کلینیک تخصصی بازسازی

یکی از فعالیت هایی که در کلینیک تخصصیبازسازی ، در گروه مهندسی ایران معماری صورت می پذیرد، مطالعه وشناخت روش ها وتکنیک های نوین طراحی وتعمیر ساختمانی است .لذا یکی از رویکرد های اصلی این گروه تلفیق نظریه های علمی با روشهای عملی است.برای بسط موضوع در ادامه به تعاریف و مفاهیم نظری پرداخته می شود و در نهایت تکنیک های نوین اجرا معرفی می گردد.

تماس با ما :۸۵ ۳۳ ۹۸ ۰۲۱۲۲

 

 

برنامه­ های طراحی خانه، به بالا بردن ارزش یک خانه کمک می­کنند. با این­ حال بسیاری از افراد بیش از ده سال در یک خانه اقامت نمی­کنند. هر خانه­ای به بهسازی نیاز دارد حتی اگر شما قصد فروش خانه به افراد دیگر را نیز نداشته باشید. شما ممکن است قادر باشید خودتان این کار را انجام دهید یا از افراد دیگری در این زمینه کمک بگیرید. این امربه طور حتم نیاز به تغییر قسمت­های زیادی از خانه دارد، به خصوص اگر قرار باشد خانه برای یک دهه دیگر مورد استفاده قرار گیرد.اما در این نوشتار مختصر تنها به چهارقسمت بنا که می توان مورد بازسازی قرار داد، اشاره شده است. این بخشها شامل محوطه و محوطه سازی، بام، کف و پنجره می شود.

۱-    شما می­توانید در هر نوع حیاطی، یک باغچه قرار دهید. پیشنهاد دادن ایجاد باغچه می­تواند مشکل باشد، به خصوص اگر حیاط پشتی خانه کوچک باشد. اگر این مساله به یک چالش جدی تبدیل شود بهتر است از متخصصین امر بخواهید تا یک باغچه در حیاط خانه شما بسازند. این کار سبب می­شود که خانه شما محیط دوستانه و جذاب­تری داشته باشد. در صورتی­که روزی امکان فروش خانه برای شما فراهم شد متخصصین امر انتخاب­های بیشتری در مورد چیزهایی که می­توانید در باغ پشتی قرار دهید تا جذاب­تر به نظر برسد به شما خواهند داد.

۲-    ساختن یک پوشش جدید برای کف، گزینه دیگری برای بهسازی خانه به شمار می رود. شما می­توانید پوشش­های چوبی را انتخاب کنید یا از پوشش کاشی سرامیکی برای جایگزینی کف سیمانی استفاده کنید. یک فاکتور خوب در مورد استفاده از کاشی که بسیاری از افراد را به استفاده از آن جذب می­کند این است که به راحتی می­شود سراسر آن را تمیز کنید.

انتخاب دیگر، پوشش چوب برای کف است که در صورتیکه به خوبی از آن مراقبت شود دوام بیشتری خواهد داشت. فاکتور دیگر در مورد این پوشش این است که همانند کاشی به راحتی تمیز می­شود.

۳-    شما می­توانید با جایگزین کردن پنجره­های مات و کرکره­ای، حریم خصوصی خانه را بیشتر کنید. چون هرکسی به مقدار معینی حریم خصوصی نیاز دارد. اگر خانه دارای پنجره­های مات و کرکره­ای است، می­توان از گزینه های دیگر مثل سایبان خارجی چوبی استفاده کرد.

۴-    بخش دیگری از خانه که می توان در بهسازی خانه به آن اندیشید، بام خانه است. اگر از ورقه­های فلزی در بام استفاده شده است اکنون زمان جایگزینی آن با مصالحدیگر از جمله سفال است. این کار در مناطق گرمسیر بسیار سودمند است. چراکه سفال بطور ثابت از گرم­شدن زیاد خانه جلوگیری می­کند.

پروژه­ های نوسازی خانه می­توانند زمانی­که شما قصد فروش خانه را دارید تا در جای دیگری ساکن شوید، مفید باشند. این یک سرمایه­گذاری است و باید بسیار جدی گرفته شود. البته اگرچه طرح­های بهسازی معمولا پرهزینه خواهند بود، اما زمانی­ که قصد اعمال چنین تغییراتی را داشته باشید، باید مطمئن شوید که بهترین گزینه را برای جایگزینی انتخاب کرده اید. مشاوره با شرکت های متخصص این اطمینان خاطر را به شما می دهد تا از آزمون و خطا و انتخابهای نادرست دور شوید.

 

 

 

نکاتی برای بهسازی خانه قدیمی شما

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳