معماری: معماری شبکه
محل سکونت: پاریس، فرانسه
رهبران پروژه: سباستین Niemann، سر و گوش آب Venezia
مساحت پروژه: ۳۹۵۰ متر مربع
عکس: حسن نیت ارائه میدهد LAN معماری
چهار چوب
پروژه خوابگاه دانشجویی در زمینه بافت شهری ولسوالی لا Chapelle در پاریس و نقش آن در تکامل آن در نظر گرفته شد. طرح در گوشه ای از فیلیپ د جرارد RUE و RUE Pajol را در arrondissement 18 به نزدیک به زک Pajol خوبی توسعه بلند پروازانه از کارگاههای راه آهن سابق، که امکانات اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در حال حاضر در حال ایجاد است. منطقه یک مخلوط ناهمگن از Haussmannian ساختمان مسکونی، کارخانه ها و کارگاه های آموزشی است، و در نتیجه دارای غنا و تنوع وسیعی از موقعیت های غیر معمول خود در داخل پاریس.

1طراحی معماری شبکه ای خوابگاه دانشجویی

1طراحی معماری شبکه ای خوابگاه دانشجویی

کوچه و خیابان و حیاط
این پروژه از ساختمان های مختلف، که حجم و حفره ها در چهار چوب بستگی دارد تشکیل شده است. در خیابان، سه جلد شش طبقه دو شکاف دسترسی به محل اقامت و گردش عمودی از هم جدا شده است. ارتفاع ساختمان را در پشت طرح متفاوت است با توجه به ساختمان های مجاور. یک حیاط بزرگ در وسط آن، شکاف در جنوب ساختمان، توسعه از درجه اعتبار ساقط موجود روشن شده است. حیاط، قلب این پروژه، دسترسی به ساختمان های مختلف و روابط خود را تعریف می کند. ۱۵ x15 متر مربع، آن را تضمین نور خورشید را برای تمام اتاق ها و عمل به عنوان نوعی از ریه سبز.
مواد

1طراحی معماری شبکه ای خوابگاه دانشجویی

استراتژی ایجاد دوگانگی بین خیابان و حیاط در انتخاب مواد، دنبال شد. نمای، به جای تحمیل یک تصویر واحد بر روی این پروژه، شرکت در ایجاد فضای متفاوتی از فضای آنها پاکت و محدود است. ساختمان در خیابان تاریک، تخته سنگ، آجر رنگی پوشیده شده است، در حالی که ساختمان های اطراف حیاط با کاج اروپایی الوار با کرکره تاشو louvered در مقابل پنجره ها و بالکن پوشیده شده است.

نما در امتداد عبور ورود در همچنین cladwith کاج اروپایی و اعلام احساس فضای درون است. تمام سطح زمین و دیوار در حیاط با همان نور رنگ، مواد انعطاف پذیر، به طور معمول برای ورزش مناطق و زمینهای بازی مورد استفاده قرار پوشیده شده است. انتخاب مواد از نگرانی های فنی و معماری دیکته شد. تحقیقات خود را با میل برای دوام و طبیعت هوشیار، تصفیه شده و کلاسیک از پروژه ما هدایت شد.
گردش

1طراحی معماری شبکه ای خوابگاه دانشجویی

به طور کلی، فضاهای خالی در حیاط و گردش می توان گفت به فضای های ناخواسته که در آنها محصولات از طراحی ساختمان. جاه طلبی این پروژه را به این فضا ها با کیفیت بسیار است که آنها یک واقعی “به علاوه” برای ساکنان است. فضای بیرونی، در تعامل با فضاهای جمعی و عمل به عنوان بافر بین فضاهای خصوصی، تنها برای گردش نیست، بلکه ارائه conviviality پروژه ما به دنبال ایجاد. همانطور که این فضا بخشی از مشخصات پروژه، استفاده از آنها می تواند و توسط ساکنان تعریف توسعه یافته است.
مشخصات

1طراحی معماری شبکه ای خوابگاه دانشجویی

کوتاه مشخص شده ساخت و ساز از یک خوابگاه دانشجویی از حدود ۱۵۰ اتاق، فضاهای جمعی، ساختمان های اداری و آپارتمان سرپرست، با RIVP اقدام به عنوان مدیر پروژه برای CROUS، که محل اقامت را اجرا کنید. به عنوان یکی از وارد محل اقامت از طریق شکاف در سمت چپ، در پی کشف فضاهای پذیرایی، ساختمان اداری (در گوشه ای از خیابان و گذرگاه)، امکانات و اجتماعی مطالعه و اوقات فراغت از مناطق اطراف حیاط. ۱۴۳ اتاق دارای سه نوع شناسی های مختلف است. دانشجویان اتاق با مساحت سطح به طور متوسط از ۱۸m2 مبله، با حمام و آشپزخانه. نمایی از حیاط ایجاد یک فضای آرام منجر به تمرکز و مطالعه است. میز همیشه نزدیکی دیدگاه خارج به منظور بهره مندی از نور طبیعی قرار دارد. ده اتاق به خصوص برای افراد مبتلا به تحرک کاهش یافته بود طراحی شده است.
کارایی انرژی

1طراحی معماری شبکه ای خوابگاه دانشجویی

این پروژه با «زیستگاه و محیط زیست” برچسب مشخصات VHEP است. ترکیبی از فشردگی، درمان از پاکت نامه، و حرارت خورشیدی همراه با تهویه و حرارت با عملکرد بالا (حرارت شهری و پانل های خورشیدی) ایجاد اقامت لذت بخش و راحت است. ساختار بتن، عایق در خارج با ۱۲ سانتی متر از پشم های معدنی، آجر و روکش چوب و لوازم و اتصالات اتصال دو لعاب کارایی بالا فراهم می کند عایق حرارتی کارآمد است. ساختمان در فصل زمستان را حفظ حرارت داخلی خود را، و در تابستان عایق خارجی خود را کاهش می دهد خورشیدی و داخلی بیش از حد، در حالی که سکون را قادر می سازد جذب گرما در طول روز و حفظ آن در طول شب است.

1طراحی معماری شبکه ای خوابگاه دانشجویی

1طراحی معماری شبکه ای خوابگاه دانشجویی

طراحی معماری شبکه ای خوابگاه دانشجویی

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳