نام خانه : خانه رز سایدلر
هری سایدلر متولد وین در سال ۱۹۲۳ بود و از بریتانیا و کانادابه دانشگاه هاروارد رفته بود و زیر نظر والتر گروپیوس اموزش معماری دیده بود .او با فارغ التحصیلی در سال ۱۹۴۵ شغلی در دفتر کار مارسل بروئر درنیویورک اختیار کرد و بر روی خانه های متعددی شامل کلبه ی چیمبرلینو خانه شخصی بروئر کار کرد. وی تبدیل به یک پیرو علاقه مند استادان خود گردید و هنگامی که نزد والدینش در سیدنی امد خانه ای را به سبک بروئر برایشان طراحی کرد و طرح این خانه کپی دقیق خانه ای است که سایدلرهمراه با اردی تامسون همگامی که در نیویورک بود طراحی کرد وخانه رز سایدلر فقط به خاطر واقع شد نش در خاک استرالیا یک خانه استرالیایی محسوب می شود.

ارتباط طرح خانه و زمین
طرح این خانه یک مکعب است که از زمین رشد کرده و به اطراف کنسول شده است. یک شیب تندرو به شمال که دیدهای وسیعی بر فراز دره جنگلی دارد کنده شده و با دیوارهای حائلی از سنگ طبیعی که مانند لنگرهایی ساختمان را به زمین اطراف ان پیوند می دهند حفاظت شده است ومکعب اصلی ساختمان بر روی این سکو با ارتفاع یک طبقه روی زمین قرار می گیرد.

main_image_400

توضیح پلان
خانه دارای پلان یو شکل است و مکعب اصلی ساختمان بر روی سکوئی با ارتفاع یک طبقه روی زمین قرار میگیرد و دارای :
۱٫ پارکینگ
۲٫یک اتاق کار
۳٫ هال ورودی کوچک
میباشد که در پای طرح کنده کاری شده است.یک پله مستقیم از هال ورودی برخاسته و به میان طبقه اول در همجواری یک وید کوچک پشت یک تراس چوبی منتهی می شود که اتاق خواب ها در یک بال و فضاهای نشیمن در بال دیگر میباشد که توسط یک فضای خانوادگی چند منظوره و تراسی باز از یکدیگر جدا شده اند .

dsc00300webcright_400

نمای ورودی

0_400

رمپ چوبی از جلوخان طرح به سمت طبقه اول

1_400_05

راه پله طبقه دوم به همراه وید پشت ان

2_400_01

تراس قسمت پذیرایی

dsc00258webcright_400

ناهار خوری و آشپزخانه

dsc00273webcright_400

dsc00272webcright_400

پذیرایی و شومینه سنگی

dsc00259webcright_400

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳