عنوان یک صندلی راحتی راحت عمل می‌کند. که هنگام نشستن بر روی قاب فولادی باریک حالت‌های مختلف را بررسی می‌کند.

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳