طراحی ویلا با رویکرد احترام به طبیعت ویلای طالقان

در این مقاله پیرامون موضوع” احترام به طبیعت در طراحی ویلای طالقان” بحث می گردد. طراحی پایدار ، توسعه پایدار ، طراحی با طبیعت و طراحی همراه با احترام به محیط زیست ، صرف نظر از آنچه “پایداری” نامیده می شود ، به عنوان سیستم های طبیعی و فرهنگی در حال تداوم و تکامل در جوامع بشری است. ). پدیده‌های طبیعی (کوه،‌ دریا، دشت، جنگل و …) و چشم اندازهای جالب جغرافیا یکی از بی‌نظیرترین و جذاب‌ترین واحدهای ژئومورفولوژی محسوب می‌شوند، که بعنوان زیبایی‌های طبیعی و جلوه‌های حیرت انگیز طبیعت از قبیل آبشارها، کوهپایه‌ها، حوضه‌های رودخانه‌ای، دره‌ها، صحراها مطرح می شوند. به طور کلی انسان و طبیعت‌ ترکیبی جدایی ناپذیرند. طالقان منطقه ای ییلاقی و زیبا بین کوه های البرز است. این منطقه زیبا دارای پوشش گیاهی ارگانیک است . پتانسیل طبیعی این منطقه، طراحی طبیعت گرا را بسیار پر رنگ می کند.

شکل گیری فرم ویلا  منطبق بر شکل زمین ویلای طالقان (برند ساختمانی آرتور)

در طراحی ویلای طالقان به بستر اهمیت ویژه ایی داده شده است. استفاده از تراس های عمیق برای استفاده از چشم اندازهای طبیعی مشهود است. طراحی ویلا به گونه ایی انجام شده تا به درختان موجود در سایت صدمه ایی وارد نشود. شکل گیری فرم ویلا از شکل زمین تبعیت می کند تا شکل طبیعی بستر زمین حفظ شود.

طراحی ویلا برای حفظ درختان موجود در سایت ویلای طالقان(برند ساختمانی آرتور)

ویلای طالقان کربن تولید نمی کند و دوستدار طبیعت است. انرژی مورد نیاز سیستم گرمایش و سرمایش با استفاده از سیستم خورشیدی تامین می شود. نور طبیعی و تهویه طبیعی به صورت کامل تامین می گردد. برق مصرفی با استفاده از باطری های خورشیدی و صفحات خورشیدی تامین می گردد. در این ویلا فضای زندگی در کنار درختان اتفاق می افتد. فضای سبز استرس را کاهش می دهد و سبب آرامش می شود. نمای جنوب ویلا کاملا باز طراحی شده است تا حداکثر استفاده از نور طبیعی و چشم انداز زیبای منطقه صورت گیرد.

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳