گروه معماری ooze با همکاری مدیران شهر حیدرآباد، تصمیم دارند تا یک مجموعه مسکونی مدرن را در ۳۵ کیلومتری جنوب مرکز شهر حیدرآباد در هندوستان طراحی کنند.هدف از این طراحی، انتقال بخشی از بافت فرسوده شهر به حومه و اسکان در بخش جنگلی منطقه برای ایجاد یک جامعه سازگار با محیط زیست بود.

این مجموعه مسکونی متشکل از تعداد زیادی ویلاهای مسکونی است که در کنار واحدهای تجاری، فرهنگی و آموزشی و در یک محیط گسترده به مساحت ۳۸ هکتار واقع شده است. این مجموعه در یک زمین با شیب ملایم و تمرکز بر چشم انداز طبیعی جنگل قرار دارد. تمامی واحدها در امتداد شمال-جنوب و با فاصله های استاندارد و به منظور حفظ حریم خصوصی و بهره گیری از نور خورشید طراحی شده است.

 

 مجموعه مسکونی در جنگل

در طراحی خانه ها و جانمایی آن ها از یک شبکه ماتریسی پیروی شده است و معیارهای طراحی شهری و الزامات آن نیز مورد توجه قرار گرفته است. هر واحد دارای یک حیاط، یک بام سبز و یک پارکینگ می باشد.

 مجموعه مسکونی در جنگل

 

گروه طراحان این مجموعه در نظر دارند تا با اجرای این پروژه، طبیعت و انسان ها را به برخوردی تعاملی و پایدار تشویق کنند. تامین انرژی و تصفیه شبکه آب و فاضلاب نیز با بهره گیری از الگوهای توسعه پایدار طراحی شده است. در طراحی فرم ویلاها از اصول طراحی سنتی خانه های حیدرآباد و مصالح بومی و اصول مقاوم سازی روستایی استفاده شده است.

 

 

 مجموعه مسکونی در جنگل

 

 

 

 مجموعه مسکونی در جنگل

 مجموعه مسکونی در جنگل

 مجموعه مسکونی در جنگل

شرکت معماری آرتور و همکاران (AOA)
تلفن: ۲۲۹۸۳۳۸۵ و ۲۲۷۰۶۶۳۱
آدرس: فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان وطن پور شمالی، بن بست هنگامه، پلاک ۳