مسکن دانشجویی

در سرتاسر جهان شکل‌های مختلفی به خود می‌گیرد، اما معمولاً به عنوان محله‌ای نزدیک به دانشگاه در یک خوابگاه با طراحی تیره تصور می‌شود. در حالی که دانشجویان آینده نگر دانشگاه ها را بر اساس سخت گیری های آکادمیک، برنامه های ورزشی، فعالیت های فوق برنامه و فرصت های شغلی آینده انتخاب می کنند.

اکنون می خواهند بدانند زندگی در دانشگاه و خارج از دانشگاه چگونه خواهد بود – و این امر طراحان را مجبور کرده است که در طرح های سنتی تجدید نظر کنند. خوابگاه‌ها به چیزی مبتکرانه‌تر تبدیل می‌شوند که بهتر نشان‌دهنده خواسته (و انتظار) دانشجویان در خانه‌های دانشگاهی خود است.

خانه‌های دانشجویی در نظر شما چگونه‌اند؟

مسکن دانشجویی در اصل معمولاً فاقد هرگونه تأکید واقعی بر طراحی بود. اتاق‌های جعبه‌ای کوچک، حمام‌های مشترک در انتهای سالن و تخت‌های دوطبقه کوچک احتمالاً تصاویری هستند که وقتی به خوابگاه‌ها فکر می‌کنید به ذهنتان خطور می‌کنند. اما این فضاها، در آن زمان، واقعاً برای خوابیدن و ذخیره چند اقلام کلیدی طراحی شده بودند.

در حالی که فضاهای استراحت برای برگزاری اجتماعات، سالن‌های غذاخوری برای غذا خوردن، امکانات ورزشی برای ورزش و کتابخانه‌هایی برای مطالعه بود. خوابگاه ها ارزان ساخته شدند. زیرا هزینه هنگفتی برای زندگی در آن ها نداشتند و نیازی به داشتن امکانات رفاهی زیادی نیز نبود.

خوابگاه دانشگاه کالیفرنیا

امروز، با بررسی تغییرات در شیوه زندگی مردم، انتظارات بسیار متفاوتی از مسکن دانشجویی وجود دارد. اکثر خوابگاه های دانشگاهی زمانی که دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا از طرح خود برای یک پروژه جدید مسکن دانشجویی پرده برداری کرد. سرفصل های مهمی را به خود اختصاص داد. این طرح توسط یک اهدا کننده ثروتمند انجام شد که ۲۰۰ میلیون دلار برای این پروژه به مدرسه هدیه داد.

این خوابگاه بزرگ چنان واکنش شدیدی به همراه داشت. که حتی معمار که قرار بود این پروژه را ترسیم کند، استعفا داد. مسئله در دست این بود که ساختار ۱.۶۸ میلیون SF خانه تقریباً ۴۵۰۰ دانش آموز است که تنها ۶٪ از آنها دسترسی مستقیم به پنجره ها دارند. با پر کردن فضای داخلی با اتاق‌های کوچک، هدف این بود که دانش‌آموزان را به فضاهای اجتماعی برای استراحت و همکاری بیاوریم – تقریباً با نادیده گرفتن مسئله دسترسی ۹۴ درصد باقیمانده دانش‌آموزان به نور و هوای تازه.

علاوه بر این خوابگاه بحث‌برانگیز کالیفرنیای جنوبی، دانشجویان آینده نگر می‌خواهند خانه‌هایشان بسیار مجلل‌تر باشد تا نیازهایشان را برآورده کند. زیرا برای اولین بار به تنهایی از خانه خارج می‌شوند. خوابگاه ها در حال تبدیل شدن به ابزارهای بازاریابی حیاتی برای جذب دانشجویان به دانشگاه ها هستند. زیرا هدف آنها ارائه یک سبک زندگی سرگرم کننده و غنی است. بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان در کنار امکانات فوق‌العاده، حمام خصوصی، فضاهای مطالعه بزرگ، و فضای ذخیره‌سازی می‌خواهند.

آینده خوابگاه‌ها

در آینده ممکن است خوابگاه هایی نیز وجود داشته باشد که بیشتر به عنوان فضاهای چند منظوره عمل می کنند.جایی که کلاس های درس در سطوح پایین تر و مسکن در بالا قرار دارد. جایی که دانش‌آموزان در آن زندگی می‌کنند. نیز ممکن است جایی باشد که می‌توانند ناهار بخورند، ورزش کنند، و استراحت کنند.

به عنوان راهی برای ایجاد جوامع خرد در داخل این ساختمان‌ها که می‌توانند هویت خود را در محوطه دانشگاه ایجاد کنند. و به عنوان راهی برای متمایز کردن خود از دیگران، این امکان را فراهم می‌کند. دانشگاه ها حق بیمه دریافت کنند. این مفهوم از مفهوم زندگی نزدیک به جایی که کار می کنید. یا در این مورد، زندگی نزدیک به جایی که یاد می گیرید وام می گیرد.

پلان خوابکگاه
فضای داخلی
محوطه بیرونی

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳