ساخت ویلایی برای آرامش

از نظر معماری، خانه در ساحل جنوبی دریاچه بالاتون قرار گرفته است. این دریاچه بزرگترین دریاچه در اروپای مرکزی می  باشد. سواحل این دریاچه از منازل تعطیلاتی پر شده است. در مناطق پر جمعیت آن تقریبا دیگر هیچ جای خالی ای برای ساختن منزل جدیدی باقی نمانده است. درصورتی هم که شما خوش شانس بوده و جایی برای ساختن بیابید احتمالا باعث از میان رفتن فضای طبیعی محیط خواهید شد. بنظر می رسد که دریاچه تنها برای استفاده های تفریحی مجارستانی ها بکار گرفته خواهد شد. با این وجود، بیشتر ویلاها منازل کوچک و محقری می باشند. مردم معمولا پول زیادی برای ساختن ساختارهای معمول و یا راه حل های مسائل ویلاسازی پرداخت نمی کنند.

 

آرتور، ساخت ویلایی برای آرامش
تصویر ۱: نمای کلی از ویلا

 

این امر در گذشته مطرح بوده و امروز تقریبا یافتن سایت خالی، بسیار گران و کم یاب است. مالک این منزل مورد نظر ما، ویلایی بسیار مدرن و با کیفیت بالا برای مصارف تابستانی خود ساخته است. شما دوست دارید تا هواره محیط داخل و خارج آن را مورد بازدید قرار دهید. باغ تقریبا به فضای محوطه باز طبقه اول چسبیده است.

 

آرتور، طراحی و ساخت و اجرا ویلا
تصویر۲: استفاده از کمینه گرایی در فرم و مصالح در طراحی نما

 

کف پوش های محوطه بیرونی تا به داخل خانه کشیده شده و و آن را از دیوار بلند شیشه ای ویلا جدا ساخته است. اتاق نشیمن و تراس می تواند در کنار یکدیگر دارای دربی کشویی باشند، که این امر فضای اتاق نشیمن را دوبرابر ساخته است. درب های کشویی در مقابل استخر می باشند. و مخزن آب آن تقریبا به اتاق نشیمن متصل است. کل محوطه طبقه همکف تقریبا حالتی موقتی را دارا می باشد. دیوار پشتی که دیوار سیمانی است فضای محوطه را از فضای محوطه همسایه جدا کرده است. طبقه نخست منطقه مخصوص خانواده می باشد. این فضا دارای تعداد ۴ اتاق خواب و دو حمام است، که در بالای اتاق غذاخوری طراحی شده اند.

 

آرتور، ارتور معمار، اسکیس های آرتور
تصویر ۳: طراحی فضای داخلی با استفاده از ترکیب رنگ های گرم و سرد

 

 

درب های داخلی منزل و پرده ها بصورتی نمایی از صفحات چوبی درآمده اند. آتش دان شخصا طراحی شده آن بدون هیچ عنصر پیش ساخته ای بنا گردیده است. حتی کرکره ها و نخستین تیغه سایه انداز نیز مخصوص همین پروژه می باشد.

 

معمار آرتور
تصویر ۴: ایجاد فضای تعامل با صبیعت پیرامون

 

این پروژه مسئول طراحی سیستم انرژی پایدار و دوستدار محیط زیست است که از طریق باتری های خورشیدی می تواند آب استخر را نیز گرم نماید. البته بخش نور فضا های مخصوص و ساختارهای داخلی را نیز از همین طریق تامین نموده است.

آرتور معمار، طراحی ویلا
تصویر ۵: ترکیب چوب و رنگ در طراحی جداره های داخلی

 

 

 

 

گروه معماری آرتور، مجموعه ایی است از تاملات، پژوهش و طراحی در باب معماری؛ خلاقیت، آفرینش فرم فضای هنرمندانه و معمارانه از ویژگی های شاخص این گروه است. طراحی معماری و طراحی داخلی ویلاهای معمارانه با روش های بهنگام در جامعه جهانی معماری در سر لوحه برنامه پژوهشی و کاری این آتلیه است. به همین منظور نمونه هایی از ویلاهای اجرا شده در بخش به تصویر کشیده شده است. برای تعامل و تماس با این گروه می توانید با شماره ۲۲۹۸۳۳۸۵-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

 

آرتور، گروه مهندسین مشاور آرتور و همکاران
معمار آرتور ۰۲۱۲۲۹۸۳۳۸۵

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳