آموزش ۳DMAX

۳Ds MAX بسته ای نرم افزاری با قابلیت ساخت مدلهای سه بعدی ، متحرکسازی و رندر می باشد این نرم افزار ابتدا در محیط DOS توسط گروه yost ساخته شد و کمپانی autodesk آن را تکثیر کرد پس از انتشار نسخه ۴ نرم افزار،این محصول برای محیط windows باز نویسی و با نام ۳D studio Max روانه بازار شد

مدل سازی
مکس دارای روشهای گوناگونی برای ساخت مدل میباشد که با کمک ویرایشگر های متفاوت و قدرتمند به کاربر برای مدلسازی کمک میکند
دو روش پر کاربرد در مدل سازی مکس عبارت است از :
polygon Modeling : که بیشتر در صنعت بازی سازی مورد استفاده قرار میگیرد و با تغییر در وجوه و گره های یک حجم سه بعدی ساده مانند جعبه یا کره به شکل سه بعدی مورد نظر میرسند
Surface Modeling : ابتدا ترسیم دوبعدی شکل توسط خطوط دو بعدی در مکس (spline) انجام گرفته و با تغییر در محل قرار گیری گره های (vertex) آن به صورت سه بعدی در می آید
متحرکسازی (پویانمایی)
از جمله توانایی های دیگر این نرم افزار قابلیت متحرک سازی آن میباشد که این محصول را تبدیل به یکی از قدرتمند ترین نرم افزار های ساخت محصولات بصری در زمینه ساخت انیمیشن و تیزر های تبلیغاتی کرده است همچنین این محصول دارای plugin های متعدد و قدرتمندی میباشد که در صنعت جلوهای ویژه سینمایی مورد استفاده قرار میگیرد
رندر
عبارت است از تهیه خروجی در قالب فایلهای تصویری از برنامه و محیط کاری در مکس که توسط یک سری دستورات و برنامه های گرافیکی به نام موتور رندر (Render engine) میباشد نرم افزار مکس دارای موتورهای رندر زیر میباشد:

scanline renderer
mental ray
V-Ray
Brazil R/S
RenderMan
FinalRender
Maxwell Render

3DMAX

برای اطلاع از چگونگی برگزاری کلاس های  ۳DMAXو  V-RAYدر خانه هنر و معمار ایران با شماره ۰۲۱-۸۸۵۱۶۰۶۷ تماس بگیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>