بازسازی و طراحی  دکوراسیون داخلی رستوران و کافی شاپ

رستوران ها از دو جنبه برای مردم حائز اهمیت هستند. جنبه ی اول غذایی که در رستوران وجود دارد و جنبه ی دوم اتمسفر و حسی که از طریق فضای رستوران به انسان ها منتقل می شود مهم می باشد.

سبک طراحی داخلی رستوران بستگی به مکانی که رستوران در آن قرار دارد، متفاوت می باشد. رستورانی که طراحی داخلی مناسب و نورپردازی درست و به جا داشته باشد حس امنیت و آرامش را به مشتری القا می کند و هم چنین با طراحی داخلی هدفمند رستوران می توان به فضایی جهت تشکیل خاطرات جمعی تبدیل گردد.

با کمترین هزینه و پیش پا افتاده ترین وسایل می توان تنوع و خلاقیت را در دکوراسیون داخلی رستوران و کافی شاپ نشان داد.

در تصاویر زیر با استفده از طناب فضاها در رستوران تفکیک شده است و تنوع و خلاقیت را در به اوج خود رسانده است.

۸۲ef28229621b06f573378937c507c93
d30180fd6b98362ca5f669f75a03daaf
e5b2894ba817fa4da9ea0dd7d7c6a38d

بازسازی رستوران و کافی شاپ می تواند به صورت های مختلفی صورت گیرد.

پروژه بازسازی رستوران و کافی شاپ می تواند به صورت تغییر کاربری باشد به عنوان مثال کلیسایی در بلژیک به رستوران تبدیل شده است و با حداقل دخل و تصرف در ساختمان کلیسا این بازسازی صورت گرفته است.

amazing-restaurant-bar-interior-design-20
amazing-restaurant-bar-interior-design-67

از ایده های مختلف و متفاوتی می توان برای طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ بهره برد. در پروژه ی زیر دوچرخه و اجزا مختلف آن ایده ی طراحی این رستوران در بخارست پایتخت رومانی می باشد و این اجزا پیش پا افتاده به خلق ایده ای جذاب و متفاوت گردیده است.

amazing-restaurant-bar-interior-design-1
amazing-restaurant-bar-interior-design-2

رستوران ها و کافی شاپ های سیار ایده ای جدید در این دوره می باشد. کانکس ها ماشین ها با قابلیت جابه جایی و باز و بسته شدن در حالت های مختلف برای مشتریان بسیار جذاب و جدید می باشد.

fa6abbdf4fcfdab923a2125d1480d573
c9a9ac232d29480dce3360185b1ca869
۰۱
۰۲
۰۶
۰۷
Aurora-restaurant-and-bar-by-Barmade-Interior-Design-Zurich-Switzerland
۰۳

نمونه هایی دیگر از باز سازی کافی شاپ های مدرن :

نمونه کار بازسازی فست فود کفش دوزک از دفتر معماری AOA :

طراحی رستوران باید همچون عاملی نیرومند، تصمیم به بازگشت مجدد به رستوران را در مشتریان تقویت کند. چنانچه طراحی ظاهر ساختمان و تجهیزات مناسب نباشد مردم با تردید غذا انتخاب می کنند که آیا غذا سالم است یا خیر .طراحی مناسب خارجی، غالباً مانع از بروز چنین پیش داوری ها می شود. امروزه بسیاری از رستورا ن ها محلهای ورودی خود را ارتقا بخشیده اند تا بتوانند با جلب نظر مشتریان آنان را به ورود به رستوران تشویق کنند. بخش خارجی رستوران مانند ساختمانی لوکس می نماید که این چنین نمایی می تواند نشان دهنده فضای بسیار مجلل و باشکوه در داخل رستوران باشد.

اگر مکان رستوران که نقش تعیین کننده در سبک معماری رستوران دارد درست طراحی شده باشد و از طراحی های یکنواخت و تقلیدی استفاده نشده باشد در چنین مواردی مشتری جذب محیط رستوران می شود.

پس یکی از رموزکلید موفقیت در طراحی منحصر به فرد بودن آن است. در مورد رستورانهای زنجیره ای, عامل معماری و طراحی خاص است که به سرعت با مشتری ارتباط برقرارمی کند و به سرعت باعث شناسایی آن از طرف مشتری می شود. همچنین چشم انداز ساختمان باید به گونه ای طراحی شود، که به راحتی قابل تقلید برای دیگران نباشد و هرگز از قرینه سازی استفاده نکنند و اشخاص و رانندگان که از جلوی رستوران می گذرند, نه تنها متوجه خود ساختمان، بلکه متوجه مناظر طبیعی اطراف آن نیز شوند درواقع چشم انداز نیز همانند سردروتابلو نشانگر فضای درون رستوران است

مشخص بودن سردر رستوران را می توان با رنگی کردن یا متمایزکردن از ساختمان های اطراف طراحی کرد و نباید تابلو را با خط های که خواندن آن به راحتی امکان پذیر نیست نوشت یا تابلورا با رنگهای زمینه و نوشته یک رنگ طراحی و آویزان کرد، طراحی برای سردرساختمان رستوران، خود به تنهایی باعث تمایز آن رستوران از سایر رستورانهای رقیب است و تصویری به یادماندنی در ذهن ایجاد می نماید البته باید به نامی که برای رستوران انتخاب می شود توجه کرد که نام مناسب انتخاب شود و دفتر معماری AOA با کادری مجرب سعی در رضایت مشتریان عزیز شما دارد.

در حال بازسازی:

02
03
04
05
06
07
08
01

بعد از بازسازی:

01
02
03
04
05
06
07
08

دفتر معماری AOA  با مدیریت آرتور امیدآذری کلیه خدمات مربوط به بازسازی منازل – ویلا – رستوران و …. همراه با کادری مجرب را به صورت حرفه ای ارائه می دهد.

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳