“AoA&ssociates” با همکاری گروه ایران معماری، مجموعه ایی است از تاملات، پژوهش و طراحی در باب معماری؛ خلاقیت، آفرینش فرم فضای هنرمندانه و معمارانه از ویژگی های شاخص این گروه است. طراحی معماری و طراحی داخلی ویلاهای معمارانه با روش های بهنگام در جامعه جهانی معماری در سر لوحه برنامه پژوهشی و کاری این آتلیه است. به همین منظور نمونه هایی از ویلاهای اجرا شده در بخش به تصویر کشیده شده است. برای تعامل و تماس با این گروه می توانید با شماره ۲۲۹۸۳۳۸۵-۰۲۱  تماس حاصل فرمایید.

 

ویلایی در بستر طبیعت

 

طراحی ویلا، نمای ویلا، ویلای کلاسیک، بازسازی ویلا
تصویر۱: نمای کلی ویلای U

این ویلا یک طبقه  است که در نزدیکی آروس ساخته شده و در محیطی بسیار زیبا که دارای منظره ای چشم انداز است واقع گردیده است. واین دید و منظر پتانسیل بالقوه ایی را برای طراحی ایجاد کرده است و تقریبا در محیط مجاور خود دارای نمای درختان بسیار زیادی می باشد. در مرکز این محوطه ساختمان تنهای دو طبقه بلندی با یک نورافکن رو به آسمان ساخته شده است. و در کنار آن راه پله مجسمه مانند طراحی شده و آتش دان آن آجری می باشد که فضای بسیار مناسبی را بصورتی هنری برای پدید آورده است.

 

طراحی ویلای مدرن و کلاسیک
تصویر۲: راه پله مجسمه مانند

 

این اتاق در واقع قلب خانه محسوب شده و تمامی اتاق ها را به یکدیگر متصل کرده و نمایی به هر دو طبقه خانه بخشیده است.

طبقه پایینی و بالایی بصورت موازی شکل طراحی شده و میتوانند مجموعه ای گسترده و آزاد را با پوشش دادن تراس ها و کنج ها در هر دو سطح ایجاد نمایند، چهارچوب یک نمای تیره می تواند با کمک روی زنگ زده تزیین گردیده و با یک ورق  چندلایه چوبی رنگ قهوه ای گرم تزیین گردیده است.

 

ترکیب فرم های معمارانه
تصویر۳: ترکیب فرم های معمارانه

 

خانه با یک راه پله داخلی چرخ مانند و یک اسانسور مخصوص ساکنین به صورت شاخص طراحی شده است. طبقه پایین اتاق نشیمن، اشپزخانه، و اتاق های خواب را در خود جای داده که دسترسی ای مستقیم به تراس داشته که در محیط در نظر گرفته شده است، و مانند یک راه روی بزرگ امکان بهره برداری از فضای گاراژ روباز را افزایش داده است.

 

فضای داخلی ویلای U شکل
تصویر ۴: فضای داخلی ویلای U

طبقه بالایی دارای اتاق نشیمن، به همراه تراس ها که به سمت شرق و غرب خانه مشرف می باشند، و همچنین اتاق خوابی با درب ورودی و تراس با نمای صبح می باشد.

 

ترکیب متریال های هماهنگ در نمای ویلای U
تصویر ۵: ترکیب متریال های هماهنگ در نمای ویلای U

طبقات با کاشی های بزرگ، و رنگ دانه های طبقه به رنگ بلوط، وسایل دست ساخت آشپزخانه و آتش دان آجری در ایجاد ترازی جالب با رنگ خانه ایجاد هماهنگی نموده و می تواند سطوح  نورگیر را منعطف سازد. نزدیکی خانه به محیطی سبز رنگ زیبایی خانه را ارتقا بخشیده، و دیواره از پایین تا بالا شیشه ای آن در واقع تفاوت میان بخش داخلی و بخش بیرونی را برای ما ایجاد کرده اند.

 

طراحی ویلاهای مدرن و اروپایی
طراحی ویلای U شکل

 

Architects

C.F. Møller

  • Location

Aarhus, Denmark

  • Area

۲۰۰٫۰ sqm

  • Project Year

۲۰۱۵

  • Photographs

Julian Weyer

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳